IBM APTIVA
Fra : hay

Dato : 07-08-01 20:42

hej gruppe

måske der er en der kan fortælle mig hvordan man får åbnet kabinettet på
sådan en størrelse det er en bekendt der har den
den er vel en tre år gammel. såvidt jeg kan se skal fronten af men der er
vel formodentlig en eller anden form for låsemkanisme der skal udløses men
jeg kunne ikke umiddelbart se hvad.
nogen der kan hjælpe.
og nej makskinen er ikke min, lige for at foregribe kommentarer siden det
er en IBM Aptiva he he.

bent

Fra : Bille1948

Dato : 07-08-01 21:27

Bent,

Hvis jeg husker ret, skal kabinettet trækkes bagud, og fronten fremad,
efter at have løsnet skrierne :)

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-08-01 21:27

Hvis det er en 3 år gammel model E50, er der en chance hvis låsemekanismen
(to plader med hul i) bag på computeren står skævt i forhold til hinanden
(så den ikke kan hængelåses), og foran nederst er der et håndtag bag
forpladen.

Lås op bag på, træk håndtaget frem af, og træk dermed plastic dækket frem
over og af.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Lasse Elbek

Dato : 07-08-01 21:56

> [...]
> nogen der kan hjælpe.
> og nej makskinen er ikke min, lige for at foregribe kommentarer siden det

Det vil hjælpe hvis du skriver hvilken model :)
En af måderne de har lavet en låsemekanisme er:
Prøv se om der ikke skulle være den model hvor man skal hive i fronten af
kabinettet.
Dvs. der er muligvis et lille form for håndtag nederst på fronten som man
bare skal hive i.

/Lasse

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-08-01 00:40

Som Michael Lund Sørensen skriver, Hvis dne er ca. så gammel er der to små
plader bag på med hul til en hængelås bagpå, som skal stå skævt på hinanden.
Derefter trækker du i håndtaget foran under fra og holder i "halvciklen"
øverst. Der skal tages lidt ved første gang, men derefter går det nemt. OK,
det er en IBM, men jeg synes stadig at de var lækre deres kabinetter

Jonny.