Netværk/Internet "hænger"
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-10-10 05:24

MacBook pro 2,2 OS X 10.6.4
Jeg har på en helt ny installation fået en irriterende fejl. Min
internetforbindelse "hænger" ofte. Det sker uden sammenhæng og med få
minutters mellemrum. Hvis jeg slår Airport fra og til igen kommer den
ofte på igen med det samme, men ikke altid. Jeg oplever ikke problemet
på min gl. PowerBook, men kun på min MacBook pro. Alle programmer der
kræver internet er berørt (Mail, Thunderbird, Safari, Firefox osv.). Jeg
har kørt alle opdateringer i alle programmer og systemet.
Disctilladelser repareret!
Nogen ideer ?

Fra : Morten Lind

Dato : 08-10-10 05:49

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]
> kræver internet er berørt (Mail, Thunderbird, Safari, Firefox osv.). Jeg
> har kørt alle opdateringer i alle programmer og systemet.

Nulstille/genstarte lufthavnen? (Men det er måske det, du mener med at
slå Airport fra/til?).

M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-10-10 14:53

Den 08/10/10 06.49, Morten Lind skrev:

> Nulstille/genstarte lufthavnen? (Men det er måske det, du mener med at
> slå Airport fra/til?).
>
> M.

Nej det er ikke en airport router jeg har men en Cisco WRT 54g
Det er i menuer for airport på min MBP jeg slår det til og fra !

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-10 11:21

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Nej det er ikke en airport router jeg har men en Cisco WRT 54g
> Det er i menuer for airport på min MBP jeg slår det til og fra !

Jamen, så nulstiller/resetter du da blot din router - en router er en
router er en router er en......

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-10-10 06:35

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> writes:

> ofte på igen med det samme, men ikke altid. Jeg oplever ikke problemet
> på min gl. PowerBook, men kun på min MacBook pro. Alle programmer der

Din gamle PowerBook kører formentlig kun "langsomt" trådløst, hvor
MacBooken kører "hurtigt" trådløst. Det hurtige er lettere at forvirre
end det langsomme.

Hvilken trådløs router har du?

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-10-10 14:54

Den 08/10/10 07.34, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101008 skrev:

> Din gamle PowerBook kører formentlig kun "langsomt" trådløst, hvor
> MacBooken kører "hurtigt" trådløst. Det hurtige er lettere at forvirre
> end det langsomme.
>
> Hvilken trådløs router har du?

Cisco WRT 54g nærmest en klasiker
Som sagt, ingen problemer på min PB !

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-10-10 15:57

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> writes:

> Cisco WRT 54g nærmest en klasiker
> Som sagt, ingen problemer på min PB !

Tjah. Det kan der jo være mange grunde til. Kan du ikke først finde ud
af om det virker på andre routere? Fx på biblioteket eller McDonalds?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-10-10 16:05

> [...]

> kræver internet er berørt (Mail, Thunderbird, Safari, Firefox osv.). Jeg
> har kørt alle opdateringer i alle programmer og systemet.

Min gør præcis det samme.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 09-10-10 07:47

Den 08/10/10 06.23, Henry Lerche Madsen skrev:
> [...]
> kræver internet er berørt (Mail, Thunderbird, Safari, Firefox osv.). Jeg
> har kørt alle opdateringer i alle programmer og systemet.

Jeg tror jeg nu har løst problemet. For det første viste det sig at jeg
pludselig havde problemet på begge maskiner og så måtte det jo være
forbindelse fra udbyder eller min Cisco Linksys WRT54g
Nu har den jo fulgt mig siden 2003 så det var helt sikkert ikke den der
allerede er noget galt med
Anyway, spændingen fra routeren et stykke tid og en genstart af denne,
ser ud til at have løst problemet!

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-10 02:42

On 9 Okt., 08:47, Henry Lerche Madsen <henrylerchemad...@mac.com>
wrote:

> Anyway, spændingen fra routeren et stykke tid og en genstart af denne,
> ser ud til at have løst problemet!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du har lige genopfundet "den dybe tallerken"
"Problemet" ser ud til at være gennemgående. Jeg må hive strømmen fra
mine routere én gang om dagen for at få det til at spille. Min
kammerat-det samme! Er der nogen der kan køre dag og nat uge efter
uge, uden nedgang i performance,- uden at hive strømmen? Så kunne jeg
godt tænke mig at høre:"Med hvilket udstyr?"-"Med hvilken udbyder?"

Jens

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 09-10-10 10:36

Den 09/10/10 10.41, Lyrik skrev:

> [...]
> uge, uden nedgang i performance,- uden at hive strømmen? Så kunne jeg
> godt tænke mig at høre:"Med hvilket udstyr?"-"Med hvilken udbyder?"

Det er Dansk Bredbånd jeg har nu. Det er mindst 6 md. siden jeg sidst
har genstartet. Da jeg havde Arrownet skulle jeg gøre det flere gange om
ugen! Måske man bare skulle sætte et ur på der slukker nogle timer hver
nat ?

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-10 11:31

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> uge, uden nedgang i performance,- uden at hive strømmen? Så kunne jeg
> godt tænke mig at høre:"Med hvilket udstyr?"-"Med hvilken udbyder?"

Ja - jeg kan.

På to forskellige adresser har jeg fuld oplevelse(performance) og har
haft det i årevis.

På den ene adresse er der blot Mac´er og Airports med TDCs ADSL.

På den anden adresse er der blot Medion med Windows Vista og Netgear
over hele linien. Udbyderen er nu Woo(?) eller sådan noget - tidligere
DanskBredbånd.

I mere end femten år har jeg ikke haft problemer med mine routere.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-10 11:36

> [...]

> uge, uden nedgang i performance,- uden at hive strømmen? Så kunne jeg
> godt tænke mig at høre:"Med hvilket udstyr?"-"Med hvilken udbyder?"

Den af dig beskrevne fremgangsmåde skal jeg bruge med måneders
mellemrum.

Router (også trådløs): Zyxel. Hotspot: Zyxel, forbundet til router med
ethernetkabel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-10 12:01

On 09/10/10 10.41, Lyrik wrote:

> [...]
> "Problemet" ser ud til at være gennemgående. Jeg må hive strømmen fra
> mine routere én gang om dagen for at få det til at spille. Min

Det måtte jeg også gøre med TDC-box, ind imellem måtte jeg resette 2
gange i døgnet. TDC ville i lang tid ikke erkende, at der var et
problem. Belastende med to teenagere i huset.

> Er der nogen der kan køre dag og nat uge efter
> uge, uden nedgang i performance,- uden at hive strømmen? Så kunne jeg
> godt tænke mig at høre:"Med hvilket udstyr?"-"Med hvilken udbyder?"

Nu kører det til gengæld fint. Jeg tror det er 1/2 år siden jeg har
været nødt til at genstarte router/modem.
Modem: Siemens DSL-modem fra TDC
Router: Dlink DIR-855

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-10 13:29

> [...]

> uge, uden nedgang i performance,- uden at hive strømmen? Så kunne jeg
> godt tænke mig at høre:"Med hvilket udstyr?"-"Med hvilken udbyder?"

Så er der noget galt ... Airport Exteme + Yousee bredbånd .. kører dag
og nat ... jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har haft den
genstartet, men det er et par mdr. siden og kun fordi Yousee havde haft
kabelbrud i området ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-10 11:23

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Anyway, spændingen fra routeren et stykke tid og en genstart af denne,
> ser ud til at have løst problemet!

Som jeg sagde, hidr, hidr...))

God fornøjelse og weekend ))

M.

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-10 08:38

On 9 Okt., 14:29, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> og nat ... jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har haft den
> genstartet, men det er et par mdr. siden og kun fordi Yousee havde haft

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Måske er der andre omstændigheder der påvirker det? 4 maskiner går
vilkårligt på + en netværksprinter? Af og til kommer der en DHCP
konflikt imellem maskinerne, således at forstå at de slås om samme
adresse og opgi'r at gå på med beskeden om at adressen bruges af en
anden maskine.
Jeg har næsten det samme som dig bortset fra at jeg bruger Fullrate
30/2, en Netgear trådløs router med IP-telefonforbindelse og en
Airport Express som ekstra trådløst opkoblingspunkt sluttet til
netgear routeren med et netværkskabel.

Jeg kunne forestille mig et forsøg bestående af ingen Netgear/IP
telefoni, men kun Airport Express. Mon det kan lade sig gøre? Et eller
andet for at slippe for at hive strømmen.

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-10 15:47

> [...]

> telefoni, men kun Airport Express. Mon det kan lade sig gøre? Et eller
> andet for at slippe for at hive strømmen.

Jeg har også en Airport Express i WDS .. jeg har 3 maskiner på kablet
netværk, 2-3 maskiner i trådløs + diverse andre dimser, AppleTV og
iPhones .. masser af trafik på netværket med andre ord.

Men du kan jo prøve at tage ting fra og til for at forsøge forskellige
sammensætningen og se om der er en ting, eller en kombination af ting,
som får det til at falde fra hindanden.

Umiddelbart er din Netgear dims en mulig synder .. Netgear laver noget
spektakulært lort fra tid til anden ..

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-10 09:40

On 9 Okt., 16:46, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> som får det til at falde fra hindanden.
>
> Umiddelbart er din Netgear dims en mulig synder .. Netgear laver noget

Netgearrouteren skulle være en ekstra fin en af slagsen fordi den skal
køre med høj hastighed. Noget med VV2000-1 eller sådan noget.Den blev
faktisk skiftet af den grund og er spritny. Den anden ser jeg nu er en
Airport Extreme og ikke Express. Den runde flyvende tallerkenmodel.
Men jeg har altid IP-telefonien mistænkt for at skabe kludder i det
hele. Mon det er rigtigt? Gid jeg kunne slippe for den, men konen
hænger ved den, så det er svært.

Hilsen
Jens