MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Pinning sucks! Eller er det bare mig?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-10-10 19:40

Nu har jeg funderet og grublet, men jeg kan ved Gud ikke gennemskue hvad
Microsoft har haft kørende gennem hovedet, da de konkluderede at
pinning, på nogen måde, overhovedet, skulle være bare tilnærmelsesvis
bedre (eller bare lige så brugbart) som den gamle Quick Launch?

Man kan ikke bare uden videre starte flere sessioner af samme program
fra pin, man kan ikke pinne programmer fra netværkslokationer og man kan
ikke hurtig se hvad et pinnet ikon egentlig peger på.

Jeg ved godt der er shift-klik workarounds for de nævnte
irritationsmomenter, men det er da ikke just en forbedring af
brugeroplevelsen.

Nogen der har set lyset, og kan forklare mig hvad det geniale er?

/Robert

Fra : Jakob

Dato : 12-10-10 21:58

> Nogen der har set lyset, og kan forklare mig hvad det geniale er?

Må indrømme at jeg også synes det er et tilbageskridt, fatter ikke hvad det
skal gøre godt for ?. Har også været nødt til at lave quicklauch på min
bærbare med Win 7.

Mvh
Jakob

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-10-10 22:00

Den 12-10-2010 20:40, Robert Eriksen skrev:
> Nogen der har set lyset, og kan forklare mig hvad det geniale er?

Muligheden for at tilføje brugbare funktioner til højrekliksmenuen, i
stedet for at have dem i et systray ikon...

Anyway, hvis du laver en mappe et sted, med de ikoner du ønsker i Quick
Launch, så er det nemt lige at tilføje den mappe til processlinjen,
derefter har du quick launch tilbage, dog skal du selv oprette ikoner der i.

Du tilføjer mappen ved at højreklikke på processlinjen, vælge
"Værktøjslinjer" derefter "Ny værktøjslinje" og så udpege mappen med
ikoner. For at den helt kommer til at ligne den gamle quick launch, skal
du også fjerne navnet, og ikonteksten. Dette gøres ved at højreklikke på
den nye værktøjslinje, og fjerne hak ved "Vis titel" og "Vis tekst".

Bliver du træt af den, kan den fjernes igen, ved at højreklikke på den
og vælge "Luk værktøjslinje".

- Chano Andersen