Tredje rep ?
Fra : Henrik 8600

Dato : 06-10-10 18:26

Jeg har netop modtaget min iPhone 4 retur fra Telenors "Værksted."

Der er intet ændret, de har geninstalleret softwaren, ligesom jeg selv har
gjort, hele tre gange....

Der er stadigt fejl på dyret.

I morgen ryger den afsted igen, håber det går bedre.

Men i tilfælge af at den ryger afsted tredje gang her jeg brug for at vide
noget.

Dét jeg har brug for at vide er om det er korrekt at en vare SKAL ombyttes
når den ryger til rep tredje gang.

Og jeg har brug for en god reference på dén info.

Nogen der kan hjælpe?

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-10-10 18:48

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> Der er stadigt fejl på dyret.

Hvad er det nu lige den fejler?

Fra : Henrik 8600

Dato : 06-10-10 20:16

""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20101006" <nospam0002+20101006@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:m24oczgqlz.fsf@gmail.com...

> Hvad er det nu lige den fejler?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Svag GPS, svag, WiFi og svag Bluetooth.

H.

Fra : KentBM

Dato : 06-10-10 19:13

Den 06/10/10 19.26, Henrik 8600 skrev:
> [...]
> ombyttes når den ryger til rep tredje gang.
>
> Og jeg har brug for en god reference på dén info.

http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Koebelov

Det ser ud som om, at du allerede kan kræve den byttet efter 2 forsøg.

--

Kent

Fra : Henrik 8600

Dato : 06-10-10 20:16

"KentBM" <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Koebelov
>
> Det ser ud som om, at du allerede kan kræve den byttet efter 2 forsøg.
>
> --
>
> Kent

Jeg har læst det hele, men det er lykkedes mig at overse det.

Er du sikker på at det står på siden, i så fald hvor???

Det vil være en stor hjælp....

H.

Fra : Anders

Dato : 06-10-10 21:28

Den 06/10/10 21.15, Henrik 8600 skrev:

> [...]
>
> Jeg har læst det hele, men det er lykkedes mig at overse det.
>
> Er du sikker på at det står på siden, i så fald hvor???

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A

"Hvor mange forsøg har sælger

Som udgangspunkt har en sælger kun et forsøg på at afhjælpe en mangel
eller at ombytte varen. I en række tilfælde har sælgeren dog ret til at
forsøge mere end en enkelt gang.

Hvis en sælger skal have to eller flere forsøg, skal det altid være
velbegrundet, og det er en forudsætning, at afhjælpningen eller
ombytningen samlet set sker inden for rimelig tid."

mvh Anders

Fra : Kent

Dato : 06-10-10 22:23

Den 06-10-2010 21:15, Henrik 8600 skrev:

> Jeg har læst det hele, men det er lykkedes mig at overse det.
>
> Er du sikker på at det står på siden, i så fald hvor???
>
> Det vil være en stor hjælp....
>
> H.
Jeg fandt linket via taenk.dk

http://www.taenk.dk/gode-raad/gode-raad/garanti-og-reklamationsret/
Og linket nederst på den side.

"Afhjælpningsforsøg
Ifølge Forbrugerstyrelsen er det almindelig praksis, at forhandleren har
1-2 afhjælpningsforsøg til at reparere en vare, og det er som
udgangspunkt ligegyldigt, om der er tale om samme fejl.

Imidlertid er der også her modifikationer. Periodiske fejl kan for
eksempel være svære at finde, og forhandleren kan derfor få flere forsøg.

Der er derfor tale om en konkret vurdering hver gang."

Hvis det er svag WiFi osv. så er det vel ikke periodisk og jeg
konkluderede så efter ovenstående, at 2 forsøg måtte være nok på en så
ny vare. Men det er selvfølgelig svært at slå hårdt i bordet, hvis det
foregår via mails

--

Kent