DVD-film til HDD/iTunes
Fra : Henrik 8600

Dato : 10-10-10 21:57

Hej

Jeg har en rimligt stor filmsamling, der er vel 400 film.

Dem vil jeg gerne ha smidt ind i iTunes under film, og så vil jeg bruge dem
sådan at man
kan afspille dem på Macen i iTunes, på min iPhone og senere på Æble TV.

Vil gerne ha tekst med på dem der ikke er danske, og gerne 5.1 lyd hvor det
er muligt.

Der er sikkert en del der er kopibeskyttede, men dette er vist lovligt da
det er mine egne film.

Har både Mac OX Snekat og Win7 hvis det skulle gøre nogen forskel.

Vil helst importere / rippe dem på Macen da jeg afvikler PC's....

Spørgsmålene er:

1. Hvilket program kan jeg importere dem med?

2. Hvilket format og med hvilke indstillinger anbefales

Det er sekundært hvad de kommer til at fylde...

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-10 22:04

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
> er muligt.
>
> Der er sikkert en del der er kopibeskyttede, men dette er vist lovligt da

det er det faktisk ikke ... men der er vist ingen der kommer efter dig
på den konto ...

> Har både Mac OX Snekat og Win7 hvis det skulle gøre nogen forskel.
>
> Vil helst importere / rippe dem på Macen da jeg afvikler PC's....
>
> Spørgsmålene er:
>
> 1. Hvilket program kan jeg importere dem med?

handbrake

> 2. Hvilket format og med hvilke indstillinger anbefales

Brug den preset der hedder "AppleTV" ..

vælg den rigtige undertekst under "subtitle" ... den bliver godt nok
"bagt ind" men det har jeg lært at leve med.

/thomas