Dukkeproblemet
Fra : Lyrik

Dato : 16-10-10 03:24

Farvede børn foretrækker at lege med hvide dukker! Hvilket det
hvidemands-styrede menneskerettighedscenter vil modarbejde.
Den hvide, selvhadende mand, vil erstatte sig selv med zigeunere og
somaliere.

Hvad ingen siger, men hvad jeg siger nu, er at børn søger forbilleder!
Forbilleder kan være popsangere,skuespillere, videnskabsmænd o.a.. Dem
findes der VIST NOK ikke så mange af blandt zigeunere og somaliere!

Et andet forbillede er at være "hvid i norden" danskere er fortrinsvis
hvide mennesker. Det kan børnene(men ikke de voksne) se! For børnene
ser "Kejserens nye Klæder", de voksne syr glade videre på dem og
priser "det skønne stof!"
Det skønne "Alt er ligeværdigt" -stof!

Jens

Fra : hanzen

Dato : 16-10-10 12:07

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er rendyrket racisme.
De små farvede piger vil helst lege med hvide dukker, så det skal de
naturligvis ikke have lov til.
Luk det latterlige center.
--

hilzen
hanzen

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-10 13:59

On Sat, 16 Oct 2010 02:24:01 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>hvide mennesker. Det kan børnene(men ikke de voksne) se! For børnene
>ser "Kejserens nye Klæder", de voksne syr glade videre på dem og

Markedet siger at hvide dukker vil selv den sorteste Haitivoodoer
helst lege med.
Og drengene vil lege med pistoler helst kopier af militærets seneste
automatvåben.

Da min søn gik i børnehave blev de små straffet når de lavede en
pistol af lego - og nu er volden steget , ikke kun i gettoerne

Hvis BUPL får medhold i at staten ikke må købe de arierdukker som
brugerne elsker, så får vi VÆRRE racisme

Min elskerinde dengang fortalte at hendes søn lå udstrakt på gulvet og
hun spurgte om hvad han legede.

"Jeg er blevet skudt" svarede han og mor spurgte "af hvem" og han
svarede "af Tivoligarden".

Hun var børnehavepædagog og bidrog altså til øgning af samfundets vold

Fra : N/A

Dato : 17-10-10 03:55

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-10 03:55

On Sun, 17 Oct 2010 00:23:49 +0000 (UTC), Per Fers <per@fers.dk>
wrote:

>Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote in news:0e51e66e-c51e-4abc-a355-
>711d536e81f5@i5g2000yqe.googlegroups.com:

>Det interessante er, at man snakker om brune dukker og ikke sorte dukker,
>men vi ved vel alle hvilket herrefolk der her forsøges tilfredsstillet...

På foto er Louis Armstrong end af de allersorteste jazzmusikere
Men da jeg hørte ham give koncert i Tivoli var han brun
Der er afrikanske lande de fleste har DNA fra en opdagelsesrejsende
eller anden tidlig hvid diktator, og de færreste USA-negre har lutter
afrikansk DNA - oftest er forfar en mod på en babyproducerende
Kentucky eller Tennesee-babyfarm hvor man efter slavehandels forbud i
1820 og op til borgerkrigen i 1861 producerede mulatbørn - over et
barn pr mor pr år og den hvide ejer var oftest biofar.
Bomuldsproduktionens flaskehals var antal bomuldsplukkere

Min søster havde brun negerdukke - ikke fordi hun opdragedes af
antiracister, men afveksling fryder og når man skal give gave til en
pige med en hvid yndlingsdukke, så er en Topsy-mulat den rette gave
til pigen der har alt.

Brun er eksotisk, hvid er nuttet og yndlings. Altid. Kun extremistiske
pædagoger evner at forarges

Fra : DADK

Dato : 22-10-10 03:30

Lyrik wrote:
> [...]
> hvide mennesker. Det kan børnene(men ikke de voksne) se! For børnene
> ser "Kejserens nye Klæder", de voksne syr glade videre på dem og

Det er én vinkel. En anden er, at det er et manipulatorisk og
uvidenskabeligt makværk.

Man giver 41 små børn (4-8 år) muligheden for at vælge imellem en hvid
dukke og en negerdukke. Man giver dem ikke mulighed for at vælge f.eks
en pocahontas-dukke eller en kinesisk prinsesse-dukke. Så havde
resultatet nemlig naturligvis været anderledes, for alle piger kan godt
lide pocahontas og kinesiske dukkebørn. De to arketypefigurer kender de
(ligesom den hvide dukke) jo fra film, tegneserier og spil.

Det er et simpelt spørgsmål om genkendelse - ikke et spørgsmål om at
4-årige piger er racister eller mangler "mindreværd".

Institut for Menneskerettigheder burde beskæftige sig med
menneskerettigheder.