MS Windows
briani 27239
Nyt bundkort sammen med den gamle harddis~
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 18-10-10 11:43

Jeg skal have nyt bundkort, da PCI-E slottet er stået af.
Når det nye bundkort er sat i, kan jeg så umiddelbart boote op til den gamle
harddisk med Windows 7 og alle mine programmer m.v.??
- Eller skal jeg installere styreprogram m.v. igen?? - Det håber jeg ikke!!
Mvh
Erik

Fra : Ole C

Dato : 18-10-10 12:06

Erik Kirkeby skrev blandt andet:

> Jeg skal have nyt bundkort, da PCI-E slottet er stået af.
> Når det nye bundkort er sat i, kan jeg så umiddelbart boote op til
> den gamle harddisk med Windows 7 og alle mine programmer m.v.??

Det kan være nødvendigt med en "reparation" af systemet:
http://www.nirmaltv.com/2009/12/17/how-to-repair-windows-7-installation/
Du skal derefter huske at gå på Windows Update

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-10-10 14:16

Med mindre bundkortene er identiske kan du ikke bare boote på den
gamle. En reparations installation vil opdatere bundkort driverne uden
at du mister noget.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : ABJ

Dato : 18-10-10 16:27

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> gamle harddisk med Windows 7 og alle mine programmer m.v.??
> - Eller skal jeg installere styreprogram m.v. igen?? - Det håber jeg

Hvis din Windows er er OEM version skal du nok have fat i Microsoft for at
få en ny installationskode, men du kan bevare din opsætning og dine data.