MS Windows
briani 27239
Newsreader?
Fra : kk

Dato : 12-10-10 18:38

Har nu skiftet til WIN7, (På en anden PC) men vil gerne være med på diverse
NG's.
Jeg har fundet mig til rette med Outlook som mail klient, men hvad kan I
foreslå ang NG's?
mvh
kk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-10-10 18:49

kk skrev:

>men hvad kan I foreslå ang NG's?

standardsvaret er Mozilla Thunderbird
mit eget valg er XanaNews

dk.edb.internet.software.mail+news er beregnet til den slags spørgsmål

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : kk

Dato : 13-10-10 22:58

> standardsvaret er Mozilla Thunderbird
> mit eget valg er XanaNews

Ja, den er slet ikke så tosset, i hvert fald til mit brug, men jeg kan ikke
finde ud af, at have de sidst modtagne indlæg stående øverst, - kan du sætte
mig på sporet??
På forhånd tak
mvh
kk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-10 23:35

kk skrev:

> Ja, den er slet ikke så tosset, i hvert fald til mit brug, men jeg kan ikke
> finde ud af, at have de sidst modtagne indlæg stående øverst, - kan du sætte
> mig på sporet?

Sortering kan du vælge ved at klikke på bjælken lige over listen
med tråde. Hvis du klikker på trådsymbolet og de ældste står
øverst, så klik én gang mere.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-10 02:14

> Har nu skiftet til WIN7, (På en anden PC) men vil gerne være med på
> diverse NG's.
> Jeg har fundet mig til rette med Outlook som mail klient, men hvad kan I
> foreslå ang NG's?

Microsoft Live Mail med tilhørende newsreader.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 13-10-10 05:35

kk has brought this to us :
> [...]
> NG's.
> Jeg har fundet mig til rette med Outlook som mail klient, men hvad kan I

MesNews:
http://www.mesnews.net/gb/

For mit vedkommende er den eneste ulempe den har, at den ikke selv
gemmer en historik over de indlæg man sender.

--
/klaus

Fra : simon

Dato : 13-10-10 07:24

Klaus Jørgensen forklarede:
> [...]
> http://www.mesnews.net/gb/
>
> For mit vedkommende er den eneste ulempe den har, at den ikke selv gemmer en

Den gemmer da historikken.
Jeg har en mappe forneden, der hedder Sendt Post.
I den ligger alle mine sendte meddelelser i nyhedsgrupperne,
hvor man også kan se tidspunkterne for meddelelserne.
/simon

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 13-10-10 16:00

simon formulated the question :
> [...]
> I den ligger alle mine sendte meddelelser i nyhedsgrupperne,
> hvor man også kan se tidspunkterne for meddelelserne.

Jeg har set den mappe, men min er tom.
Ku' være man skulle reinstallere...

--
/klaus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-10-10 11:47

Forte Agent eller Free Agent.
Download evaluerings versionen fra http://forteinc.com
Den bliver automatisk nedgraderet efter prøveperioden til Free Agent
hvis du ikke køber licens.
Henter du binære filer er den næsten et "must".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-10 18:58

Jens Peter Karlsen skrev:

> Henter du binære filer er den næsten et "must".

Dialog er gratis og bedre end Agent på flere punkter. Det største
minus er at dens mailhåndtering er forkrøblet i forhold til
Agent.

http://www.40tude.com/dialog/

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 13-10-10 19:28

On Wed, 13 Oct 2010 19:58:29 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Dialog er gratis og bedre end Agent på flere punkter. Det største
>minus er at dens mailhåndtering er forkrøblet i forhold til
>Agent.
>
>http://www.40tude.com/dialog/

Dialog er langsommere end Agent, til håndtering af binære filer.
men ellers supergod.

per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-10 22:27

Per H skrev:

> Dialog er langsommere end Agent, til håndtering af binære filer.
> men ellers supergod.

Okay, jeg har ikke prøvet Agent efter version 4 og kun 4'eren
sporadisk. Min foretrukne version er 1.93 som man kan se i
headeren.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 14-10-10 01:40

Bertel Lund Hansen skrev:

>Min foretrukne version er 1.93 som man kan se i
>headeren.

Du kan loligt skifte til 2.0 . Alt derover bryder jeg mig ikke om. Det
er ikke altid at "forbedringer" er bedre

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-10-10 02:14

emjeppesen <emj@> skrev :

>Du kan loligt skifte til 2.0 . Alt derover bryder jeg mig ikke om. Det
>er ikke altid at "forbedringer" er bedre

Der er da vidst ingen anden forskel af betydning end mulighed for
dansk stavekontrol.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : emjeppesen

Dato : 14-10-10 09:24

Kerim Ellentoft skrev:

>Der er da vidst ingen anden forskel af betydning end mulighed for
>dansk stavekontrol.

Jo, i de nyere versioner er der også HTML og findes hvis på dansk
De gamle har kun tekst og er kun på engelsk

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-10-10 11:06

emjeppesen <emj@> skrev :

>Jo, i de nyere versioner er der også HTML og findes hvis på dansk

Ikke i ver. 2.x, som vi her snakker om.

Direkte visning af html er jeg også helst fri for.

>De gamle har kun tekst og er kun på engelsk

Øhh, ja. Man kan nu godt læse htmlmails i disse, det er blot at
dobbelklikke på ikonet og det åbner så i ens browser.
Men fx billeder bliver ikke vist i mailen, heldigvis.

Fra : emjeppesen

Dato : 14-10-10 11:44

Kerim Ellentoft skrev:

>Ikke i ver. 2.x, som vi her snakker om.

Lige for lidt siden snakkede vi om version 4 og det var den, jeg havde
i tankerne.
Opdatering fra 1.93 til 2.0 giver ikke den store ændring.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-10-10 12:23

emjeppesen <emj@> skrev :

>Lige for lidt siden snakkede vi om version 4 og det var den, jeg havde
>i tankerne.

Det indlæg, jeg svarede på var dit
hvor der står:
»Du kan loligt skifte til 2.0 . Alt derover bryder jeg mig ikke
om. Det er ikke altid at "forbedringer" er bedre«

Ergo er det ver. 2.x vi snakker om.

>Opdatering fra 1.93 til 2.0 giver ikke den store ændring.

Nej, ikke andet end det, jeg nævnte,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-10-10 09:57

emjeppesen skrev:

> Du kan loligt skifte til 2.0

Den har jeg ovenikøbet licens til. Men det er en forgrimning af
version 1, og jeg kan ikke holde ud at se på den, og den har
ingen forbedringer.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 14-10-10 11:48

Bertel Lund Hansen skrev:

>Den har jeg ovenikøbet licens til. Men det er en forgrimning af
>version 1, og jeg kan ikke holde ud at se på den, og den har
>ingen forbedringer.

Enig. Jeg har dog vænnet mig til den og var lykkelig for at den bare
kunne flytte hele Agentmappen over på win7-64 bit og fortsætte helt
uden problemer.
Det er også mit foretrukne mailprogram

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-10-10 12:59

emjeppesen skrev:

> Enig. Jeg har dog vænnet mig til den og var lykkelig for at den bare
> kunne flytte hele Agentmappen over på win7-64 bit og fortsætte helt
> uden problemer.

Øh, det har Agent kunnet i alle foregående versioner. Det er en
af grundene til at jeg bruger det.

Faktisk var alle programmer engang lavet sådan, og nu er man ved
at genopdage fidusen. Nu kaldes det "portable".

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 14-10-10 13:33

Bertel Lund Hansen skrev:

>Øh, det har Agent kunnet i alle foregående versioner. Det er en
>af grundene til at jeg bruger det

Netop. den kan sågar køre på en USBstik

>Faktisk var alle programmer engang lavet sådan, og nu er man ved
>at genopdage fidusen. Nu kaldes det "portable".

OK, Dem har jeg efterhånden nogle stykker af, men jeg har ikke tænkt
på, at det var så enkelt.
Nero10 f.eks.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Rado

Dato : 14-10-10 18:25

On Wed, 13 Oct 2010 23:26:56 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Okay, jeg har ikke prøvet Agent efter version 4 og kun 4'eren
>sporadisk. Min foretrukne version er 1.93 som man kan se i
>headeren.

Den har nu visse problemer, bl.a. ikke unicode support, efter hvad jeg
kan se (bruger den også selv). Den kan heller ikke finde ud af at
samle en tråd hvis nogen ændrer i subjekt.

--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

Fra : Jan Riber

Dato : 14-10-10 20:40

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen
> Har nu skiftet til WIN7, (På en anden PC) men vil gerne være
> med på diverse NG's.
> Jeg har fundet mig til rette med Outlook som mail klient, men
> hvad kan I foreslå ang NG's?

I W7 bruger jeg WindowsMail, der er Vistas svar på XP´s OE, til
både mail og nyhedsgrupper.

Windowsmail ligger i W7, men kræver nogle få ændringer, du kan
læse om det her på windows 7 forum:

http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html

Det fungerer fint her.

--
Vh. Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-10-10 14:10

"Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i meddelelsen
> I W7 bruger jeg WindowsMail, der er Vistas svar på XP´s OE, til både
> mail og nyhedsgrupper.

Jeg bruger den også til News og den fungerer fortrinligt

Til mail bruger jeg Outlook 2003, som jeg synes bedre om end de nyere
versioner.

Jan

Fra : kk

Dato : 16-10-10 19:46

> [...]
> diverse NG's.
> Jeg har fundet mig til rette med Outlook som mail klient, men hvad kan I

Mange tak for alle svarerne. Jeg prøvede forskellige newsreadere, og endte
med at Windows live mail, var den som passede bedst til mit behov.
Igen, mange tak til Jer alle, det hjalp mig mere end I tror.
mvh
kk