MS Windows
briani 27239
Asus Aspire 6930 og Recovery DVD
Fra : Ukendt

Dato : 10-10-10 21:44

Hej
Jeg har fået et problem med min Acer PC. Jeg har købt en HP Photosmart
PlusB209 printer med skanner. Jeg fulgte installations vejledningen fra den
medfølgende CD. Problemet opstår når driveren skal installeres. Der kommer
da følgende meddelelse: Den angivne port kendes ikke. Det er noget med USB.
Hvis jeg tilslutter printeren med USB kabel, starter den automatisk med at
installere driver, men kommer til samme meddelelse.
Jeg prøvedv derfor med en anden printer. HP deskjet 5550. USB stkket i; men
samme resultat.
Begge printere blev derfor afprøvet på en anden PC. Acer Aspire T180. Her
var ingen problemer.
Begge PCer anvender Vista 32bit.
Jeg har en ide om at der er noget galt med USB driverne på min PC. Derfor,
kan man bruge de Recovery DVD som jeg fremstillede da PC var ny for at
geninstallere/reparere disse drivere uden jag mister alle mine installerede
programmer og data? Det vil give mig en hel del arbejde med geninstallering.
Det skal tilføjes, at der tilsyneladende ikke er USB problemer med fx USB
memery stiks og externe harddisks, dem har jeg 2 af.
Mvh
Haakon Hansen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-10-10 23:12

"Haakon Hansen" <Haakonhansen(a).litra.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det skal tilføjes, at der tilsyneladende ikke er USB problemer med fx USB
> memery stiks og externe harddisks, dem har jeg 2 af.
Recovery dvd. er overskriver alt og det betyder at dine programmer,
dokumenter m.m. forsvinder.
For at reparere dine usb drivere skal du bare gå i enhedshåndtering og
fjerne alle usb portene. Når du herefter genstarter computeren, finder den
dem og installerer automatisk portene igen.
Du er selvfølgelig opmærksom på, at du ikke må tilslutte printeren førdu
under installationen bliver bedt om det. Hvis man gør det for tidligt
installerer den noget standard halløj og så blokerer det for den rigtige
forbindelse.

Kurt