Cyklisters adfærd. (besynderlig?)
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-10-10 12:29

Der er noget der undrer mig helt kollosalt.

Når man i gadebilledet passerer en eller flere cyklister viser de,
uanset afstand til dem, en enorm afsky for manøvren. 10% mere afsky
hvis det er en hjelmbærer.

Så sidder man jo inde i automobilet og tænker, at det da er
fornøjeligt, ikke at skulle udsætte sig selv for den slags. Og at det
da er godt for vedkommende man lige kørte forbi, at det nu er
overstået.

Men satanoghelvede!!

Er der den mindste forsinkelse i biltrafikken, eller bliver der rødt
lys, så gnaver de sig op på højre side af bilerne, gerne med cyklen
lagt ned i nogle hårrejsende vinkler, for at det pladsmæssigt
overhovedet kan lade sig gøre. De behjelmedes vinkel er + 10%.

Så er det jo en naturlov, at når der bliver grønt lys, begynder hele
cirkusset igen, og det er jo ikke fordi der bliver ruttet med pladsen,
m.h.t. bredden på vognbanerne, og da de fleste cyklister trods alt
ikke kører 50 km/t. så kommer afskyen til syne igen, selv om man
vælger at køre 10% tættere på dem der er iført hjelm. Man er vel
adaptiv?

En anden ting med de cyklister er, at de har et stort behov for at
vise sig frem. Til eksempel er der på Strandvejen nord for Hovedstaden
en velholdt cykelsti, adskilt fra selve Strandvejen med noget
bevoksning. Altså afskærmet fra vind vejr og øvrig trafik.

Men satanoghelvede.

Så er der jo ikke nogen der kan se:

At jeg er "hellig" fordi jeg motionerer.
At jeg har en cykel der koster over 50.000 kr.
At jeg har cykeltøj magen til det de stærkt medicinerede kører i bl.a.
nede i Frankrig.

Forleden dag slog det mig, at den adfærd havde jeg da i erindring et
andet sted fra?

Hvem ellers er det der finder det vederstyggeligt og næsten ikke til
at holde ud, ikke altid at være forrest, bl.a. ved lyskrydsene?

Hvem er det der altid skal flashe deres køretøj, desuagtet at det som
regel er firmasponseret?

Hvem er det, der på trods af 300 hk.+ alligevel går rundt med
tvangstanker om chiptuning?

Jamen det er da, er det ikke??

Jo s'gu. lige netop!

BMW og Audikørerne!

*LOL*

God week-end.

--

Venlig hilsen
folmer

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-10 13:41

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Jamen det er da, er det ikke??
>
>Jo s'gu. lige netop!

Tak Skæbne, jeg var lige ved at tro du havde set en af skrbenterne
herindefra på cykel :)

I stedet for at gruble over deres adfærd, holder jeg mig til at drille
dem af dem, der absolut skal kagle i telefon, medens de cykler med kun
den ene hånd på styret.

Det er skideskægt, at afpasse sin hastighed, når man lunter frem mod
rødt lys, så man præcis er på siden af "sådan en" .... vel vidende
der vist pt. mangler en bagpotte på Previa'en - ergo, de kan ikke høre
en skid ;)

Men OK - det er nu tifold sjovere, at lokalisere en Briantype, der
absolut skal køre med armen ud af det åbenstående video, så vi alle
kan høre hans hjemlands vemodige viser, ......

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-10-10 15:09

> [...]
> absolut skal køre med armen ud af det åbenstående video, så vi alle
> kan høre hans hjemlands vemodige viser, ......

Hvis det ikke er motorcyklister eller fodgængere, der ska ha en tur, ja så
er det naturligvis cyklisterne. Gosh

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-10-10 15:18

On Sat, 9 Oct 2010 16:09:19 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

>Hvis det ikke er motorcyklister eller fodgængere, der ska ha en tur, ja så
>er det naturligvis cyklisterne. Gosh

>--

Det skal vel ikke altid kun gå ud over dem der ikke kommer hurtigt nok
væk fra yderbanen? ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-10-10 15:26

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Det skal vel ikke altid kun gå ud over dem der ikke kommer hurtigt nok
> væk fra yderbanen? ,-)

Jow - det er sgu da mere relevant

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-10-10 15:26

On Sat, 09 Oct 2010 16:17:51 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Det skal vel ikke altid kun gå ud over dem der ikke kommer hurtigt nok
>væk fra yderbanen? ,-)

Måske man skulle forfatte et skriv om "de der ejer yderbanen" i
stedet! ) For de findes altså også! Et bredt folkefærd, der
inkluderer fatter 110 og tossen der mener alt under 160 forsinker ham
væsentligt!

Fra : ABJ

Dato : 09-10-10 16:11

> [...]
> stedet! ) For de findes altså også! Et bredt folkefærd, der
> inkluderer fatter 110 og tossen der mener alt under 160 forsinker ham

Det er nemmere i Tyskland, I ved vel at grunden til at Porsche, Mercedes,
BMW og Audi er så dyre er at det er dem der betaler yderbanen, og derfor har
eneret til den.

Fra : KASO

Dato : 09-10-10 16:29

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen

> Det er nemmere i Tyskland, I ved vel at grunden til at Porsche, Mercedes,
> BMW og Audi er så dyre er at det er dem der betaler yderbanen, og derfor
> har eneret til den.

Dét kunne du godt have fortalt mig mens jeg havde MB!!!

Fra : Lars [6710]

Dato : 09-10-10 14:15

Den 09-10-2010 13:29, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Der er noget der undrer mig helt kollosalt.

Kære Folmer... der er sq også meget der undrer mig ...

> Når man i gadebilledet passerer en eller flere cyklister viser de,
> uanset afstand til dem, en enorm afsky for manøvren. 10% mere afsky
> hvis det er en hjelmbærer.

Jeg transporterer mig en gang imellem selv på en to-hjuler og bærer hjelm...
Kan dog ikke erindre at jeg ligefrem udstråler afsky når bilerne skal
forbi...
Når jeg selv sidder bag rattet og skal forbi cyklister (både dem med og
uden hjelm), så syns' jeg da heller ikke at jeg har lagt mærke til den
adfærd.
Det kan jo så skyldes flere forhold...
Kan jeg måske have placeret mit automobil lidt anderledes i forhold til
cyklister end du gør ?
Eller er det blot fordi vi alle er så meget flinkere herovre i udkants
Danmark end på djævleøen ?

> [...]
> lagt ned i nogle hårrejsende vinkler, for at det pladsmæssigt
> overhovedet kan lade sig gøre. De behjelmedes vinkel er + 10%.

Med mindre de ligefrem kradser lakken af din koreaner, så er opførslen
vel inden for lovens rammer ?
Vinklen må de vel selv styre (ellers gør tyngdeloven !)

> [...]
> At jeg har en cykel der koster over 50.000 kr.
> At jeg har cykeltøj magen til det de stærkt medicinerede kører i bl.a.

Hver sin lyst....

> God week-end.

Ja det må vi da håbe du også selv får

Også god Week-end herfra

mvh Lars

Fra : KASO

Dato : 09-10-10 16:30

> Med mindre de ligefrem kradser lakken af din koreaner, så er opførslen vel
> inden for lovens rammer ?

Hmm - må man da godt overhale højre om på cykel?

Fra : Lars [6710]

Dato : 09-10-10 17:57

Den 09-10-2010 17:30, KASO skrev:

> Hmm - må man da godt overhale højre om på cykel?

Jeps

FL kapitel 7 § 49 Stk. 2. Cyklist skal altid holde til højre på den
vognbane, der er beliggende yderst til højre i færdselsretningen.
Vognbanen ved siden af kan dog om nødvendigt anvendes under overhaling,
såfremt denne ikke kan ske til højre.

mvh
Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 09-10-10 21:35

Den Sat, 09 Oct 2010 15:14:32 +0200 skrev Lars [6710]:

> [...]
> cyklister end du gør ?
> Eller er det blot fordi vi alle er så meget flinkere herovre i udkants

Klart det sidste.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-10 15:20

> [...]
> regel er firmasponseret?
>
> Hvem er det, der på trods af 300 hk.+ alligevel går rundt med

Jeg er selv både bilist (hverken BMW eller Audi) og cyklist (dog ikke i
50000 kroners klassen) og også uden hjelm/tøj designet af Bjarne Riis
Og inden du når at spørge om det: Jeg er heller IKKE doppet
Og nu lyder jeg nok meget hellig, men jeg synes selv at jeg ALTID kører pænt
på cyklen.
Dvs stopper altid for rødt lys, rækker altid armen ud når der skal svinges,
kører ikke mod ensretningen, kører ikke på fortovet/fodgængerovergange osv
osv.
Men jeg ser mange hjernetomme cyklister hver dag (jeg kører vel i snit ca.
35-40 km om dagen på jernhesten, hvis vejret tillader det).
Når jeg f.eks. stopper for rødt, så kommer der næsten altid et par stykker
udenom også forældre med små børn.
Hver dag (ja HVER DAG) ser jeg også cyklister på
fortovet/fodgængerovergange/gågade/mod ensretning osv osv, jeg ved
simpelthen ikke hvad de tænker på.
Men når det så er sagt, så er der mange billister der ikke respekterer
cyklisterne.
Det sker ca. et par gange om ugen, at jeg er ved at blive kørt ned (når jeg
kører på cykelstien), af bilister der lige skal svinge ind over stien, eller
lige skal ud fra en sidevej/baggård eller lignende og sådan en cyklist
regner man jo ikke for noget.
Forrige uge var der en der ramte mig, det skete i Jernbanegade i Rosklide og
vi havde begge lige holdt ved siden af hinanden for rødt lys, satte igang
ved grønt og kørte vel ca. 50 meter side om side, hvorefter han svingede ind
på cykelstien (der er et par korttidsparkeringspladser parralelt bag
cykelstien, som han formodentligt forsøgte at komme ind på) og ramte mig.
Der skete ingenting med mig, andet end jeg blev noget forskrækket, men han
fik da en pæn ridse i dør og skærm på hans fine 4WD (plus et ordentligt
møgfald), jeg er heldigvis ikke lige sådan at vælte af cyklen
Så jeg vil give dig ret, der er mange (rigtig mange) idioter derude på
cykler, men der er desværre også en hel del i bilerne.

> God week-end.

Og i lige måde herfra.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-10 16:47

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Så jeg vil give dig ret, der er mange (rigtig mange) idioter derude på
>cykler, men der er desværre også en hel del i bilerne.

Der er vel ikke megen tvivl om der sidder rigtigt mange klaphatte i
bilerne, men cyklisterne er jo desværre temmeligt udsatte, hvorfor man
undres voldsomt over deres fremfærd.

Jeg ser hver morgen en del nødder bevæge sig gennem Ballerup,
halvdelen er de rene Darwinister

Fra : Kent Friis

Dato : 09-10-10 21:37

Den Sat, 09 Oct 2010 17:46:44 +0200 skrev jan_stevns:

> Der er vel ikke megen tvivl om der sidder rigtigt mange klaphatte i
> bilerne, men cyklisterne er jo desværre temmeligt udsatte, hvorfor man
> undres voldsomt over deres fremfærd.

Man kunne overveje om grunden til at mange cyklister drøner over for
rødt lys er at det er livsfarligt at køre ligeud når der er grønt

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-10 18:45

Den 09-10-2010 13:29, folmer@rasmussen.dk skrev:

> BMW og Audikørerne!

Du tænker, lidt i stil med, når en lastbil nærmer sig en kolonne af
biler, der i 80Km/t zone, af den ene eller anden årsag har bevæget sig
HELT ned på 70Km/t, partout skal parkere op i udstødningsrøret på de
forankørende. Lægger du 10% til i bemeldte tilfælde, holder de på bagsædet!

> God week-end.

Og i lige måde til dig Folmer, der snart bliver taget på ordet og får en
invitation til at indfinde sig i undertegnedes aldrende E36, så du har
chancen til at se de tåbeligheder "de store i klassen" foretager sig,
ligesom det måske vil revidere dit syn på "Bimmerfolket".

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-10-10 18:54

On Sat, 09 Oct 2010 19:45:14 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>HELT ned på 70Km/t, partout skal parkere op i udstødningsrøret på de
>forankørende. Lægger du 10% til i bemeldte tilfælde, holder de på bagsædet!

Jamen de lastbilchauffører er s'gu da heller ikke rigtigt kloge. .o))
Jeg er jo holdt op med at køre den slags, véd du godt, ikk'?

> [...]

>chancen til at se de tåbeligheder "de store i klassen" foretager sig,
>ligesom det måske vil revidere dit syn på "Bimmerfolket".

Sidst jeg opholdt mig i en "Bimmer" var det en taxi i 5-serien.

Ved indstigningen foran i passagersiden, kom mit venstre knæ i
nærkontakt med noget kopholder-værk, som chaufføren vist nok havde
trukket ud fra gemmerne.

Så er der en kollosal kardantunnel og iøvrigt trangt ad helvede til.

OK, det er sikkert rigtigt at førerpladsen er noget af det bedste der
findes, og køreegenskaberne matcher osv., men for alle andre er det
bare en bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-10 19:05

Den 09-10-2010 19:54, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Jamen de lastbilchauffører er s'gu da heller ikke rigtigt kloge. .o))
> Jeg er jo holdt op med at køre den slags, véd du godt, ikk'?

Men det forhindrer ikke at vi kan finde indlæg, hvor du er yderst
positiv over for "Broderfolket". Jeg mener endog at kunne huske du
udnævnte dig selv til ambassadør "for sagen". Indlæg som er postet efter
"du kravlede ned fra den høje hest"

> [...]
>
> OK, det er sikkert rigtigt at førerpladsen er noget af det bedste der
> findes, og køreegenskaberne matcher osv., men for alle andre er det

Hmmm... nu bliver jeg grov Var talen ikke om "Bimmerfolket" og ikke
BILEN!?!?!

Udviser du samme "forståelse" over for cykelisterne? Så er det vel
rettelig et spørgsmål om indlevelse, opfattelse og forståelse, hvor
NOGET halter??

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-10-10 19:32

On Sat, 09 Oct 2010 20:05:09 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>positiv over for "Broderfolket". Jeg mener endog at kunne huske du
>udnævnte dig selv til ambassadør "for sagen". Indlæg som er postet efter

Udsigten "oppe fra den høje hest" er stadig min foretrukne, og du skal
aldrig glemme, at lastbilerne skal være på vejene. Alle andre er kun
på tålt ophold. ,-)

>--

>Hmmm... nu bliver jeg grov Var talen ikke om "Bimmerfolket" og ikke
>BILEN!?!?!

>--

Bimmerfolket??? )

Der er to slags. Dem som har BMW som firmabil, og dem som arver.

Arvingerne er nok de rareste når det kommer til stykket.

> [...]

>Udviser du samme "forståelse" over for cykelisterne? Så er det vel
>rettelig et spørgsmål om indlevelse, opfattelse og forståelse, hvor

Jeg kan ikke forstå, at det er nødvendigt at lave en hel videnskab ud
af, at cyklister der ikke bryder sig om at bilisterne kører for tæt
på, udsætter sig for det, den ene gang efter den anden. Blev de på
deres plads i køen, skulle hver bil kun forbikøre dem én gang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-10 19:45

Den 09-10-2010 20:32, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Der er to slags. Dem som har BMW som firmabil, og dem som arver.
>
> Arvingerne er nok de rareste når det kommer til stykket.

Undertegnede tilhører så ingen af disse grupperinger, så er det så op
til den snævertsynede, at se om det er muligt at finde endnu en gruppe

> [...]
> på, udsætter sig for det, den ene gang efter den anden. Blev de på
> deres plads i køen, skulle hver bil kun forbikøre dem én gang.

Jeg vil mene, at deres argument er, at de har samme ret til at komme
frem, uden ustandseligt at skulle placere sig bagerst i køen. Skal de
blive bag den øvrige trafik fx ved rødt lys, vil lyset skifte flere
gange, inden de kommer over. Men du har da ret, når de ikke kan bevæge
sig hurtigere, må de leve med konstant at give plads til de hurtigere
trafikanter.... men hov.... hvad er hurtigst, en bimmer eller en
lastbil? Følger vi så din logik, så har lastbilen mindre ret end selv en
2CV. Det vil glæde mindst en skribent i gruppen!

Venligst
Mcwm - der trods alt er lidt enig med dig, men som lige nu, har lyst til
at sætte tingene på spidsen.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-10-10 20:03

On Sat, 09 Oct 2010 20:45:16 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Undertegnede tilhører så ingen af disse grupperinger, så er det så op
>til den snævertsynede, at se om det er muligt at finde endnu en gruppe

>--

Har du stjålet den?? ))))

> [...]

>lastbil? Følger vi så din logik, så har lastbilen mindre ret end selv en
>2CV. Det vil glæde mindst en skribent i gruppen!

Jamen jeg har ikke udtalt mig om, hvem der har mest ret, eller for den
sags skyld har mest ret til hvad.

Jeg påpeger bare, at det er ubegavet at udsætte sig selv for noget
ubehageligt, især hvis det kan undgåes temmeligt enkelt.

Desuden er det i mine øjne temmeligt ligemeget om man har ret, hvis
man ligger og roder nede under en lastbil, samtidigt med at man er
filtret ind i en havelåge.

>--

>Venligst
>Mcwm - der trods alt er lidt enig med dig, men som lige nu, har lyst til
>at sætte tingene på spidsen.

>--

Den tilføjelse er du jo nødt til at komme med, fordi du véd at jeg
altid har ret. )))))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-10 22:06

Den 09-10-2010 21:03, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Har du stjålet den?? ))))

Nyt gæt!

> Jeg påpeger bare, at det er ubegavet at udsætte sig selv for noget
> ubehageligt, især hvis det kan undgåes temmeligt enkelt.

Så er problemet løst en gang for alle; Alle skal bare blive hjemme, for
trafikken ER ubehagelig!

> Desuden er det i mine øjne temmeligt ligemeget om man har ret, hvis
> man ligger og roder nede under en lastbil, samtidigt med at man er
> filtret ind i en havelåge.

Men det er jo ikke det samme som at "den store" skal tryne den lille.
Personligt giver jeg gerne den fornødne plads til både gående og
cykelister, såfremt DE følger reglerne. Folk på vej gående over et
fodgængerfelt, dem stopper jeg for, cykelisten der tramper i samme
retning, kan for mig skyl vise mig alle 10 fingre, uden jeg giver plads.
En opførsel jeg ville kunne udføre UDEN at være i besiddelse af en
bimmer!

> Den tilføjelse er du jo nødt til at komme med, fordi du véd at jeg
> altid har ret. )))))

Du kender mig ikke Folmer Du kender mig ikke!

Venligst
Mcwm - Der nu er et skridt nærmere, i forsøget på at montere en ældre
bmw e36 på ryggen af Folmer.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-10 08:21

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Desuden er det i mine øjne temmeligt ligemeget om man har ret, hvis
>man ligger og roder nede under en lastbil, samtidigt med at man er
>filtret ind i en havelåge.

Lige præcis den tekst, er der mange cyklister der skulle hænge op på
opslagstavlen derhjemme ;(

pt. ser der jo gudskelov ud til vi er kommet over den epidemi der har
været, hvor man dårligt kunne høre radio, uden at høre om endnu en
cyklistulykke.

Fra : Leo Jensen

Dato : 10-10-10 14:04

On 9 Okt., 13:29, fol...@rasmussen.dk wrote:
> [...]
> regel er firmasponseret?
>
> Hvem er det, der på trods af 300 hk.+ alligevel går rundt med

Jeg cykler, og jeg gør det med cykeltøj og hjelm. Jeg kan bekræfte, at
bilerne kører tåbeligt meget tættere på, når man klæder sig fornuftigt
på til cykling, dvs cykeltøj og hjelm. På landevej uden cykelsti
trækker en del biler efter passage med 20-30 cm afstand ind over de
30-40 cm asfalt uden for kantafmærkningen, som nok egentlig er
tiltænkt cyklisterne, formentlig for lige at markere at de faktisk
godt kunne have kørt tættere på eller måske endda lige have snittet
mig, men foreløbig har jeg overlevet.
Jeg indrømmer gerne, at cyklister kører dumt og ureglementeret i kø-
og bytrafik, og jeg gør det da også selv, mere hellig er jeg ikke, men
jeg synes egentlig ikke det giver bilisterne ret til at skræmme livet
af tilfældige cyklister med deres farlige manøvrer. Det kunne jo i
princippet gå ud over en uskyldig cyklist...

Det sjove er, at når jeg kører bil synes jeg også at cyklisterne kører
råddent, men når jeg kører cykel skifter jeg samtidig synspunkt, så nu
er det bilisterne, der er psykopaterne...

MVH Leo

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-10-10 02:06

Den 10-10-2010 22:04, Leo Jensen skrev:
> [...]
> råddent, men når jeg kører cykel skifter jeg samtidig synspunkt, så nu
> er det bilisterne, der er psykopaterne...

Måske der er noget om min teori om at der er en forbindelse fra et sted
i hjernen, ned omkring hvor der er noget at stramme om (med det der
cykeltøj) og tilbage til et andet sted i hjernen, som bliver afbrudt når
"uniformen" anlægges. .

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-10-10 00:42

On Oct 11, 3:06 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> [...]
> i hjernen, ned omkring hvor der er noget at stramme om (med det der
> cykeltøj) og tilbage til et andet sted i hjernen, som bliver afbrudt når

Hvad sker der så for bilisterne (som Folmer): Siger du at hans g-
streng kravler (for langt) op når han ser cyklister med cykeltøj og
hjelm ??

Cyklisterne kører måske frækt og ureglementeret, men de gør det for at
komme fremad og for egen risiko. Det er da nogenlunde til at forstå.

Bilisterne har efter min mening intet ud deres mystiske adfærd: De
forsøger at afstraffe cyklisterne, men hvad har de ud af det ? De får
afreageret, det er da alt. Der er sq da ikke noget særligt glorværdigt
ved handlingen, styrkeforholdet svarer jo til at en rocker er nødt til
både at have knojern og kamphund med for at turde forulempe en gammel
kone, fordi hun kommer hurtigere frem med rollatoren en han gør med
sin Harley..

Leo

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-10-10 11:11

Den 11-10-2010 08:41, Leo Jensen skrev:
> Hvad sker der så for bilisterne (som Folmer): Siger du at hans g-
> streng kravler (for langt) op når han ser cyklister med cykeltøj og
> hjelm ??

Jeg har endnu ikke kunnet få øje på hvad det er der gør forskellen her.

> Cyklisterne kører måske frækt og ureglementeret, men de gør det for at
> komme fremad og for egen risiko. Det er da nogenlunde til at forstå.

Mine observationer omkring cyklister baserer sig, for en stor dels
vedkommende, omkring afvikling af cykelløb.

Her er det min erfaring at der opstår en total mangel på evnen til
almindelig fornuftig tænkning når sådan en flok samles. Og så var det
min tanke at der måske er tale om at bestemte dele af kroppen blev
strammet lidt for meget op.

Det kan selvfølgelig også være at det er i den anden ende der er noget
der strammer. På byggepladser er der vist også en ret udbredt
indstilling om at blot man har hjelm på behøver man ikke at bruge sin
sunde fornuft.

> [...]
> både at have knojern og kamphund med for at turde forulempe en gammel
> kone, fordi hun kommer hurtigere frem med rollatoren en han gør med

Måske det hænger sammen med en almindelig aversion mod at nogen har lov
at gøre noget andre ikke har lov at gøre. Og specielt når dette så
udnyttes groft.

Fra : Kent Friis

Dato : 11-10-10 17:00

Den Mon, 11 Oct 2010 12:11:19 +0200 skrev Finn Guldmann:

> Mine observationer omkring cyklister baserer sig, for en stor dels
> vedkommende, omkring afvikling af cykelløb.

Så er det jo noget helt andet. Narkomaner er utilregnelige uanset om
de kører på cykel eller ej.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-10-10 04:27

On Oct 11, 12:11 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Mine observationer omkring cyklister baserer sig, for en stor dels
> vedkommende, omkring afvikling af cykelløb.

Så er vi temmelig enige. Jeg er stort set holdt op med at deltage, for
der køres ganske enkelt for dumt. Politiet kunne meget passende stille
op og dele bøder ud til dem der køre venstre omkring heller,
rundkørsler osv...

> [...]
> der strammer. På byggepladser er der vist også en ret udbredt
> indstilling om at blot man har hjelm på behøver man ikke at bruge sin

Vores hjelme er rigtig gode, så man bliver lidt udødelig af at have
den på...

> Måske det hænger sammen med en almindelig aversion mod at nogen har lov
> at gøre noget andre ikke har lov at gøre. Og specielt når dette så
> udnyttes groft.

Cyklister har da heller ikke lov, og jeg tror hovedparten af dem er
klar over det...

MVH Leo

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-10-10 18:38

Den 11-10-2010 12:26, Leo Jensen skrev:
> Cyklister har da heller ikke lov, og jeg tror hovedparten af dem er
> klar over det...

Jo, cyklister har lov at overhale højre om. DET pi**er mange bilister af.

Fra : Claus U

Dato : 12-10-10 18:55

folmer skrev:

> [...]
> ikke at skulle udsætte sig selv for den slags. Og at det da er godt for
> vedkommende man lige kørte forbi, at det nu er overstået.

Hvis du kørte strækningen amagerboulevard - HC. Andersens boulevard og
videre hver morgen, ville du nok være lidt mere modtagelig. Jeg er vel
fremme på omkring den halve tid i forhold til at skulle varme Hyundaien
op. Og ja - jeg har cykelhjelm på og det er ikke fordi jeg frygter
bilisterne!!

> [...]
> ned i nogle hårrejsende vinkler, for at det pladsmæssigt overhovedet kan
> lade sig gøre. De behjelmedes vinkel er + 10%.

Du har ret - det er en hovedrystende oplevelse. Desværre bliver
cykellister sure, når man beder dem benytte fortorvet, når de nu absolut
skal opføre sig som børn.

Sjovt nok kan man tydeligt se, hvilke cykellister som har kørekort eller
ej. Der er dem, som kigger sig over skulderne og dem som ikke gør.

> [...]
> velholdt cykelsti, adskilt fra selve Strandvejen med noget bevoksning.
> Altså afskærmet fra vind vejr og øvrig trafik.

Den anden morgen opdagede jeg, et af de der moderne nye vidundere -
nemlig elcykler. Disse cykler bringer et helt nyt segment af hensynsløse
halv fede damer i plastik regnfrakker frem - mærkelig nok, har de ofte en
rosenkranse på cykelkurven?

De er fuldstændig uberegnelig og nu har de også fart på SUK!

> [...]
>
> Hvem ellers er det der finder det vederstyggeligt og næsten ikke til at
> holde ud, ikke altid at være forrest, bl.a. ved lyskrydsene?

Mange morgenbilisterne har jo det koncept, at det er endnu bedre at holde
helt ud i krydset enten med snuden først eller røven hængende

Det undre mig gang på gang, hvorfor man absolut skal ud i krydset, når
det er åbenlyst for alle, at man ikke når over inden retningen skifter.

Hvis jeg som cykellist valgte at standse mit i krydset, ville kaos være
komplet.

> Hvem er det der altid skal flashe deres køretøj, desuagtet at det som
> regel er firmasponseret?
>
> Hvem er det, der på trods af 300 hk.+ alligevel går rundt med
> tvangstanker om chiptuning?

Tja.? du kunne jo forslå dem, at få installeret et striks TC system?

Men glemte du ikke at kommentere noget mht. parkeringer?

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk