Skal der være plads til alle incl dem der ~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-10 03:41

Skal der være plads til alle incl dem der hæmmer udfoldelse?
Alle er egoister og hæmmer andres udfoldelse, så vi bør begrænse os i
vor udvidelse af alles selvrealiseting og koncentrere os om at
modarbejde de skurke der med vold og anden fysisk undertrykkelse
stjæler naboens frihed til at udvikle sig til et bedre og lykkeligere
menneske
Når på to uger nørrebroere har dels angrebet min plankeværks kunst og
derefter mig med kølle, dels afbrændt det kvarte plankeværk totalt, så
er det en alvorligere og ondere jantelov end dern der kun med ord
søger at gøre folk normale.
Folk der undskylder politiets passivitet med at jeg "jo har meldt mig
ud af samfundet" og er "anarkist/unormal" og søger at give mig
skyldfølelse ved at jeg udfolder mig kreativt på min facade, er ikke
så slemme som vold- og hærværks-mænd. Men en del af deres
jantelovsmentalitet er den samme

Farisæere siger i templet TAK at de ikke er som synderne, og den
ydmyge synder skal ophøjes lyder Jesu modtræk

Men Herren sagde til ham "I farisæere rense nu det udvendige af
bægeret og fadet, men jeres indre er fuldt af rov og ondskab.
Lukas11.39
      Jo mere du udfolder dig, jo mindre vil andre tillade
at du udfolder dig. Nietzsche Menneskeligt alt for menneskeligt 1877
Det er de kraftløses misundelse: ressentiment, der har bragt
livsudfoldelsen i miskredit, så folk får dårlig samvittighed over
deres sunde instinkter.       Nietzsche