X windows på RH 6.2
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 13-12-00 20:39

Computeren frøs, og jeg var nødt til at slukke maskinen.
nu får jeg følgende besked når jeg vil starte X:

_FontTransSocketUNIXConnect: Can´t connect: errno = 111
Failed to set default font path 'unix/:-1'
Fatal server error:
Could not open default font 'fixed'

(En masse om at man skal huske at sende det hele med hvis der er fejl, ikke
bare den sidste linie)

x connection to :0.0 broken (explicit kill or server shutdown)

Er der nogen der kan hjælpe, jeg sidder og skriver opgave!!
--
Venlig Hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Troels Arvin

Dato : 14-12-00 02:47

Christian Jakobsen wrote:
> Failed to set default font path 'unix/:-1'

Kører din font-server?

Hvad giver følgende kommando?:
service xfs status

Hvis den ikke kører, så prøv at starte xfs (som burde være startet
automatisk, men tja):
service xfs start

Hvis xfs stadig ikke kører, så tjek de sidste linjer fra system-loggen
og se, om det giver et hint om, hvad der er galt:
tail -n 30 /var/log/messages

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 14-12-00 19:03

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message
> [......]
> Hvis xfs stadig ikke kører, så tjek de sidste linjer fra system-loggen
> og se, om det giver et hint om, hvad der er galt:
> tail -n 30 /var/log/messages

Tak for svaret, men jeg valgte den "nemme" løsning: Jeg geninstallerede hele
møget, jeg havde simpelthen ikke tid til at vente på en løsning, selvom det
selvfølgelig havde været at foretrække.
--
Venlig Hilsen
Christian Jakobsen