MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Streame film og brænde DVD ?
Fra : frank

Dato : 09-10-10 13:06

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at brænde en DVD med en filmsekvens om campinglivet
herfra: http://www.tv-kanalen.dk/

Er det muligt at gøre det - evt. hvilket program skal anvendes og hvordan ?

Jeg vil så efterfølgende gerne kunne se optagelsen på TV via en
DVD-afspiller.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Rado

Dato : 09-10-10 20:38

On Sat, 9 Oct 2010 14:05:39 +0200, "frank" <frankhan@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Er det muligt at gøre det - evt. hvilket program skal anvendes og hvordan ?
>
>Jeg vil så efterfølgende gerne kunne se optagelsen på TV via en

Du kan downloade filmen med programmet her:

http://www.applian.com/replay-media-catcher/index.php

Du skal blot starte programmet og sætte det til at optage, og så
starte den film du vil hente, så bliver den downloadet automatisk.

Herefter kan du brænde den på DVD med programmet her:

http://www.xilisoft.com/dvd-creator.html

Men hvis det blot er en enkelt film kan jeg da godt gøre det for dig.

--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

Fra : Fietsenmaker

Dato : 10-10-10 08:59

Den 09-10-2010 14:05, frank skrev:
> [...]
>
> Er det muligt at gøre det - evt. hvilket program skal anvendes og hvordan ?
>
> Jeg vil så efterfølgende gerne kunne se optagelsen på TV via en

Hvis du bruger firefox kan du downloade en tilføjelse her:
http://www.sothink.com/product/swfcatcher/firefox/index.php
Som kan optage denne film (jeg har prøvet) og derefter kan du evt.
brænde den over.
Programmet kommer som en ikon på menulinien og blinker hvis den film du
kigger på kan hentes til din computer.

Fra : frank

Dato : 10-10-10 12:13

Hej, og tak for jeres svar.

Jeg bruger ikke Firefox, så den mulighed ligger ikke lige for p.t. Tak for
info.

Til Rado:
Jeg har købt og downloaded "Replay Media Catcher programmet" og det virker
fint. Har downloaded filmen, og kan genafspille den.

Men, jeg kan ikke finde på computeren hvor optagelsen ligger. Har søgt på
drevet, men kan som sagt ikke finde den downloadede video fil.

Har så prøvet at downloade (for at købe) det andet program du nævner (til at
brænde DVD med). (Xilisoft DVD creator) Men, kan ikke komme til at
downloade. jeg får en rude op med fejlmeldingen: "NSIS Error. The
installer you are trying to use is corrupted or incomplete............."

Hjemmesiden har to knapper. Free download, size 31.8MB og Buy Now, 35.95.
Det er når jeg forsøger med "free download knappen" at jeg efter at have
givet tilladelse til download får ovenstående fejlmelding.

Har du haft tilsvarende problemer ??

v.h. Frank

Fra : frank

Dato : 10-10-10 19:54

Hej Rado.

Det er nu lykkedes mig at downloade begge programmer, men har et par
spørgsmål, idet det ikke virker for mig endnu.

1. Media Cacher 6 virker og downloader film ok. Jeg kan også afspille med
programmet VLC. Spørgsmål: Hvilken "conversion setting" skal jeg vælge når
jeg vil se resultatet på en DVD-afspiller ?

2. I Xilisoft DVD Creator 6 kan jeg ikke finde de downloadede film. Har du
nogen ide om hvor de lægger sig på computeren (vista) ?

Tak for tilbudet om at brænde en DVD til mig, men der kommer flere film
fremover som jeg er interesseret i at se på TV, ellers tak.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Rado

Dato : 11-10-10 00:10

On Sun, 10 Oct 2010 20:53:51 +0200, "frank" <frankhan@mail.dk> wrote:

> [...]
>programmet VLC. Spørgsmål: Hvilken "conversion setting" skal jeg vælge når
>jeg vil se resultatet på en DVD-afspiller ?

Hvis du vil bruge Xilisoft DVD Creator til at lave DVDen så vælg "Do
not convert". DVD Creator kan konvertere mange forskellige formater
direkte til DVD, også mp4 som filerne på siden du linkede til er lavet
i. Jo færre konverteringer, jo bedre, da billedkvaliteten forringes
hver gang der konverteres.

Hvis du vil bruge et andet program til at lave DVDen så afhænger det
af programmet om der skal konverteres eller ej. Nogle programmer
kræver at filerne allerede er i DVD format, her vælger du så DVD[MPEG
MPEG2] der er det officielle DVD format.

Her er iøvrigt en kuponkode der giver 15% rabat på alt hos Xilisoft,
hvis du har i sinde at købe programmet. Den skulle gælde indtil 10
november:

xjz1596904

Det er også muligt at dit brænderprogram kan lave en DVD af filerne,
jeg mener f.ex. at de seneste versioner af Nero kan dette. Så det er
nok en god ide at undersøge dette først.

>2. I Xilisoft DVD Creator 6 kan jeg ikke finde de downloadede film. Har du
>nogen ide om hvor de lægger sig på computeren (vista) ?

Se foregående post.

Fra : Rado

Dato : 10-10-10 23:35

On Sun, 10 Oct 2010 13:12:44 +0200, "frank" <frankhan@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Men, jeg kan ikke finde på computeren hvor optagelsen ligger. Har søgt på
>drevet, men kan som sagt ikke finde den downloadede video fil.

Vælg Tools > Open Storage Folder fra menuen, så åbner den mappen meed
videoerne i Explorer/Stifinder.

Du kan ændre hvilken mappe den skal lægge filerne i under Tools >
Settings.

Fra : frank

Dato : 11-10-10 19:27

Hej Rado, og tusind tak for dine informationer.

Jeg er nu godt på vej. Har downloaded og brændt DVD med de to programmer.

Men, men, jeg kan afspille DVDén på en ældre DVD-afspiller/TV som vi har,
men på vores nyere (2 år gammelt) Sony DVD-afspiller/Sony TV kan jeg ikke få
DVDén igang med at afspille. Der vises miniaturebilleder af optagelsen, men
jeg kan ikke starte en egentlig afspilning. Om det er DVDén eller TVét som
er problemet ved jeg ikke endnu. Når jeg forsøger at afspiller, kommer
informationen "1080i" - jeg er ikke klar over om det er linieantallet der
vises.

Jeg har haft DVDén med ude hos nogle venner idag, og dér var der heller
ingen problemer - afspillede fint. Både lyd og billed, så DVDén er sikkert
ok.

Har du nogen forslag til en løsning ?

Venlig hilsen, Frank.

Fra : FIEL

Dato : 12-10-10 12:30

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg har haft DVDén med ude hos nogle venner idag, og dér var der heller
> ingen problemer - afspillede fint. Både lyd og billed, så DVDén er

Hej Frank

Jeg har en lignende SONY / DVD afspiller/optager med de samme problemer, når
jeg vil afspille en DVD med menuer.
Det er som om den selv vil bestemme rækkefølgen af filerne.
Jeg har prøvet at kontakte SONY, men de er ikke sådan at komme i snak med.
Skal vi dele hvis vi finder en løsning ?

mvh/leif b.
--
Fremtiden er trådløs ...

Fra : emjeppesen

Dato : 12-10-10 14:38

FIEL skrev:

>jeg kan afspille DVDén på en ældre DVD-afspiller/TV som vi har,

det er ret typisk, at man kan afspille alt på den billigste
DVDafspiller på markedet, men køber man en lidt mere avanceret, er den
ofte ret kræsen.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : FIEL

Dato : 12-10-10 16:06

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> det er ret typisk, at man kan afspille alt på den billigste
> DVDafspiller på markedet, men køber man en lidt mere avanceret, er den
> [...]

Har du en løsning ?
mvh/leif b.

--
Fremtiden er trådløs ...

Fra : frank

Dato : 12-10-10 16:20

Hvis jeg finder en løsning skal jeg nok komme tilbage og "dele" info med
jer.

Tænker på at spørge i gruppen dk.teknik.dvd

v.h. Frank.