Utak er verdens løn
Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-10 19:25

"   If you pick up a starving dog and make him prosperous, he will
not bite you. This is the principal difference between dog and
man.Mark Twain

"At gøre en hel person ud af sig og i alt, hvad man gør, have dettes
højeste vel for øje - det fører videre end de medlidende bevægelser og
handlinger til gavn for andre. Nietzsche

"   Den, der lever blandt de gode, lærer at lyve medlidenhed. Men
medlidenhed gør luften tung for alle frie sjæle. Thi de godes dumhed
er uundgrundelig. Nietzsche

   Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter
lidende. Måske din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

Fra medlidenhed til ringeagt er der kun ét skridt.   August
Strindberg

Hjælp mig ikke op før end jeg er faldet.Ordsprog

Når man har fået noget, har man fået giverens magt at føle. Nietzsche
Meag   Slem egenskab ved medlidenhed. Medlidenheden har tit ledsager
en særegen uforskammethed: thi da den for enhver pris vil hjælpe, er
den hverken i forlegenhed med helbredelsesmidlerne eller med
sygdommens beskaffenhed og årsag, men kvaksalvererer modig løs på sin
patients sundhed og gode navn. Nietzsche

   Uden en eneste undtagelse har fattigdom og elendighed altid
øget i takt med mængden af kritikløs velgørenhed" Thomas Malthus

   Den regering, der er stor nok til at give dig alt, hvad du
ønsker, er stor nok til, at tage det hele fra dig      Barry
M. Goldwater

   Vi holder mere af dem vi giver til, end af dem der giver til
os. La Rochefouceauld
   En ven, hvis håb vi ikke kan gavne, vil vi hellere have som
fjende. Nietzsche