MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows update igen og igen
Fra : Thomsen

Dato : 08-10-10 07:54

Hej,

Efter at have opdateret "Security Update KB2416473", ved hjælp af Windows
Auto Update, får jeg den igen og igen.
Hvad kan der være galt?

hilsen Ole

Fra : Mcwm

Dato : 08-10-10 08:38

Den 08-10-2010 08:54, Thomsen skrev:
> Hej,
>
> Efter at have opdateret "Security Update KB2416473", ved hjælp af Windows
> [...]
Et OS og en fejlkode ville gøre det nemmere at forsøge fejlfinding.
Google kender dog til flere fejl med denne opdatering; Er Google forsøgt?

Venligst
Mcwm

Fra : Thomsen

Dato : 08-10-10 08:59

> Et OS og en fejlkode ville gøre det nemmere at forsøge fejlfinding. Google
> kender dog til flere fejl med denne opdatering; Er Google forsøgt?
>
> Venligst
> Mcwm

Sorry det glemte jeg ... kører windows XP SP3.
Den kommer ikke med nogen fejl kode.
Opdateringen siger den er klar, og 30 sekunder melder den at der er en ny
opdatering, men bare den samme.
Har prøvet at google, men fandt ikke noget der kunne bruges.

mvh Ole

Fra : Mcwm

Dato : 08-10-10 09:18

Den 08-10-2010 09:59, Thomsen skrev:

> [...]
> opdatering, men bare den samme.
> Har prøvet at google, men fandt ikke noget der kunne bruges.

Jeg ville starte med at køre
http://kortlink.dk/lunarsoft/883v
for at se om det ikke løser problemet, inden der forsøges med mere
langhårede løsninger.

venligst
Mcwm

Fra : Thomsen

Dato : 08-10-10 21:39

> Jeg ville starte med at køre
> http://kortlink.dk/lunarsoft/883v
> for at se om det ikke løser problemet, inden der forsøges med mere
> [...]

Tak for link.
Kørte noget Dial to Fix.
Og opdateringen er faktisk ikke dukket op igen.
Så problemet er måske løst

hilsen Ole

Fra : Mcwm

Dato : 08-10-10 22:20

Den 08-10-2010 22:38, Thomsen skrev:

> Og opdateringen er faktisk ikke dukket op igen.
> Så problemet er måske løst

Det ville da glæde mig
Venligst
Mcwm

Fra : Thomsen

Dato : 09-10-10 09:50

> Det ville da glæde mig
> Venligst
> Mcwm

Problemet er desværre vendt tilbage, ved ikke lige hvorfor den holdt en
pause på nogle timer.

mvh Ole

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-10 10:00

Den 09-10-2010 10:49, Thomsen skrev:

> Problemet er desværre vendt tilbage, ved ikke lige hvorfor den holdt en
> pause på nogle timer.
>
> mvh Ole

Fint, så tager vi den derfra.

Gå på vindows update med Internet Explorer og kør "brugerdefineret"
opdatering.

Vælg evt. kun at installere omtalte KB. Når/hvis den mislykkes, vil flg
fremgå;

Installationsoversigt

Lykkedes: 0
Mislykkedes: 1
Resterende: 0

Derunder vil der stå "Kontroller opdateringsoversigten". Klikker du på
den link, vil du komme frem til den fejlkode/information der skal
bruges, for at rette fejlen... Blot skal du klikke på "Status" for
nævnte KB.

Ved du hvordan du finder logbogen, kan det samme ses der.

Lidt ophængt i dag, så jeg kan ikke love jeg kigger på det med det samme

Venligst
Mcwm

Fra : Thomsen

Dato : 09-10-10 11:55

> [...]
>
> Ved du hvordan du finder logbogen, kan det samme ses der.
>
> Lidt ophængt i dag, så jeg kan ikke love jeg kigger på det med det samme

Tak for vejledningen.
Første gang meldte den installationen "Mislykket" ved installation af den
aktuelle KB.
Men inden jeg fik tjekket fejlkoden, lukkede jeg for min firewall, og
prøvede igen. Så lykkedes installationen.

Men ikonet popper stadig op nede i højre hjørne og vil installere den
omtalte KB.

I et lignende tilfælde, omtalt på nettet, fortsatte opdatér-ikonet at dukke
op selv om vedkommende havde lukket for netforbindelsen.
Det samme sker for mig.
Vedkommende sag på nettet så heller ikke ud til at være blevet låst.

> Lidt ophængt i dag, så jeg kan ikke love jeg kigger på det med det samme

Du skal da slippe alt og hjælpe mig )

hilsen Ole

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-10 18:26

Den 09-10-2010 12:55, Thomsen skrev:

> Du skal da slippe alt og hjælpe mig )

Så kan man jo være alle vegne

Hvis omtalte KB optræder i din liste over programmer(Tilføj/fjern
programmer i kontrolpanel), så forsøg at afinstallere den, for derefter
at forsøge geninstallation.

Optræder den ikke der, så højreklik "Denne computer" og vælg
"Administrer". I det fremkomne
vindue(Computeradministration)dobbeltklikker du "Logbog", for derefter
at klikke på system.

Når du kigger listen igennem, vil der fremstå forskellige status,
heriblandt "Fejl". Kig efter første fejl på listen, som hidrører
"Windows Update Agent". Højreklik hændelsen og vælg egenskaber. Der vil
det - under beskrivelse - fremgå om det er bemeldte KB. Kopier teksten
og post den her.

Her et eksempel på en log hændelse;
Installationsfejl: Der opstod en fejl, da Windows skulle installere
følgende opdatering 0x8007f0f4: Windows PowerShell 2.0 og WinRM 2.0 til
Windows XP og Windows Embedded (KB968930).

Venligst
Mcwm

Fra : Thomsen

Dato : 09-10-10 18:59

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse

> [...]
> følgende opdatering 0x8007f0f4: Windows PowerShell 2.0 og WinRM 2.0 til
> Windows XP og Windows Embedded (KB968930).

Har kigget "Windows Update Agent" igennem og jeg finder ikke nogen fejl.
Følgende tekst står i seneste log:
Klar til installation: Følgende opdateringer er hentet og klar til
installation. Ifølge denne computers tidsplan skal disse opdateringer
installeres 9. oktober 2010 kl. 18:00:

- Security Update for Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 on Windows XP,
Windows Server 2003, Windows Vista, Windows Server 2008 x86 (KB2416473)

.... men når update-ikonet popper frem nede i hjørnet, selv når nettet er
slukket, må det måske være en eller anden intern "sløjfe" der skal brydes
.... hvis man kan sige det sådan.

hilsen Ole

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-10 19:49

Kig lige efter, om KBen er installeret i tilføj/fjern programmer

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-10 19:50

Den 09-10-2010 20:48, Mcwm skrev:
> Kig lige efter, om KBen er installeret i tilføj/fjern programmer
>
> Venligst
> Mcwm
Ups, husk flueben i "Opdateringer"

Fra : Thomsen

Dato : 09-10-10 20:56

> Ups, husk flueben i "Opdateringer"

Fandt den nu i tilføj/fjern programmer ... og fjernede den.
Kunne efterfølgende ikke få den installeret vha update-ikonet nede i højre
hjørne,
men hvis jeg opdaterede via windows update på nettet lykkedes det.
Men ikonet nede til højre fortsætter med at poppe op.

hilsen Ole

Fra : Thomsen

Dato : 09-10-10 21:02

"Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men hvis jeg opdaterede via windows update på nettet lykkedes det.
> Men ikonet nede til højre fortsætter med at poppe op.

Kunne det være en idé at reparere den del af windows der har noget med
update at gøre.
Synes jeg kan huske at der findes en komando man sætter igang nede i
"Kør..", som tjekker fejl i windows og derefter "henter" reservedele i en
indsat windows CD.

hilsen Ole

Fra : Mcwm

Dato : 09-10-10 21:55

Den 09-10-2010 22:01, Thomsen skrev:

> [...]
> Synes jeg kan huske at der findes en komando man sætter igang nede i
> "Kør..", som tjekker fejl i windows og derefter "henter" reservedele i en

Start cmd og kør så "winmgmt /salvagerepository" og giv maskinen en
genstart.

Du kunne også - rent forsøgsvist - prøve at slå automatiske opdateringer
fra og til igen, ellers er et andet alternativ at du åbner pop-puppen og
vælger avanceret under installationen og så sætter flueben ved "ønsker
ikke at få vist denne opdatering igen".

Hvis det er det eneste "problem" du har med din pc, ville jeg fortrække
den løsning, og slet ikke overveje en reparation af din installation.

Venligst
Mcwm

Fra : Thomsen

Dato : 09-10-10 23:28

> [...]
>
> Hvis det er det eneste "problem" du har med din pc, ville jeg fortrække
> den løsning, og slet ikke overveje en reparation af din installation.

Ja, det er nok rigtig. Skal ikke rode for meget rundt i gryden.

Men den med fluebenet var ikke så tosset. Se ud til at fungere

Mange tak for hjælpen. Vi ser hvad der sker.

hilsen Ole

Fra : emjeppesen

Dato : 09-10-10 21:58

"Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev:

>Men ikonet nede til højre fortsætter med at poppe op.

Har du prøvet at genstarte?

Hilsen emj
--

lamaguf.dk