Noam Halby offer for religiøs racisme.
Fra : Patruljen

Dato : 15-10-10 05:28

– Jeg oplevede en racistisk holdning, fordi jeg ikke var jøde.

Tro kan spænde ben for kærligheden.

Det har musikeren Noam Halby oplevet på egen krop - i Isarael.

Johnny DeLuxe sangeren var bare 17 år, da han i 1993 under et kibbutz-
ophold i sin fars hjemland, forelskede sig intenst i en jævnaldrende,
israelsk pige.

Den unge kærlighed varede i halvt år - til pigens jødiske forældre
fandt ud af, at danske Johnny ikke var jøde.

– Min far er jøde, og jeg har en masse familie i Israel, men jeg har
ogsåe dårlige minder fra mit ophold dernede. Fordi min mor ikke er
jøde, er jeg heller ikke jøde, og jeg oplevede en ret racistisk
holdning i forhold til religion, fortæller han til Alt for Damerne.

Kærester igen
– Jeg var blandt andet kæreste med en pige i et halvt år, indtil
hendes forældre fandt ud af, at jeg ikke var jøde. Så måtte vi ikke se
hinanden mere, siger han og tilføjer, at han - på grund af denne
hændelse - ikke har sat sine ben i Israel siden.

I dag er 38-årige Noam Halby kæreste med danseren Katrine Bonde.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1431048.ece#ixzz12QTATuYl

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-10 01:15

> [...]
>hændelse - ikke har sat sine ben i Israel siden.
>
>I dag er 38-årige Noam Halby kæreste med danseren Katrine Bonde.

Ja, der ser vi at Israel præstevælde er et bagatelproblem , for man
kan bare rejse til et andet land og gifte sig med sin udkårne det

Men i alle Islam-lande hersker Sharia så det er et helvede

Søren Krarups fine udvalgsarbejde vedr indfødsret viser hvor godt og
demokratisk præster kan varetage at statsfjender ikke få stemmeret og
at han er præst er uvedkommende - han opfylder sin pligt som DF-MF

Langballe har tusind folkekirkemeninger og stemmer efter
overbevisning, men har heller ikke blandet sin tro om evigt liv ctr
fortabelse ind i sin politiker-gerning

Han tror at Farao var så ond mod jøderne , at han ikke kan få evigt
liv, men han holder sin sti ren og gavner sit fædreland med næsten
alle sine lovforslag og taler på tinge