Mounte ftp
Fra : Steffan Søndermark

Dato : 13-12-00 16:38

Hej Gruppe,

Jeg har nu forsøgt at mounte et FTP bibliotek på /ftpbib, men jeg kan ikke
helt finde ud af hvad jeg skal gøre. Jeg troede man kunne gøre noget
ligende:

#mount ftp:username:password@server.dk /ftpbib

Men det er efter hvad jeg kan se ikke den rigtige måde, og det må da kunne
lade sig gøre. Kan nogen hjælpe?

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 18:39

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 13-12-00 18:39

> Det kan du ikke. Beklager.
> Men du kan lave noget der ligner, set fra brugerens synsvinkel, med
> "mc".

Ja jeg har fået det til at virke med "mc", men jeg ville gerne have at
FTP-filerne var tilgængelige alle steder i systemet, præcist ligesom fx. en
mountet CD-rom ville være det.

Kan det virkeligt passe at det ikke kan lade sig gøre via en simpel
kommando, det ligner da ikke Linux/Unix at være begrænset på denne måde. Om
ikke andet må jeg få installeret NFS på maskinerne, det andet (FTP) ville
bare være bedre for mig...

Fra : Dennis Haney

Dato : 13-12-00 22:20

"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> writes:

> [...]
> ikke andet må jeg få installeret NFS på maskinerne, det andet (FTP) ville

Hvis du finder ud af det, så må du meget gerne fortælle mig om det, da
jeg gerne ville have det samme til at kunne lade sig gøre med ssh...

--
::: Davh
:::

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 14-12-00 13:43

> Hvis du finder ud af det, så må du meget gerne fortælle mig om det, da
> jeg gerne ville have det samme til at kunne lade sig gøre med ssh..

Det skal jeg gøre... Men lov mig at gøre det samme hvis du finder ud af
det..