hvordan sletter man iTunes konti?
Fra : thohei

Dato : 07-10-10 15:46

Jeg har åbenbart brugt fem forskellige maskiner med min iTunes konto.
Jeg skal nu bruge endnu en og det får jeg ikke lov til. Men, den
eneste mulighed jeg har for at de-autorise er ved at de-autorise all.
Hvordan kan det være og hvordan fungerer det. Betyder det at jeg
sletter alle maskiners adgang til min konto og så begynder forfra med
at melde dem jeg stadig har, til? Det ville vel være smartere at få
en oversigt over de autoriserede maskiner og så kunne vælge den/dem
jeg vil slette. Kan man ikke det?
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-10 21:03

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> at melde dem jeg stadig har, til? Det ville vel være smartere at få
> en oversigt over de autoriserede maskiner og så kunne vælge den/dem

Du skal jo huske at "af-autorisere" de maskiner der ikke skal have
adgang inden du hhv. formaterer/sælger/giver dem væk...

Hvis du ikke har adgang til maskinerne mere så er "de-auth all" eneste
mulighed

Og med mindre du bruger home-sharing eller har musik fra "gamle dage"
som er FairPlay beskyttet så behøver du ikke autorisere maskinerner for
at afspille musikken.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-10 21:45

> [...]
> adgang inden du hhv. formaterer/sælger/giver dem væk...
>
> Hvis du ikke har adgang til maskinerne mere så er "de-auth all" eneste

Det er jo heller ikke det store arbejde at autorisere dem igen. Når der
er behov for det, spørger de selv efter det, og så skriver man sin
adgangskode.
Du skal dog huske på, at du kun må af-autorisere dem alle en
gang om året, så derfor er det bedst, hvis man husker at fjerne
godkendelsen på hver enkelt computer, når man sælger dem eller kasserer
dem. Det er lidt bøvlet, men det er pga. alt det der med kopisikring og
sådan noget.

> Og med mindre du bruger home-sharing eller har musik fra "gamle dage"
> som er FairPlay beskyttet så behøver du ikke autorisere maskinerner for
> at afspille musikken.

Er det virkelig rigtigt? Jeg har hørt, at selv om musikken ikke er
kopibeskyttet mere, så står der stadig i tags'ene til musik-filerne,
hvilken konto de er købt på. Jeg forestillede mig, at man så kun kunne
afspille dem i iTunes på en godkendt computer. Men det er måske ikke
tilfældet mere?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-10 22:46

> [...]
> hvilken konto de er købt på. Jeg forestillede mig, at man så kun kunne
> afspille dem i iTunes på en godkendt computer. Men det er måske ikke

Korrekt .. det står i filen hvem der har købt den .. men selve filen er
en "standards compliant" ukrypteret AAC/256 og kan afspilles hvor som
helst hvor den slags er understøttet. (Mac, PC, mobiltelefoner,
Bilstereoanlæg etc.)