NY BIL ;-)
Fra : H.L.

Dato : 15-10-10 18:09

Så skal vi have ny bil valget står mellem Mazda 6 2,3 2006 , Saab 9-3 1,8T
2006 og outsider Honda Civic 1,8 sport 2006 hvad falder i jeres kloge smag
ulemper og fordele kørsels behovet er ca 15000 om året ?
Mvh.Henrik

Fra : TGJ

Dato : 15-10-10 19:02

OBS rust på mazda!!
/Thomas

Fra : jens

Dato : 15-10-10 19:45

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> skrev i meddelelsen
> OBS rust på mazda!!
Og den nævnte motor er kendt for at drikke en del olie i Mazda'en, og det er
vigtigt at rusteftersynene er overholdt på Mazda ellers er der ingen hjælp
at hente hvis man får brug for garantien.
Der har også været en del problemer med xenonlygternes højderegulering på
mazdaen.
Jeg ville af de nævnte nok vælge Saaben, turbomotor er altså bare sjovere.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-10 19:46

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> skrev i meddelelsen
> OBS rust på mazda!!

SAAB har et umådelig grimt instrumentbord som man skal være SAAB fanatiker
for at kunne lide

tja..helt ærligt ville jeg nok vælge en diesel bil....dem er der noget mere
økonomi i.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-10 20:22

Tom skriver:

> tja..helt ærligt ville jeg nok vælge en diesel bil....dem er der noget mere
> økonomi i.

Til 15.000 km om året?

Grøn ejer afgift er det dobbelte af en benziner der går lige så langt
på literen. En diesel uden tilskudsfyr er lang tid om at blive varm,
hvilket ved småture slider på motoren. Tilskudsfyr æder en del af den
gode dieseleøkonomi.

Klaus

Fra : Herman Persson

Dato : 15-10-10 20:00

"H.L." <ha.lillelund@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2006 og outsider Honda Civic 1,8 sport 2006 hvad falder i jeres kloge
> smag ulemper og fordele kørsels behovet er ca 15000 om året ?

De tre biler er i målgruppen for min næste bil. og jeg satte

http://www.google.com/alerts

til at søge på Saab 9-3. Det væltede ind med dårlige oplevelser fra folk,
der havde kørt Saab i hele deres liv. Faldet i kvalitet faldt tilsyneladende
sammen med GM's overtagelse af Saab.
Mht. de to andre, så er jeg stadig i tvivl. Honda'en er en lækker
køremaskine med et katastrofalt udsyn bagud og i nogen grad skråt bagud. Jeg
har en Honda nu, og de der Honda-folk kan altså noget med motorer. Den fik
en gang rustbehandling ved nykøbet for otte år siden, og der er ingen rust
af betydning.
Mazda'en er større, men vistnok mere til relativ komfortabel kørsel. Om 2.3
er specielt affjedret, ved jeg ikke. Den nye Mazda 6 er på alle måder
særdeles lækker, men en del dyrere end Honda Civic.

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk

Fra : KASO

Dato : 15-10-10 22:31

> [...]
> fik en gang rustbehandling ved nykøbet for otte år siden, og der er ingen

Saab turbo er ihvertfald Hondaens diametrale modsætning mht.
motorkarakteristik: Hondaen skal have temmeligt mange omdrejninger før der
kommer en smule liv i den, hvor turbomotoren trækker langt bedre nede fra.
Personligt foretrækker jeg trækkraft ved lave omdrejninger, men Saab'en er
til gengæld en kedelig, forældet konstruktion.

Mazda har til gengæld problemer med rust, så af de tre nævnte, ville jeg
vælge.... Hmmm - ingen af dem!

Det er ikke nemt at se en fællesnævner for de 3 biler - så spørgsmålet er:
Hvorfor har du valgt lige de 3?
Hvad ønsker du af din næste bil?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-10-10 05:59

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> ...af de tre nævnte, ville jeg vælge.... Hmmm - ingen af dem!
> Det er ikke nemt at se en fællesnævner for de 3 biler - så spørgsmålet er:
> Hvorfor har du valgt lige de 3?
> Hvad ønsker du af din næste bil?

For een gangs skyld er jeg helt enig.

Fra : H.L.

Dato : 16-10-10 09:18

Bilerne er valg ud fra hjertet . har set på så mange biler at jeg er helt
rundtosset men kom frisk med andre bud på Bilen !!

mvh. Henrik

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-10-10 10:55

"H.L." <ha.lillelund@os.dk> skrev i meddelelsen

> Bilerne er valg ud fra hjertet

OK - dit hjeret rummer en del :)

> kom frisk med andre bud på Bilen !!

Så ska vi jo ha lidt data at gå efter :)
(krav til det ene og andet)

Fra : Herman Persson

Dato : 16-10-10 12:02

> "H.L." <ha.lillelund@os.dk> skrev i meddelelsen

> OK - dit hjeret rummer en del :)

> Så ska vi jo ha lidt data at gå efter :)
> (krav til det ene og andet)

Ja, fx:

Der er jo forskel på, om 'du' er en 25 årig single - eller et par med to små
børn.
Eller en 60-årig bedstefar med 4 børnebørn.
Kørsel til og fra arbejde? I givet fald hvor mange Km?
Langture?
Krav til rummelighed?

Hvilke præferencer har du mht. bilkørsel?
Sjovt og sporty?
Komfortabelt?
Ligegyldigt - det drejer sig om at komme fra A til B.

Signalværdi?
Alle biler signalere noget, og det er et vigtigt parameter i valget.
Skal det fx være en scorebil, bør man undgå en stationcar.

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-10-10 13:00

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal det fx være en scorebil, bør man undgå en stationcar.

Jep, der er intet så kedeligt som en M5 eller AMG i stationcar..;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Henrik B.

Dato : 17-10-10 10:13

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
>
> Jep, der er intet så kedeligt som en M5 eller AMG i stationcar..;)

Fint nok med mig - jeg nøjes med "kedelig"....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : KASO

Dato : 17-10-10 15:10

> Fint nok med mig - jeg nøjes med "kedelig"....

Hvis M5 og AMG st.car er at være kedelig, kunne jeg også leve fint med det

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-10-10 11:37

On Sat, 16 Oct 2010 10:18:10 +0200, "H.L." <ha.lillelund@os.dk> wrote:

>Bilerne er valg ud fra hjertet . har set på så mange biler at jeg er helt
>rundtosset men kom frisk med andre bud på Bilen !!
>
>mvh. Henrik

BMW 335 Cabrio, BMW X5M, BMW M6 Cabrio, BMW 740Li

Et par friske bud.

Fly

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-10-10 11:41

KLIP

> BMW 335 Cabrio, BMW X5M, BMW M6 Cabrio, BMW 740Li
>
> Et par friske bud.

Der er ikke meget Lupo 3L over dem, hva' ;)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-10-10 11:57

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Der er ikke meget Lupo 3L over dem, hva' ;)
´
Èr det et krav? :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-10-10 12:59

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ´
> Èr det et krav? :)

Det ved jeg ikke, men i så fald har Mazda specialtilbud på deres CX-9.

Den sælges i DK godt 200.000 kr under prisen..:)

Fra : Henrik B.

Dato : 17-10-10 23:28

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
> Det ved jeg ikke, men i så fald har Mazda specialtilbud på deres CX-9.
>
> Den sælges i DK godt 200.000 kr under prisen..:)

Hvorfor mon?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 16-10-10 21:42

> Saab turbo er ihvertfald Hondaens diametrale modsætning mht.
> motorkarakteristik: Hondaen skal have temmeligt mange omdrejninger før der
> kommer en smule liv i den

Aaah, det er ikke en Type-R han kigger på, det er "bare" 1.8'eren.

Skide skæg bil at køre, iøvrigt.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-10-10 23:27

> [...]
> der havde kørt Saab i hele deres liv. Faldet i kvalitet faldt
> tilsyneladende sammen med GM's overtagelse af Saab.

Og det er så i høj grad noget vrøvl! Mange "gamle" Saab-entusiaster hænger i
dén grad fast i gamle dyder. De mener at alt der ikke er enten en gammel
Saab 96, eller gammel Saab 900, er noget bras. Faktum er, at Saab 9-3 indtil
videre er den bedst byggede Saab til dato. Den havde fra ny ganske, ganske
få problemer, som blev rettet indenfor de første par år.
Desuden skal man være opmærksom på, at der findes to Saab-modeller som
hedder Saab 9-3 - blot så man ikke får blandet begreberne.

Fra : Herman Persson

Dato : 18-10-10 16:37

> [...]
> Desuden skal man være opmærksom på, at der findes to Saab-modeller som
> hedder Saab 9-3 - blot så man ikke får blandet begreberne.

Hej Henrik.

Du undlader at citere mig for:

''De tre biler er i målgruppen for min næste bil. og jeg satte

http://www.google.com/alerts

til at søge på Saab 9-3. Det væltede ind med dårlige oplevelser fra folk,
der havde kørt Saab i hele deres liv.''

Jeg har altid godt kunne li' Saab og lærte da også at køre i min fars gamle
93.
På privat grund, da jeg var stor nok til at kunne nå pedalerne
Senere køret jeg en del i 99, og det var en pragtfuld bil.
Det var derfor med store forventninger, jeg prøvekørte en 9-3 turbo.
Stadig en lækker bil med en detalje, så mig bekendt ikke findes i ret mange
andre biler:
Inækvidistant speedeometervisning. Altså stor afstand mellem 10'erne i lave
hastigheder og lille i høje hastigheder.
Intet mindre end genialt, at man tydeligt kan se, om man kører 40 eller 43.
Og ret ligegyldigt at man kan se, om man kører 160 eller 163.

Men du kan altså ikke bare afvise de mange resultater fra 'alerts' som noget
vrøvl. De kom!
Du kan jo selv prøve at google '9-3 problems' og sammenholde det med en
anden bil i samme segment - og korrigere for anslået antal solgte biler.

Det var én af grundene til, at jeg fravalgte 9-3. Den anden var prisen - for
mig var den ikke pengene værd.

Alt dette drejer sig - om 9-3 Mk II.

Fra : Henning

Dato : 16-10-10 10:58

On Fri, 15 Oct 2010 19:09:22 +0200, "H.L." <ha.lillelund@os.dk> wrote:

>Så skal vi have ny bil valget står mellem Mazda 6 2,3 2006 , Saab 9-3 1,8T
>2006 og outsider Honda Civic 1,8 sport 2006 hvad falder i jeres kloge smag
>ulemper og fordele kørsels behovet er ca 15000 om året ?

Ford Mondeo? De kører pt. et meget agressivt firmabilstilbud på en
140HK Trend stationcar, diesel med automatgear- listepris er
~400.000,- , som "firmatilbud" er beskatningsgrundlaget 250.000,-!!
Med det in mente er der grundlag for meget store rabatter hos
forhandleren!

Fra : H.L.

Dato : 16-10-10 17:32

Oki så kommer der lidt mere info Kone og mand 45 år kørselsbehov ca
15000 km året , mindre campingvogn, men er ikke så int. i en diesel som jo
ellers nok var det bedste med en campingvog prisen skal nok ligge mellem
140-180000 kilo

Mvh.Henrik

Fra : Kent Friis

Dato : 16-10-10 19:51

Den Sat, 16 Oct 2010 18:31:55 +0200 skrev H.L.:
> [...]
> ellers nok var det bedste med en campingvog prisen skal nok ligge mellem

Til den pris er der jo stort set frit valg på alle hylder, men når man
har så mange penge kan man vel ikke tillade sig at køre i noget mindre
end en Bentley, Rolls Royce eller Maybach...

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-10-10 07:54

> [...]
> 15000 km året , mindre campingvogn, men er ikke så int. i en diesel som
> jo ellers nok var det bedste med en campingvog prisen skal nok ligge

Du får meget bil for pengene i en Opel Vectra m/turbo:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat-biler/Opel-Vectra-2,8-V6-Turbo-Sport-Wagon_ID33037.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Vectra-2,0-Turbo-Sport-st.car-5d_ID888500213.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Vectra-2,0-Turbo-Sport-st.car-5d_ID906100098.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Vectra-3,2-V6-GTS-5d_ID307201117.htm

Fra : Henrik B.

Dato : 17-10-10 23:29

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> Du får meget bil for pengene i en Opel Vectra m/turbo:
> [...]

Med disse motorer skal man helst være i besiddelse af et firmatankkort....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-10 05:10

"H.L." skriver:

> [...]
> ellers nok var det bedste med en campingvog prisen skal nok ligge mellem

Jeg ville nappe turbobenziineren (SAAB'en) ud af de 3.

Klaus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-10-10 11:53

On 15 Okt., 19:09, "H.L." <ha.lillel...@os.dk> wrote:
> [...]
> 2006 og outsider Honda Civic 1,8 sport  2006 hvad falder i jeres kloge smag
> ulemper og fordele kørsels behovet er ca 15000 om året ?

Efter knap 4 år i en Civic 1,8 Sport får den min varmeste anbefaling,
de to andre kender jeg ikke på egen krop. Jeg har ikke krog på min,
men det er der på konens Honda FR-V 1,8 med automatgear. FR-V’en
trækker vi 1300 kg campingvogn med, hvilket den klare bedre end den
forventning jeg havde inden, så det vil næppe være et problem for
Civic’en.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-10 00:13

> [...]
> trækker vi 1300 kg campingvogn med, hvilket den klare bedre end den
> forventning jeg havde inden, så det vil næppe være et problem for

Nu kan der godt være stor forskel på "næppe et problem", og så på at det er
en fornøjelse at trække rundt med et sneglehus...

Fra : Henrik B.

Dato : 17-10-10 23:23

> [...]
> 2006 og outsider Honda Civic 1,8 sport 2006 hvad falder i jeres kloge
> smag ulemper og fordele kørsels behovet er ca 15000 om året ?

Som flere allerede har nævnt, så skal man være meget opmærksom på rust ved
Mazda 6. Personligt ville jeg ikke købe en Mazda 6, med mindre den havde
fået ekstra rustbeskyttelse fra dag ét. Mazda er den "sporty" fætter til
Toyota Avensis, hvor Avensis har lidt bedre komfort og en snert bedre
kvalitetsfornemmelse i finish og byggekvalitet. Med en 2,3 får du krafter og
overskud, dog uden at det sker ved de lave rpm.

Honda Civic går for at være af høj kvalitet, rent mekanisk. Den går for at
være sporty. Der er dog ikke så meget plads i en Civic, ligesom jeg vil tro
at reservedelene koster. Personligt synes jeg at den skiller sig positivt
ud, på designsiden. Den ser rigtig fræk ud. Omvendt kunne jeg ikke leve med
dens "spaceship" interiør. Og med en campingvogn skal man måske overveje det
nøje, eftersom Honda's motorer er notorisk kendt for at leve ved høje
omdrejninger, før de kan arbejde.

Sidst nævnte vil i ovennævnte sammnligning være min favorit - TIL DIT
BEHOV! Grunden til understregningen er, at nogle "herinde" nu vil fable om
Saab-fanatiker m.v. Det er dog dem som ikke kan skelne mellem entusiaster og
fanatikere. )
Ligesom mange ofte ikke evner at behovsanalysere på andres vegne, men kun på
egne.
Med en Saab 9-3 får du en fornuftig bil, som tilbyder fornuftig med plads,
er en af de mest lydløs i klassen, og har en rigtig rigtig fin motor. Her
skal du dog sørge for at vælge en der allerede har Hirsch-trim, så den har
195 Hk. Så får du en rigtig køremaskine, som er letkørt og som klarer at
trække din campingvogn som en mis. Den har ikke Honda's sporty
køreegenskaber, men et rigtig fint kompromis mellem sport og komfort - et
motorvejslokomotiv. Og med en 2006-model er børnesygdommene - omend få -
elimineret.