MS Windows
briani 27239
Adgangskode
Fra : Vidal

Dato : 10-10-10 13:47

Min kone har lige fundet sin bærbare frem, fordi hun
skal udenbys, men hun har glemt sin adgangskode.

Er der noget at stille op?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Gamle

Dato : 10-10-10 13:56

Vidal wrote:
> Min kone har lige fundet sin bærbare frem, fordi hun
> skal udenbys, men hun har glemt sin adgangskode.
>
> Er der noget at stille op?

Det var da en hulens masse oplysninger du kommer med. Hvilken een skal vi
bruge for at vurdere det spørgsmål?
Hvilken adgangskode, hvilket styresystem, hvilken computer?

Mvh
Torben

Fra : Gamle

Dato : 10-10-10 14:01

http://www.bing.com/search?q=glemt+windows+adgangskode&go=&form=QBLH&filt=lf

Fra : Vidal

Dato : 10-10-10 14:06

Den 10-10-2010 14:55, Gamle skrev:

> Det var da en hulens masse oplysninger du kommer med. Hvilken een skal vi
> bruge for at vurdere det spørgsmål?
> Hvilken adgangskode, hvilket styresystem, hvilken computer?

OK, ja, det var lidt fåmælt. Det er en Acer, jeg ved ikke
hvilken, med Vista, den er ca 1 år gammel.

Det er den adgangskode, der kommer i opstarten, for at logge
på computeren.

Det, jeg håbede på, var måske at komme på med Linux f.eks,
eller noget andet og så måske kunne ændre/fjerne adgangskode-
kravet eller indsætte et nyt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Gamle

Dato : 10-10-10 14:19

Vidal wrote:
> Det, jeg håbede på, var måske at komme på med Linux f.eks,
> eller noget andet og så måske kunne ændre/fjerne adgangskode-
> [...]

hvis du ellers gider, kan du måske finde løsningen i et af linkene på denne
side.

/Torben

Fra : Gamle

Dato : 10-10-10 14:28

Gamle wrote:

> [...]
> hvis du ellers gider, kan du måske finde løsningen i et af linkene på

http://www.it-artikler.dk/2009/05/06/glemt-windows-vista-kode/
utroligt hvad man kan finde på google på få sekunder

Mvh
Torben

Fra : Vidal

Dato : 10-10-10 20:33

Den 10-10-2010 15:27, Gamle skrev:

> http://www.it-artikler.dk/2009/05/06/glemt-windows-vista-kode/
> utroligt hvad man kan finde på google på få sekunder

Hehe, jo. Mit problem er, jeg ellers ikke kender Vista og
ikke kender computeren overhovedet.

Nu har jeg stredet et par timer med bios for at få den til
at boote på CD'en eller USB. Jeg har rykket begge op i top
af boot-rækkefølgen, uden noget resultat. Jeg er vant til,
der kommer et spørgsmål om den skal boote på CD, hvis der
er sat en bootable CD i drevet, det sker ikke her. ???

I øvrigt, tak for svarene.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Gamle

Dato : 11-10-10 14:22

Vidal wrote:

> [...]
> der kommer et spørgsmål om den skal boote på CD, hvis der
> er sat en bootable CD i drevet, det sker ikke her. ???

Hej Vidal

Prøv vejledningen.

http://www.it-artikler.dk/2009/05/06/glemt-windows-vista-kode/
http://www.it-artikler.dk/2009/05/06/saadan-brander-du-en-iso-fil-til-cd-dvd/

Mvh.
Torben

Fra : poul.b.hansen

Dato : 11-10-10 16:20

?

"Vidal" skrev i meddelelsen

> [...]

der kommer et spørgsmål om den skal boote på CD, hvis der
er sat en bootable CD i drevet, det sker ikke her. ???

hej
prøv f8,under opstart,vælg bootdrev.
mvh
poul

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-10-10 18:32

Har BIOS et af de der store "reklameskilte" under opstart?
i så fald skal du slå det fra i BIOS eller bruge den tast (typisk TAB)
som der står i bunden for at lukke det, ellers kan du ikke se en
eventuel prompt om boot fra CD.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Vidal

Dato : 12-10-10 09:23

Den 10-10-2010 14:47, Vidal skrev:

> Min kone har lige fundet sin bærbare frem, fordi hun
> skal udenbys, men hun har glemt sin adgangskode.

Jeg fandt aldrig ud af at få den til at boote fra CD
eller USB og blev nødt til at geninstallere (Alt+F10)
OS.

Men tak for alle kommentarer.

--
Venlig hilsen,