MS Windows
briani 27239
mikrofon virker ikke
Fra : ABJ

Dato : 12-10-10 21:43

Jeg har prøvet at få mikrofon til at fungere på en Acer eMG525 (ny bærbar),
jeg skulle hjælpe en i familien med sætte Skype op.

Først regnede jeg med at der var indbygget mikrofon, men iflg. Acer hotline
er der ingen (hvad skal man så bruge webcamera til?)

Jeg har prøvet med 2 mikrofoner tilsluttet med 3,5 mm jackstik, men de
fungerer ikke og jeg kan ikke finde den sædvanlige "mixerpult" med
lydindstillinger (Win 7), nogen der ved hvor disse indstillinger ligger?

Regner ikke med der skal bruges driver til normal mikrofonindgang.

Nogle der har en ide?

Hilsen Aksel

Krydspostet til dk.edb.hardware

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-10-10 22:04

Den 12-10-2010 22:43, ABJ skrev:
> Først regnede jeg med at der var indbygget mikrofon, men iflg. Acer
> hotline er der ingen (hvad skal man så bruge webcamera til?)

Sende et video feed, mens man skriver på MSN? :P

> Jeg har prøvet med 2 mikrofoner tilsluttet med 3,5 mm jackstik, men de
> fungerer ikke og jeg kan ikke finde den sædvanlige "mixerpult" med
> lydindstillinger (Win 7), nogen der ved hvor disse indstillinger ligger?

Højreklik på højtaleren ved uret, derefter vælger du optagelsesenheder.
Her kan du vælge hvilken enhed der er standard (Højreklik og vælg at den
er standard). Ved at højreklikke på enheden og vælge "Niveauer" kan du
indstille lydstyrken.

Der er dog muligvis noget software installeret fra ACER, til at
kontrollere lydkortet, hvis en sådan findes, vil jeg anbefale at bruge den.

> Regner ikke med der skal bruges driver til normal mikrofonindgang.

Der skal kun bruges en driver til lydkortet.

- Chano Andersen