Fra : Kall, Mogens

Dato : 14-10-10 15:01

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Thursday, October 14, 2010, CET 13:35, GMT 11:35
Subject: Re: Forbudet mod 'friendly fire' -
Was: Afskedsbrev ...
Det betroede talent (Gudsordet) ...
Når Gud Helligånd taler ... !
11703 news:4cb6eaf5$0$23753$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/d76a009140f39d13

[ ... ]

[ ... ]
> CET 13:31
> - "Play."
[ ... ]
> Det må være Farmand°, der her taler!

Og så hente der følgende:

Talte lige med en sød fyr her i dag, da jeg var ude at handle ind (på vejen hjem).

Jeg har mødt ham tidligere, når jeg fx. om søndagen har været på vej til Kirke.

Det blev til en længere interessant samtale, hvor vi fik talt en hel del om Jødedom,
Kristendom og Islam.

Han har - genetisk set - lidt ægte jødiske rødder, men er ellers (vist nok) ateist.

Han nævnte helt af sig selv mange forbehold udfra Skabelsesberetningen osv.

Og så var det jo, at jeg selvfølgelig ikke ku' dy mig for at nævne min egen personlige
indfaldsvinkel til kristendommen, at det først og fremmest var mødet med Jesus, der
var den primære årsag til, at jeg i sin tid blev kristen. Jeg havde brug for denne ven ...

Bibelen er ikke Gud (i sig selv), således som muslimerne fx. tror om deres hellige bog,
Koranen. Men Bibelen vidner om Gud (peger hen på Ham).

Jeg blev "fristet" over evne til at bede for ham (i mit stille sind) ...

Og vi aftale at snakke videre en anden dag ...

Hmm ... (memory on from) ...

... (det største mirakel af alle (i Guds øjne) er, når en sjæl vender hjem) ...
Luk. 15,7

Jeg kommer - for øvrigt - i tanke om, at dengang jeg for første gang mødte Gud
personligt, da var jeg faktisk for lille til at omvende mig. Billedlig talt var jeg som
et spædbarn, der end ikke kunne skifte sin egen ble.
Men Ham, som jeg nu elsker, skiftede bleen uden at bebrejde mig, for jeg var
jo for lille til at forstå anden end, at jeg havde brug for Ham. Følelsen af at være
ren (apropos dét at få skiftet ble) drev værket ...

Herre, vor Gud! Må Din gode vilje ske, på jorden som i Himlen.

NEXT DADDY!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11665 news:4ca9e84c$0$23755$14726298@news.sunsite.dk