far's nye gamle bil :)
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-10 00:02

Lidt underholdning
http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/golf/index.htm

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-10-10 00:21

On Oct 19, 1:02 am, jan_stevns wrote:
> Lidt underholdninghttp://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/golf/index.htm
>
> --
> Jan_stevns
> ...det er satme svært at smække med en svingdør !

Skærmkanten er sørme fin...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-10 07:38

Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> skrev :

>Skærmkanten er sørme fin...

ja ikk :) Jeg tror sgu vedkommende har drukket af natpotten.

Der er håndværk, og der er håndværk - det der er lavet der, hører ikke
til i nogen af kategorierne overhovedet.

Bare vent - jeg skal lige have lidt flere billeder lagt på :)

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-10-10 01:03

On 19 Okt., 08:38, jan_stevns wrote:

> [...]
>
> --
> Jan_stevns
> ...det er satme svært at smække med en svingdør !

Man må vel godt påpege, at du med fordel kunne have brugt mere end 5
minutter på at kigge på den inden du købte den ? På den anden side set
havde den været dyrere hvis den havde været mere i orden, det er jo en
drømmebil for mange...
Det bliver spændende at se hvad udfaldet bliver med den involverede
synshal

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-10 08:54

Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> skrev :

>Man må vel godt påpege, at du med fordel kunne have brugt mere end 5
>minutter på at kigge på den inden du købte den ?

det kan man da :) Jeg havde grundet flere ting, hamrende travlt,
skulle kun lige forbi og kigge, og dernæst videre mod syd i en hulens
fart, da fruentimmeret skulle på arbejde, og jeg var jo kørt med den
eneste tilstedeværende bil.

>På den anden side set havde den været dyrere hvis den havde været mere
>i orden, det er jo en drømmebil for mange...

Tjaehh - i en del kredse er de Golf'er jo gudebilen, hvilket jeg ikke
helt forstår, og alligevel : Den er sgu skruet godt sammen, og
stumper er jo bestemt til at få, til ok priser.

Bevares - stationcar (undskyld : varianten) er nok ikke Brian modellen
, men alligevel, fyfasan der kører mange af dem hernede på sydsjælland

Jeg havde jo sådan set overladt det til andre at indkøbe 1 stk fartøj,
og vedkommende havde sat sin lid til at ham fidusen var sandfærdig,
hvilket jo må siges at være en sandhed med modifikationer

Hans indstilling til tingene har jo så betydet at jeg ved gud ikke
gider bruge bare 2 sekunder på at diskutere noget som helst med ham.

At jeg så er kommet i det onde hjørne, og går målrettet efter
synsvirksomheden skyldes ene og alene hensynet til dig, mig, og alle
de andre på vejene - det er i min bog ikke iorden at man ser gennem
fatale fejl på en bil, når man syner den.

Så ståår man til bøllebank - seriøse bøllebank

Og ja - inden jeg kommer for godt i gang, jeg er da ingen helgen,
men er (pardon my french) satme sikker på de biler jeg måtte antræffes
i kan både styre og bremse som de skal

eventuel ABS tager jeg nu noget let, biler har jo kunnet bremse længe
før ABS blev opfundet. Hellere ingen ABS end defekt ABS, der tror den
skal bestemme om jeg skal bremse eller ej !

>Det bliver spændende at se hvad udfaldet bliver med den involverede
>synshal

Jep !

Hvis de får et vink med en vognstang om at de skal lave deres arbejde
ordentligt

_af_ _hensyn_ _til_ _trafiksikkerheden_

så er jeg nok godt tilfreds

......... og pudser lige glorien en ekstra gang :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-10-10 09:45

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Jep !
>
> Hvis de får et vink med en vognstang om at de skal lave deres arbejde
> ordentligt
>
> _af_ _hensyn_ _til_ _trafiksikkerheden_
>
> så er jeg nok godt tilfreds

Nu kan jeg desværre ikke se din side (adgang nægtet til serveren), men der
har lige været en anden sag omtalt inde på www.motormagasinet.dk:
http://www.motormagasinet.dk/artikel/VisArtikel.aspx?SiteID=MM&Lopenr=109200053
(kræver muligvis login) hvor et værksted købte en totalskadet bil af
forsikringen, som kun havde en mindre kosmetisk skade (men nok til
totalskade).
Det viste sig at bilen (en '97 MB C-klasse) var bundrådden, på trods af at
den var synet blot 2 måneder tidligere hos Applus i Valby.
Det eneste der er kommet ud af den sag er, at synet er blevet annulleret.
Ingen straf eller noget til sysnstedet.

Klippet fra artiklen:
"Da Rasmus Rasmussen modtager bilen på værkstedet den 12. april, undrer han
sig over, at en bil, hvor bærende dele tydeligvis er så rustne, at de kan
pilles fra hinanden med fingrene, kan blive betinget godkendt. Han skriver
til Applus i Valby dagen efter og modtager svar den 28.
april, hvori teknisk ansvarlig hos Applus Bilsyn-hovedkontoret, Poul-Erik
Christensen, anfører, at et køretøj gerne må godkendes med rusthuller op til
20 mm i zone C, samt at Rasmus Rasmussens fotos af rustskaden viser, at
køretøjet har været "bearbejdet", hvor rusthullerne er banket større end ved
synet.
Altså at Applus' normale syns-rustundersøgelse ikke gav anledning til at
opdage den omfattende tæring med fem huller, hvoraf det ene er 50 centimeter
i længden."

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-10 10:41

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Det eneste der er kommet ud af den sag er, at synet er blevet annulleret.
>Ingen straf eller noget til sysnstedet.

DNS'en er oppe igen - så du skulle kunne se siden

Jeg ved ikke hvad der sker videre - her er kontrollen jo foretaget
inden for en uge.

men det må de højere magter selv afgøre, om der skal falde brænde ned,
eller tages andre skridt.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-10-10 15:48

> DNS'en er oppe igen - så du skulle kunne se siden

Ja det virker nu.

> Jeg ved ikke hvad der sker videre - her er kontrollen jo foretaget
> inden for en uge.
>
> men det må de højere magter selv afgøre, om der skal falde brænde ned,
> eller tages andre skridt.

Mit indtryk er, at de ikke gør så meget ved den slags, kunderne må bare
betale og "se glade ud", desværre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport