MS Windows
briani 27239
Nyt bundkort ctr. Windows OEM-version
Fra : Erik

Dato : 11-10-10 12:06

?Mit bundkort er delvist defekt. - PCI-Express-soklen er stået af, og jeg er
nødsaget til at bruge den indbyggede grafikchip.
Jeg ønsker derfor et nyt bundkort. - Men hvad sker der så, når jeg har
installerete Windows 7 Home Premium, 32 bit, i en OEM-version??
Er den ikke bundet til et specifikt bundkort??
På forhånd tak for et svar.
Mvh
Erik

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-10-10 12:19

On Mon, 11 Oct 2010 13:06:24 +0200, "Erik" <erik.kirkeby@gmail.com>
wrote:
>Jeg ønsker derfor et nyt bundkort. - Men hvad sker der så, når jeg har
>installerete Windows 7 Home Premium, 32 bit, i en OEM-version??
>Er den ikke bundet til et specifikt bundkort??

Du installarer bare dit OS igen og bliver der problemer med
aktiveringen kontakter du MS og fortæller at du er ved at
geninstallarer pga. nyt bundkort.

/Hans

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-10-10 20:14

Erik skrev den 11-10-2010 13:06:
> Er den ikke bundet til et specifikt bundkort??

I følge Microsoft kan man flytte licensen til et nyt bundkort, hvis det
er blevet defekt, men kun een gang:
http://www.pcpro.co.uk/features/351598/how-to-buy-windows-7-for-50-less-the-truth-about-oem-versions/2