TDC ADSL - Forbindelsen giver flowstop/dis~
Fra : Cyberdog

Dato : 07-08-01 21:31

Hejsa

Jeg har i omkring en uge nu lagt mærke til at min forbindelse nogle gange
bliver droppet af serveren eller at jeg får store flowstops. Dette er ikke
sket for mig før med adsl og det er ret irriterende.

Jeg kom herind for at se om andre havde samme problem eller kendte en
løsning, så en post der hed "Disconencting" med en bruger der lød til at
have samme problem som mig.. men tråden havde ikke noget svar men havde
udviklet sig til en flamepost istedet (virkeligt modent gutter - flot
klaret)

Jeg har TDC, 512/128 og det har kørt smukt indtil for en uge siden, jeg
lavede ikke om på min opsætning eller noget. Jeg lagde faktisk kun mærke til
problemerne i spil som Quake 3 or unreal tournament online da jeg blev
droppet hvert 5 min, lige meget hvilken server jeg spillede på.

Bor i nordsjælland.. andre der har haft samme problem eller ved hvad det kan
skyldes ??

på forhånd tak

Fra : *Xray

Dato : 07-08-01 22:01

"Cyberdog" <Cyberdog@yifan.n0t> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemerne i spil som Quake 3 or unreal tournament online da jeg blev
> droppet hvert 5 min, lige meget hvilken server jeg spillede på.

Hmm, hvis det har kørt fint og du ikke har rørt noget tror du så ikke det er
TDC's servere den er gal med? Så vidt jeg ved er der store problemer med
flowstops/disconnects over hele landet. Har du evt. kontaktet hotline?

*Xray

Fra : John Hinge

Dato : 08-08-01 09:00

*Xray wrote:

> [...]
> TDC's servere den er gal med? Så vidt jeg ved er der store problemer med
> flowstops/disconnects over hele landet. Har du evt. kontaktet hotline?

Når man kigger på http://www.opasia.dk/kundeservice/status/
så er der intet om store problemer over hele landet.
Tænker du ikke på det problem der var med noget BBRAS grej i Århus
og på Sjælland som lavede ulykker ? Det skulle gerne være ovre
Men som du også nævner, så bør han kontakte Hotline

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Mistænkeligt ikke repræsenterende

Fra : Frenzy

Dato : 07-08-01 22:51

"Cyberdog" <Cyberdog@yifan.n0t> wrote in message
> [...]
> bliver droppet af serveren eller at jeg får store flowstops. Dette er ikke
> sket for mig før med adsl og det er ret irriterende.

Jeg har NE2 og koblet på virnxx1.
siden fredag har jeg haft flowstop perioder. Det er umuligt at spille online
uden at blive disconnected.

Fra : Jan Hansen

Dato : 08-08-01 07:08

Jeg bor også i nordsjælland, og havde i fredags og lørdags også flowstop.
Enkelte bare i 1-15 sek, men flere hvor det var 10-15 min. Jeg mener ikke
der var noget i søndags, men i aftes,tirsdag aften, var de der igen.

I uge 27 og 28 havde jeg meget store flowstop, op til en hel dag, og efter
adskillige opringninger til TDC ringede en tekniker tilbage og sagde at de
havde softwareproblemmer men regnede med at de havde fundet fejlen og at den
ville være rettet i starten af uge 29. I uge 30 og 31 kørte det helt fint
hos mig.

Mvh Jan Hansen

Fra : Mads United

Dato : 08-08-01 08:35

> [...]
> droppet hvert 5 min, lige meget hvilken server jeg spillede på.
>
> Bor i nordsjælland.. andre der har haft samme problem eller ved hvad det

Jeg bor på frederiksberg og har en NE2 1024/256 og har præcis de samme
problemer.. og TDC hotline siger at der er periodiske flowstops over hele
landet og at de arbejder på det... det var det bedste svar jeg kunne få ud
af dem!

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-08-01 08:57

"Mads United" <mmm@graffiti.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer.. og TDC hotline siger at der er periodiske flowstops over
> hele landet og at de arbejder på det... det var det bedste svar jeg

Irriterende.
Ringer jeg til dem vedr. min PA ADSL forbindelse siger de "ingen
problemer".
Hvad er den tekniske forklaring på disse flowstops ?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Mads United

Dato : 08-08-01 09:06

> Irriterende.
> Ringer jeg til dem vedr. min PA ADSL forbindelse siger de "ingen
> problemer".
> Hvad er den tekniske forklaring på disse flowstops ?
Det ville de ikke ud med... jeg fik bare at vide at de nu var opmærksomme på
problemet...

men det kan vel skyldes den "orm" der cirkulerer for tiden ? eller hvad ved
jeg...

Det eneste konkrete jeg fik at vide var at Herning ADSL centralen er helt
død.

Fra : John Hinge

Dato : 08-08-01 17:55

Mads United wrote:

(om flowstops og andre rare sager)
> men det kan vel skyldes den "orm" der cirkulerer for tiden ? eller hvad ved
> jeg...

Hmm *det* tror jeg nu ikke.
Ganske vidst er den set lave ret megen fest i 'merikanske kabel-
internet netværk, fordi Code Red 2, forsøger en masse 'lokale'
IP adresser, som måske endda ikke er i brug.
Det genererer en masse routertraffik af typen ARP, og der er da set
folk med loggere der har fanget omrking 1.5 millioner af disse
ARP requests på få timer, men da disse requests ikke fylder ret meget
(60 bytes såvidt jeg husker) så er det ikke her kæden sprang af.
Derudover laver ormen jo så en masse http requests, men de routere
der er sårbare over for det sku kun være små sivsko af typen 67x.

> Det eneste konkrete jeg fik at vide var at Herning ADSL centralen er helt
> død.
Det kan ske, desværre.
Som regel vil (bør) den slags stå på :
http://www.opasia.dk/kundeservice/status/
Hvor jeg da også kan se at Herning har figureret idag.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Nægter ethvert kendskab til repræsentation.

Fra : Mickey J

Dato : 08-08-01 20:21

Jeg har i de sidste 3 uger haft en del udfald på min proaccess. (arcnxx7 i
Aarhus/Aaby)
Udfaldende varer mellem 20-50 sec.

MEGA irterende når man sidder midt i en CW

Mickey J

Fra : Kim Have Madsen

Dato : 08-08-01 21:37

Jeg sidder på samme "hul" (arcnxx7) med samme problem....
TDC siger som sagt at der er et problem der er over hele landet og at de
arbejder på det
så vi må jo nok bare sætte os tilbage og vente på at de for løst problemmet.

Og jeps det er MEGA træls!!

Fra : Luigi Zabeo

Dato : 08-08-01 22:34

Fulstændigt samme irriterende problem her....
Vi stakler må bare finde os i det og håbe på det snart
løses.....refusion????

Fra : Andreas

Dato : 09-08-01 10:02

On Wed, 8 Aug 2001 23:34:14 +0200, "Luigi Zabeo" <luigi@zabeo.dk> wrote:

>Fulstændigt samme irriterende problem her....
>Vi stakler må bare finde os i det og håbe på det snart
>løses.....refusion????

Refusion som man forresten selv skal gøre TDC opmærksom på at man ønsker, har
man jvf. forretningsbetingelserne gældende for bredbånd, kun krav på hvis man
har været uden forbindelse i 2 på hinanden følgende døgn.

Om det også gælder fro Pro@ccess aner jeg ikke, men det vil jeg da gætte på at
det gør - desværre.

<.....>

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Kim Have Madsen

Dato : 09-08-01 20:59

Ja men det desværre skal man være uden forbindelse i mere end 2 dage, og da
det "kun" er udfald på 2 til 50 sek så er det
tekninsk set ikke at være uden ADSL....
Men TDC har bekræftinget at de har et problem og vil få det løst i løbet at
2-3 dage
(se tele.internet.info!!!)