Blank side ved klik på link i IE.
Fra : Jesper Bak

Dato : 12-10-10 20:33

Hej alle.

Jeg har lavet et website som jeg har uploadet via en FTP client
til mit domæne.

Mit problem er nu , at når jeg er inde på hjemmesiden i Internet
explorer (uanset version), kan jeg kun komme til forsiden, når
jeg klikker på et link viser den bare en blank side. I
adressefeltet peger den det rigtige sted hen, (samme gør den i
koderne) men siden er altså blank.

Hvis jeg er på hjemmesiden i firefox, safari osv, vises den
perfekt, også med links.

Kan i forklare mig hvad der går galt her?

Der er ikke nogen umiddelbar forskel på siderne. Kodemæssigt.

På forhånd mange tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-10-10 20:45

Jesper Bak skrev:

> Kan I forklare mig hvad der går galt her?

Det er lidt svært når du ikke sender et link
til siden

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Jesper Bak

Dato : 12-10-10 20:52

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er lidt svært når du ikke sender et link
> [...]
hahah ja ok fair nok :)

Linket er.

www.bechsensdesign.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-10-10 21:34

Jesper Bak skrev:

> hahah ja ok fair nok :)
> Linket er.
> www.bechsensdesign.dk

1. Du mangler doctype øverst på alle sider.
2. <table is="structure"> skal sikkert være id.
3. Du har en milliard &nbsp; på siderne.
4. Der er en del valideringsfejl på siderne [1].

Prøv først at få styr på alle valideringsfejlene,
det er det vigtigste for at siderne vises ens i
alle browsere.

Bagefter er der meget andet du skal have
styr på, blandt andet billeder og billedstørrelse,
men nu skal du lige have hul igennem først

[http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fbechsensdesign.dk%2F]

Fra : ib petersen

Dato : 12-10-10 22:39

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

Ved ikke om det hjælper men du har skrevet
flg.
i stedet for <table id="structure">

hilsen
ib

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-10-10 22:43

ib petersen skrev:

> Ved ikke om det hjælper men du har skrevet
> flg.
> i stedet for <table id="structure">

Ja, det var netop punkt 2 i det jeg beskrev

Fra : Jesper Bak

Dato : 13-10-10 10:39

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ja, det var netop punkt 2 i det jeg beskrev

> [...]
Ah ok tak alle, jeg kigger lige på det :)

de milliader non break space jeg har på siden er fordi jeg ikke
kunne finde ud af hvordan man ellers lavede mellemrum i teksten,
f.eks hvis man skal have kontakt linket nederst. og med hensyn
til structuren, CSS. "lånte" jeg et CSS stylesheet fra en
tutorial. og ændrede bare i farverne. :)

Men jeg vil lige lurer på det i har skrevet, takker.

Fra : ib petersen

Dato : 13-10-10 18:57

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> ib petersen skrev:

Ja, det var netop punkt 2 i det jeg beskrev

Sorry, fik åbenbart ikke læst dit indlæg ordentligt !!
ib

Fra : scootergrisen

Dato : 12-10-10 20:05

<title>Bechsen's Design<title>
<title>Bechsen's Design</title>

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-10-10 15:15

On 13-10-2010 04:05, scootergrisen wrote:
> <title>Bechsen's Design<title>
> <title>Bechsen's Design</title>

Det er sgu da ikke megen hjæl du giver manden.

Skriv da lidt så han er klar over hvad du mener - eller lad helt være.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : scootergrisen

Dato : 14-10-10 13:05

> Det er sgu da ikke megen hjæl du giver manden.
>
> Skriv da lidt så han er klar over hvad du mener - eller lad helt være..

Design</title> så virker det.
Man behøver ikke altid at skrive en lang forklaring.
Kort og godt og simpelt det sådan det skal være.
Men nu fik du mig så til at skrive en lang forklaring alligevel.

Fra : Jesper Bak

Dato : 17-10-10 10:59

scootergrisen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Design</title> så virker det.
> Man behøver ikke altid at skrive en lang forklaring.
> Kort og godt og simpelt det sådan det skal være.
> Men nu fik du mig så til at skrive en lang forklaring alligevel.

Uanset om du skrev en lang eller kort forklaring, så virkede det, så mange

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-10-10 21:41

scootergrisen skrev:

> <title>Bechsen's Design<title>
> <title>Bechsen's Design</title>

Så skal apostroffen også lige væk, så er det
korrekt dansk

Fra : Jesper Bak

Dato : 17-10-10 11:02

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så skal apostroffen også lige væk, så er det
> [...]

Og nu til mit næste newb spørgsmål ;).

For det virkede faktisk det som scootergrisen skrev.

Men er der nogen der kan en eller anden magisk måde, hvor man kan
ændre det på alle filerne på en gang?.

Eller skal jeg ind på hver enkelt fil, ændre, gemme, uplaode til
ftp serveren?.

Mest fordi der er PÆNT mange sider, og det er sku lidt surt pga,
en så dum fejl.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-10-10 13:35

On 17-10-2010 12:01, Jesper Bak wrote:

> [...]
> ftp serveren?.
>
> Mest fordi der er PÆNT mange sider, og det er sku lidt surt pga,

Gem flg. som "header.php:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<head>
   <title>Bechsens Design</title>
   <link href="stylesheets/public.css" media="all" rel="stylesheet"
type="text/css" />
</head>
      <h1>Bechsen's Design</h1>
            <h2>Menu</h2>
            <ul>
            </ul>

Slet det tilsvarende på alle dine sider.
Erstat det med:

<?php include("header.php"); ?>

Dine sider skal gemmes som *sidenavn*.php

Karl Erik.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-10-10 17:34

Jesper Bak skrev:

> Men er der nogen der kan en eller anden magisk måde, hvor man kan
> ændre det på alle filerne på en gang?.

En hæderlig editor har en kommando der hedder "Søg og erstat i
filer". Jeg bruger både MED og JCreator som har den mulighed.
JCreator bruger jeg faktisk næsten kun til den operation fordi
den er specielt brugervenlig og kan mest.

> Eller skal jeg ind på hver enkelt fil, ændre, gemme, uplaode til
> ftp serveren?.

Nej, det er unødvendigt. Men de skal gensendes til serveren efter
rettelsen.

Alternativt skal man skrive et PHP-program der kan lave
rettelserne direkte på serveren, men det ville jeg ikke bryde mig
om. En enkelt fejl og alle filerne er gået i mos. Editorernes
funktion er gennemtestet.

--
Bertel