Meget følsom alarm til SMS
Fra : Morten

Dato : 18-10-10 16:58

Hej

Spørgsmålet er om jeg er havnet i den rigtige gruppe eller om teknik-gruppen
vil være bedre ;)

Men sagen er den, at jeg ønsker en meget følsom alarm. Gerne næsten så
følsom at den giver alarm bare en kat tisser på dækkene - ok, overdrivelse
fremme forståelsen ;)

Men sagen er den, at jeg har haft den uheldige oplevelse at få stoppet brød
i udstødningsrøret. I sig selv da heldigvis ret harmløst, men hvad bliver
det næste?
Jeg har selvfølgelig en idé om hvem synderen er, men vil meget gerne fange
vedkommende på fersk gerning.

Desværre bor jeg i lejlighed så en alm. bevægelsessensor til 220 volt med
alarmgiver i boligen er ikke en mulighed.

Så derfor efterlyser jeg en alarm så følsom at den går igang når nogen blot
rører bilen. Den skal ikke give synlig eller hørbar alarm (det går jeg nu ud
fra er nemt at slå fra på den ene eller anden måde uanset alarmen), men
nøjes med f.eks. at sende en sms.
Ja, jeg er godt klar over den kan give en del falske alarmer med folk der
lige lægger en hånd på etc., men det tager jeg gerne med. Jeg er ikke på
udkig efter GPS alarmer der går når bilen flytter sig. Det er udelukkende
mod hærværk.

Findes en sådan alarm og kan nogen give mig et godt bud på en sådan?

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-10-10 17:07

On Mon, 18 Oct 2010 17:57:42 +0200, "Morten" <tilt_uz468@hotmail.com>
wrote:
>Ja, jeg er godt klar over den kan give en del falske alarmer med folk der
>lige lægger en hånd på etc., men det tager jeg gerne med.
Nej det gør du ikke når du har prøvet det 5 gange i løbet af en nat at
skulle op for at opdage at der intet var at komme efter.

Er den følsom nok vil vejret også give fejlarlamer, så er det op 50
gange på en nat når det er stormvejr/lyn/torden.

/Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-10-10 17:10

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mod hærværk.
>
> Findes en sådan alarm og kan nogen give mig et godt bud på en sådan?

Spørgsmålet er om du ikke skal have en simpel lysstrålebryder, som får en
klokke til at ringe i huset?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Morten

Dato : 18-10-10 17:15

> Spørgsmålet er om du ikke skal have en simpel lysstrålebryder, som får en
> klokke til at ringe i huset?

Jo. /Hvis/ jeg boede i hus havde jeg klart lavet en ultra simpel løsning med
bevægelsessensor, sytrådstynd snuble tråd, el. lign. ;)

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-10 17:35

> [...]
>
> Men sagen er den, at jeg ønsker en meget følsom alarm. Gerne næsten så
> følsom at den giver alarm bare en kat tisser på dækkene - ok, overdrivelse

Det vil du slet ikke gide i længden.
Den "Pager" alarm jeg havde i mondeo'en var så følsom. Det er faktisk træls
at
alarmen går, bare en Harley tøffer forbi, eller vinden rusker lidt i
bilen.....for ikke
at nævne nytårsaften hvor alarmen gik i gang så mange gange at jeg slog den
helt fra til sidst.
Den kunne indstilles så følsom at selv berøring med en vaskebørste på
forruden
fik alarmen til at gå (prøvet i praksis). Men det giver eder.... mange
fejlalarmer
dagligt.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-10-10 20:11

Den 18-10-2010 17:57, Morten skrev:
> [...]
> udelukkende mod hærværk.
> Findes en sådan alarm og kan nogen give mig et godt bud på en sådan?

Måske du skulle over i denne afdeling og kigge;

http://legtech.dk/product.asp?product=36

Fra : Mcwm

Dato : 18-10-10 20:54

Den 18-10-2010 17:57, Morten skrev:

> Findes en sådan alarm og kan nogen give mig et godt bud på en sådan?

Alarmer ligger uden for mit område, så dem vil jeg ikke udtale mig om,
men har kendskab til "lignende tilfælde", hvor løsningen blev et par
forholdsvis billige trådløse kamera. Vælger du denne løsning, vil de
kunne drives af bilens batteri. Følsomheden er noget du selv justerer,
ligesom du kan begrænse det felt der "kigges" på, for at minimere
antallet af fejl. Du vil således ikke være tvunget til at kigge
konstant, men kan i ro og mag se det optagede igennem, når du har tiden
til det.

Det forudsætter selvfølgelig, at du har en trådløs router, som kan nås
derfra hvor bilen er parkeret. Om du har det ved jeg jo ikke, men det er
da et forslag

Venligst
Mcwm

Fra : oz3bto

Dato : 18-10-10 23:45

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mod hærværk.
>
> Findes en sådan alarm og kan nogen give mig et godt bud på en sådan?

Harald Nyborg har nogen elhegn der køre å 12V bil batterier.. Ikke sikkert
at du får fat i gutten men det er helt sikkert sidste gang han røre din bil