Så fik vi handlet
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-10-10 09:15

Hej

Efter at have haft en håndfuld spørgsmål herinde har vi nu fundet
vognen.
Kravene var max 2005, helst under 100.000 km og prismæssig omkring de
200.000,-, og plads til 3 barnestole på bagsædet.
Vi endte med en Citroen C8, 2,2 Hdi fra 2005 med 139kkm på tælleren.
Og hvorfor så lige den, for der blev også kigget S-max, Galaxy,
Sharan, Touran, Espace, Scenic, C4 etc.

S-max, nok den jeg helst ville ha, men over budgettet, og "for lidt
plads". 140 hk udgaven kører jo som en drøm.
Galaxy/sharan, dem der lå inden for budgettet var simpelthen for gamle
og slidte og så syntes jeg udstyret og udseende var en anelse skrabet.
Touran, da jeg satte mig ind i den tænkte jeg bare... nå var det alt
det kunne blive til... sad dårligt i den og følte jeg var udseenes
mæssig tilbage ved Golf2.
Espace, der var sgu lidt for meget "rumbil" over den ellers virkede
den meget som C8'eren.
Scenic, fin bil, men som i den vi har nu var pladsen på bagsædet lidt
for klemt.
C4 grand picasso, 2.0 hdi'eren fåes kun som E6G og det kan jeg
simpelthen ikke finde ud af at køre med Og lidt for lidt plads.
Kia Sportage, fin bil der kører godt og ville være fin herude hvor vi
bor om vinteren. Men for lidt plads på bagsædet og baggagerum.
Mondeo og Passat st.car efter så mange år med MPV følte jeg mig
simpelthen lukket inde Taget var for tæt på, forruden for lille
etc. Men dejlige biler ellers.

Så vi endte med C8'eren, 6 sæder i en god stor størrelse, plads til
barnevogn og oppakning i store mængder. Læder på alle sæder (nu så
praktisk med små børn), indbygget navigation, klima, el-skydedøre etc..
etc. så glæder mig til fredag hvor den skal hentes.

Stefan