MS Windows
briani 27239
MSE: FEjl ved installation
Fra : Martin Ploug

Dato : 19-10-10 18:35

Hej

Jeg prøver at installere Microsoft Security Essentials,
men jeg får en fejl med koden 0x80070643.
Programmet har været på min Vista PC før, men jeg har
fjernet med med Revo Uninstaller. PC'en har været genstartet,
men problemet er det samme.
På nedenstående side står der, at man kan køre programmet
Windows Installer Cleanup Utility, men for mig at se,
koster programmet penge, hvis man vil have problemerne løst.
http://tinyurl.com/339cxo6

Findes der et gratis program, der kan gøre det samme?
Jeg har også kørt med CCleaner.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-10-10 18:43

Martin Ploug skrev:

>Windows Installer Cleanup Utility, men for mig at se,
>koster programmet penge, hvis man vil have problemerne løst.
>http://tinyurl.com/339cxo6

Nej det gør ikke, tryk på download@majorgeeks vent et øjeblik og download
af filen starter automatisk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-10-10 22:52

Den 19-10-2010 19:42, Ivan V. Klattrup skrev:

> Nej det gør ikke, tryk på download@majorgeeks vent et øjeblik og
> download af filen starter automatisk

Mange tak, nu ser det ud til at fungere.
Jeg skulle først gemme filen på PC'en og derefter åbne den som
administrator. Jeg slettede så to programmer i Cleanup-programmet
der hed noget med Microsoft antimalware.
Installerede så MSE igen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-10-10 23:29

Martin Ploug skrev:

> Installerede så MSE igen.

Jeg har altså meget dårlige erfaringer med MSE.

Jeg installerede den på den maskine der står
ude i mit værksted. Den bliver sjældent brugt,
og jeg tilgår den mest ved hjælp af TeamViewer,
bare for at holde den opdateret.

En dag opførte den sig mærkeligt, den brugte
en masse ressourcer, og alt tydede på et angreb
af virus - noget som MSE burde have fundet.

Jeg pillede harddisken ud og scannede den på en
anden maskine med Norman, og den fandt 34
forskellige vira, 2 af dem ganske alvorlige.

På kundemaskiner med MSE har jeg set det
samme, der kryber alligevel noget ind under døren,
som MSE ikke opdager.

Jamen, det er da fint at det er gratis, men er man
ikke tilstrækkeligt beskyttet, giver jeg hellere en
krone om dagen for at være bedre beskyttet.

Der kan siges meget om gratis antivirusprogrammer,
det er bare mig der står med kundens pc på disken
- der er kommet en virusinfektion - og så skal jeg
spørge ind til hvilken beskyttelse den har mod den
slags.

Jeg kender ikke beskyttelsesprocenten for de enkelte
gratisprogrammer - jeg konstaterer bare at der kan
komme noget ind alligevel.

Nå, dette hører sikkert til i virusgruppen, hvor jeg har
sat FollowUp.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-10-10 18:50

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://tinyurl.com/339cxo6
>
> Findes der et gratis program, der kan gøre det samme?

Søg på fejlen i google og du vil få en masse forslag.
Måske er det her du skal finde løsningen:
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/msestart/thread/89bf0083-68bd-4e61-bbc9-cb3164da393f

Kurt