MobileMe´s Calender er ude af Beta! Hvorda~
Fra : Henrik 8600

Dato : 14-10-10 21:41

MobileMe´s Calender er ude af Beta! Hvordan lyder jeres dom?

Og kan man gå tilbage til den nuværende?

Det der er vigtigt for mig er følgende:
Det skal virke med SonyEricssons iSync og de tilknyttede telefoner.
Man skal stadigt ha seperate kalendere, vi har 19 og stigende...

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-10-10 22:36

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Det skal virke med SonyEricssons iSync og de tilknyttede telefoner.
> Man skal stadigt ha seperate kalendere, vi har 19 og stigende...

Jeg havde slet ikke set, at den er ude af beta. Jeg har ikke fået nogen
e-mail fra Apple om det. Der er vel heller ikke noget at mærke for os,
der allerede havde betaen. Jeg kan se, at Apple har opgraderet deres FAQ
fra beta'en ganske let. Umiddelbart virker det ikke som om, det er
meningen, man skal kunne gå tilbage til den gamle kalender. Jeg ved
heller ikke, hvad de skal gøre, som ikke har et helt nyt styresystem
eller på andre måder ikke opfylder systemkravene. Du kan jo læse lidt om
den nye kalender:

<http://thurly.net/06e2>
<http://support.apple.com/kb/HT4037>

Personligt er jeg rigtig glad for den. Det går kvikt med at opdatere
kalendere hos de andre medlemmer af familien. Før skulle min kones
computer f.eks. være åben, for at hun fik ændringerne fra mine kalendere
på sin iCal. Derefter skulle den synkronisere med hendes MobileMe, og
først derefter fik hun ændringerne på sin iPhone. Nu sker det bare helt
automatisk, også selv om hun ikke har sin computer tændt. Det er også
smart, at man kan nøjes med at udgive kalendere til bestemte personer,
der så ganske vist skal være på MobileMe. Før skulle man jo lægge
kalenderen ud offentligt.
Desværre kan jeg ikke svare på, om du kan bruge din mobiltelefon
til at synkronisere med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik 8600

Dato : 16-10-10 07:34

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kalenderen ud offentligt.
> Desværre kan jeg ikke svare på, om du kan bruge din mobiltelefon

Ok, tak for info.

Jeg synes at jeg har læst et sted at man KAN gå tilbage til den gamle, men
det står vist nedest og sidst og lidt henkastet på én af Apples
supportsider. Så jeg tror ikke at det er meningen at der skal skiltes med
det...

Dét der er super vigtigt for min / os er at man kan have de kalendere vi har
nu.

Forsøger at korklare hvorfor: Vi har 19 kalendere.
Eks. har jeg en hvor de programmer i TV jeg vil se er placeret. Det behøver
hosets teenager jo ikke have til at poppe op på sin telefon.
Husets teenagers veninder har fødselsdage, de behøver jo heller ikke poppe
op på min kalender....
Vi iSyncer kun de kalendere ud til telefonerne der er reelevante for
modtageren...
Ellers ville alle telefoner jo bippe hele tiden....
Hele huset ville blive vækket når jeg skulle på job kl 05, eller når
teenagerens akvariefisk skal fodres etc. etc...

Det dét er et MUST!

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-10-10 22:05

> [...]

> det står vist nedest og sidst og lidt henkastet på én af Apples
> supportsider. Så jeg tror ikke at det er meningen at der skal skiltes med

Jeg er bange for, at det var under betaen, man kunne gå tilbage. Nu,
hvor den nye ikke er beta, eksisterer den gamle jo i princippet ikke
mere. Som jeg ser det er der tale om, at Apple ikke har fået opdateret
vejledningerne helt, efter betaen er overstået. Sidst jeg så, henviste
den danske vejledning stadig til betaen, mens den engelske var
opdateret. Den nye kalender er jo sådan set kun for MobileMe-medlemmer.
Jeg går da ud fra, at man stadig kan bruge iCal og så udgive disse
kalendere, hvis man ikke bruger MobileMe. Men det kræver selvfølgelig,
at man har adgang til en server, kalenderne kan ligge på. Det er lidt
for avanceret for mig.

> Dét der er super vigtigt for min / os er at man kan have de kalendere vi har
> nu.

I princippet kan det lade sig gøre, men der har været flere, der har
klaget over problemer med opdateringen. Der er nogle, der har mistet
data. Læs hellere vejledningen fra Apple grundigt.

> [...]
> Hele huset ville blive vækket når jeg skulle på job kl 05, eller når
> teenagerens akvariefisk skal fodres etc. etc...

Jeg kan se, at I udnytter kalendernes muligheder intensivt. Det er jo
smart, men man bliver så også det mere afhængigt af dem. Vi bruger selv
iPhone her i familien. Netop fordi det er mest kompatibelt med Mac. Jeg
kan desværre ikke svare på, hvordan SonyEricssons synkronisering virker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik 8600

Dato : 17-10-10 21:27

> [...]
> iPhone her i familien. Netop fordi det er mest kompatibelt med Mac. Jeg
> kan desværre ikke svare på, hvordan SonyEricssons synkronisering virker.

Takker for info.

Tror jeg tager en backup af iCal kalendere, og så prøver et
"prøveabbonnement" på MobileMe og testkører den nye kalender....

Dét må være en sikker måde at afprøve det på

H.