MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Stor pakke med codecs til afspilning af fi~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-10-10 11:04

Hej

Jeg har tidligere fået hjælp herinde til dette, en stor pakke med codecs
der kunne downloades, og det løste så min venindes problem med nogle
film hun ikke kunne afspille på sin computer.

Nu har jeg selv det samme problem, på min nyere bærbare. Der er film den
ikke vil vise, skærmen er sort eller viser et eller andet visualisering,
mens lyden fungerer fint. Jeg har prøvet både i WinAMP og i Windows
Media Player (Win XP XP3).

Er der en god stor pakke med gratis codecs, som gør min bærbare til en
altædende filmafspiller?

Såvidt jeg kan se var det denne her gruppe jeg fik hjælp i sidst
(vistnok tilbav's i 2008), men mit gamle GoogleGroups link til den tråd
virker ikke mere, og jeg tænker at det som var den optimale pakke med
codecs dengang måske ikke er det længere, så i stedet for at søge efter
tråden, vil jeg hellere spørge igen.

Sekundært, et godt program til at afspille film? Hverken WinAMP eller
Windows Media Player forekommer mig ideelle. Jeg er især glad for
WinAMPs mulighed for at springe 5 sekunder frem og tilbage i filmen via
piletasterne, men vil da gerne have et program med endnu bedre
spolemuligheder. Og så skal det kunne køre på computere der ikke har
voldsomt mange kræfter.

--
Peter Knutsen

Fra : Heine Svendsen

Dato : 06-10-10 11:29

Hvis du ikke får svar her, så prøv i News:dk.edb.videoredigering

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-10-10 11:38

On 06/10/2010 12:28, Heine Svendsen wrote:
> Hvis du ikke får svar her, så prøv i News:dk.edb.videoredigering

Tak. Jeg var også ret usikker på om det her er den rigtige gruppe, men
jeg kan se på mit gamle GoogleGroups link at der var herinde svaret blev
postet.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter

Dato : 06-10-10 12:17

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kunne downloades, og det løste så min venindes problem med nogle film
> hun ikke kunne afspille på sin computer.

Du går ind på adressen:
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_mega_codec_pack.htm ,
og downloader K-Lite mega codec pack. Du skal blot installere den uden at
rette på noget.

PeterB

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-10-10 23:22

On 06/10/2010 13:16, Peter wrote:
> Du går ind på adressen:
> http://www.free-codecs.com/download/k_lite_mega_codec_pack.htm ,
> og downloader K-Lite mega codec pack. Du skal blot installere den uden at
> rette på noget.

Tak, det virkede, og filerne afspiller nu.

--
Peter Knutsen

Fra : Laziter

Dato : 06-10-10 12:51

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Er der en god stor pakke med gratis codecs, som gør min bærbare til en
> altædende filmafspiller?

Du kan prøve med VLC:
http://www.videolan.org/vlc/

Den "æder" nærmest alt du kan komme i nærheden af da den har codecs
indbygget.

Mvh
Benjamin