Ny harddisk = probs!
Fra : Brian Sandbæk

Dato : 07-08-01 21:40

Hejsa

Jeg har d.d. købt en ny Deskstar.
Jeg har i forvejen en Maxtor, et DVD-drev og en brænder.
Min maxtor er Prim.master, Brænder Prim.slave, DVD Sek.slave.
Før jeg købte den nye HD havde jeg en Fujitzu på Sek.master.
Når jeg nu sætter den nye HD til Sek.master virker det ikke. Jeg finder den
i BIOS, men ikke i systemoplysninger (Windows 2000). Jeg finder den under
enhedshåndtering, hvor der står den fungererer fint.
Jeg har nu forsøgt alle forskellige master/slave kombinationer bortset fra
prim.master, hvor jeg VIL have min Maxtor.
Hvad kan jeg gøre??

Mvh
Brian

Fra : Lasse Elbek

Dato : 07-08-01 21:47

"Brian Sandbæk" <brian.sandbaek@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har nu forsøgt alle forskellige master/slave kombinationer bortset fra
> prim.master, hvor jeg VIL have min Maxtor.

Du skal lige en tur ind i "Kontrolpanel-> Administrative Tools -> Computer
Management -> disk management"
Der skal du lige lave nogle partitioner og formatere. Så skulle den være
klaret

held og lykke

/Lasse

Fra : Brian Sandbæk

Dato : 07-08-01 22:05

Tak Lasse, det virker bare!"

Jeg har lige et yderligere spørgsmål.
Min fremragende Maxtor har brokket sig lidt. Den er svundet fra 13 gb til 12
gb, men jeg kan ikke finde fejl på den. Pga. en serviceaftale har den været
til rep. og de mener ikke der er noget galt. Da jeg sendte den afsted var
2,5 gb forsvundet (hele det gamle c-drev) men nu er "kun" 1 gb væk. Så de
har da rettet et eller andet. Jeg er overbevist om at jeg på et tidspunkt
hvor jeg lavede scandisk, så et par frygtelige "b"er. Dem kan jeg bare ikke
se mere?!?!

Hvad kan der være galt?

Mvh
Brian

Fra : Hans H. Vestergaard

Dato : 07-08-01 22:06

"Brian Sandbæk" <brian.sandbaek@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har da rettet et eller andet. Jeg er overbevist om at jeg på et tidspunkt
> hvor jeg lavede scandisk, så et par frygtelige "b"er. Dem kan jeg bare

Måske er alt pladsen på disken ikke tildelt partitioner?

Fra : Brian Sandbæk

Dato : 07-08-01 22:16

Tjo, da jeg fik den for 2½ år siden var den delt i 3,2 og resten på d:. Fra
den ene dag til den anden kunne jeg ikke starte PC'en. Den skrev noget med
I/O fejl. Jeg havde en startdisk, hvor jeg fandt ud af at C: var væk. Jeg
formatterede herefter hd'en og delte den herefter igen i 2,0 og resten på d:

Hvordan kan jeg evt. finde det der ikke er partioneret?? Hvis du altså har
lidt ret, Hans??

Jeg kan jo ikke forstå hvordan det kan ske?!!??

Brian

Fra : Hans H. Vestergaard

Dato : 07-08-01 22:51

> [...]
> lidt ret, Hans??
>
> Jeg kan jo ikke forstå hvordan det kan ske?!!??

Hmm, prøv at bruge Fdisk til at se hvor mange % de enkelte drev bruger. Ud
fra det kan du jo hurtigt se om den bruger 100%

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-08-01 00:38

Bortset fra alt det, du skriver længere inde at din HD er 2½ år gammel? Jeg
ville nok alligevel sætte den nye til Primary Master så. Den er
NOGEThurtigere, med garanti. Brug den gamle "Sløve" til back up, musik, film
og sådan, og gem den nye til C: og spil...

Jonny.