Problemer med CSS'en
Fra : Poda

Dato : 07-10-10 10:21

Hejsa.

I en div har jeg en anden div: div1 omslutter div2.

Men hvorfor stritter div2 ud af div1?

margin-bottom:24px;">
padding-left: 12px; width: 230px; height: 250px; float: right;
">Denne sorte boks ligger inde i div'en med den røde ramme, men
hvorfor stritter denne sorte div ud fra den røde ramme?</div>
Dette er en div med rød ramme</div>

margin-bottom:24px;">
Dette er en div med grøn ramme. Mumle mumle mumle mumle mumle
mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle
mumle mumle mumle mumle mumle</div>

margin-bottom:24px;">
Dette er en div med pink ramme. Mumle mumle mumle mumle mumle
mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle mumle
mumle mumle mumle mumle mumle</div>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-10-10 12:23

Poda skrev:

> Men hvorfor stritter div2 ud af div1?

Prøv at lægge det ud på en testside, og giv et
link - så er der meget større chance for at en
vil kigge på det!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Poda

Dato : 07-10-10 12:27

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv at lægge det ud på en testside, og giv et
> link - så er der meget større chance for at en
> vil kigge på det!

men kildekoden ligger jo i spørgsmålet... Men så pyt da:
http://www.poda.dk/download/untitled-2.html

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-10-10 14:00

Poda kom med følgende:

> men kildekoden ligger jo i spørgsmålet... Men så pyt da:
> http://www.poda.dk/download/untitled-2.html

Fodi den sorte boks er floated til højre, og der ikke er nogen clearing
af float inde i den røde.
Sæt
ind i den røde, sidst, så "vokser" den røde til at omslutte den sorte.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Poda

Dato : 07-10-10 14:30

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> af float inde i den røde.
> Sæt
> ind i den røde, sidst, så "vokser" den røde til at omslutte den sorte.

YES! - dér var den - tak for hjælpen!!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-10-10 14:02

Den 07-10-2010 13:26, Poda skrev:

> men kildekoden ligger jo i spørgsmålet... Men så pyt da:
> http://www.poda.dk/download/untitled-2.html

Og så skal vi kopiere, oprette en side på
vore egne computere, gemme den, indlæse den i
en browser og sidde og fedte med noget der
måske og måske ikke svarer til det du skriver
i en meddelelse?

Dit problem skyldes at den sorte boks er et
float'et element, der ikke har iboende højde,
der skubber til den røde boks' underkant.

Læg de to bokse i en fælles kasse og clear'e
de to bokse:

Og læg dine stylesheet formdeklarationer i en
style-markør i head-delen af dokumentet. Det
er møgbesværligt at gennemskue en hel masse
inline styles.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-10-10 14:05

Følgende er skrevet af Poda:

> men kildekoden ligger jo i spørgsmålet... Men så pyt da:
> http://www.poda.dk/download/untitled-2.html

Glemte lige - kildekoden er ligegyldig.
Der er ingen der har tid til at kopiere din kode, og sætte den op som
et rigtigt html dokument, for at verificere den fejl du mener at få.
Fejlen kan komme fra andre ting - forkert doctype f.eks. - eller
forkert includering af css eller en halv million andre steder fra, som
ikke har noget med den del af din kildekode, du deler med os.
Derfor - et link, så vi kan se det helle spille sammen (eller ikke
spille som forventet) - ellers er det ganske enkelt umuligt at svare!

Birger

http://bbsorensen.dk