Hvilken filtype til ssi
Fra : Tommy Hansen

Dato : 10-10-10 00:47

Hej
Jeg har før lavet et dokument med min menu og
så inkluderet den på alle mine sider.
Nu er jeg så kommet i tvivl om hvilket format det
er bedst at gemme filen i eller om det er ligegyldigt.
Har indtil nu brugt txt

Vh
Tommy

Fra : scootergrisen

Dato : 09-10-10 18:35

Jeg gemmer mine tekst filer i UTF8 uden BOM format.
Det tror jeg også vil passe fint til dine tekst filer.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-10-10 02:35

"Tommy Hansen" <tommyhhFJERN@webspeed.dk> skrev :

> [...]
>så inkluderet den på alle mine sider.
>Nu er jeg så kommet i tvivl om hvilket format det
>er bedst at gemme filen i eller om det er ligegyldigt.

Den bør gemmes som ren text, men hvad du kalder filtypen er
fuldstændig ligegyldigt.

Om den hedder *.txt, *.inc, *.gyf, *.abe eller noget helt andet
er fuldstændig underordnet.

(*.inc for at vise, at det er en inkluderet fil)

Nogen gemmer den med et kryptisk filnavn, fordi vil undgå at fx
søgemaskiner finder dem.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-10-10 13:01

Kerim Ellentoft skrev:

> (*.inc for at vise, at det er en inkluderet fil)
>
> Nogen gemmer den med et kryptisk filnavn,
> fordi vil undgå at fx søgemaskiner finder dem.

Jeg har lavet masser af *.inc-filer, og de er da
ikke blevet fundet - eller også drukner det bare
i blækpatroner

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 11-10-10 10:08

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Jeg har lavet masser af *.inc-filer, og de er da
> ikke blevet fundet - eller også drukner det bare
> i blækpatroner

Man kan evt sætte webserveren op til ikke at ville servere .inc-filer
direkte.

Leif