Eplehuset åbner i Esbjerg i dag
Fra : Henrik Münster

Dato : 06-10-10 09:17

Jeg kom lige til at tænke på, hvad det blev til med Eplehusets butik her
i Esbjerg. De havde jo annonceret, at den skulle åbne i september. Jeg
gik derfor ind på deres hjemmeside, og der står, at den åbner i dag. Jeg
må se, om jeg kan komme derind i eftermiddag.

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-10-10 18:46

> [...]
> gik derfor ind på deres hjemmeside, og der står, at den åbner i dag. Jeg
> må se, om jeg kan komme derind i eftermiddag.

Nu har jeg været derinde, og det er en rigtig nydelig butik i bedste
Apple Store-stil. Der er ikke en "Genius bar", men skranken og
serviceskranken er lavet i samme stil. De ansatte går også rundt i sorte
t-shirt med Apple-mærker. Butikken er måske ikke ligefrem stor som en
rigtig Apple Store, men den er faktisk overraskende rummelig og meget
større end de fleste Humac som f.eks. den i Aalborg.
Det er dejligt, at vi har fået sådan en butik her i Esbjerg.
Heldigvis har vi i nogle år haft først Expert og siden Fona. Det er især
godt, hvis man pludselig står og mangler et kabel, en oplader eller en
lignenden småting. Før i tiden skulle den slags bestilles, men nu kan
man bare gå ind i en butik at købe dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-10-10 20:00

> [...]
> godt, hvis man pludselig står og mangler et kabel, en oplader eller en
> lignenden småting. Før i tiden skulle den slags bestilles, men nu kan

Ja, det er godt med dig. De havde ikke et firewire 400 til 800 kabel i
dag. Så jeg kan ikke overføre indstillinger med videre til min MBPro.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-10 20:03

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Ja, det er godt med dig. De havde ikke et firewire 400 til 800 kabel i
> dag. Så jeg kan ikke overføre indstillinger med videre til min MBPro.

du kan gøre det (hurgiere måske enda) med et ethernet kabel.

thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-10-10 20:13

> du kan gøre det (hurgiere måske enda) med et ethernet kabel.

Vejledningen siger nu, at det skal være firewire - eller trådløst (begge
puterne er på det samme wifi)

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-10 20:18

> Vejledningen siger nu, at det skal være firewire - eller trådløst (begge
> puterne er på det samme wifi)

Det virker over netværk, både trådløst og kablet ... og hvis den ene
maskine kun har FW400 men Gigabit ethernet så er det enda hurtigere.

/thomas

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-10 21:47

> Det virker over netværk, både trådløst og kablet ... og hvis den ene
> maskine kun har FW400 men Gigabit ethernet så er det enda hurtigere.

Men er det lige så let? Hver gang jeg begynder at rode med noget
netværk, så går det grueligt galt. Apples Overførselsassistent fungerer
jo netop med computere, der er forbundet med FireWire, og hvor den ene
kører som ekstern FireWire-disk. Kan man bruge Overførselsassisten, hvis
man bruger ethernet? Hvis ikke, skal man jo overføre alting manuelt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-10 22:46

> [...]
> kører som ekstern FireWire-disk. Kan man bruge Overførselsassisten, hvis
> man bruger ethernet? Hvis ikke, skal man jo overføre alting manuelt.

Jep ... Migration Assistent virker over netværk, kablet eller trådløst.*

<tidbits-talk@emperor.tidbits.com>

/thomas

* faktsk er det en af de ting vi kan takke MacBook Air for ... det var
med den den funktion først dukkede på, netop fordi Air'en _ikke_ har
firewire.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-10 21:37

> Ja, det er godt med dig. De havde ikke et firewire 400 til 800 kabel i
> dag. Så jeg kan ikke overføre indstillinger med videre til min MBPro.

Du kan da bare låne et af mig. Har du fået en MacBook Pro? Det var da
lækkert. Hvad er det for en?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-10-10 00:44

> Du kan da bare låne et af mig. Har du fået en MacBook Pro? Det var da
> lækkert. Hvad er det for en?

Tak, Henrik, du er altid så hjælpsom. Kranen kom dog hjem med et.
Men da var jeg i gang med ethernet. Overførslen lykkedes ikke. Må
prøve igen senere.

MBP 13" med en rabat på kr. 1.700

--
v.h. Mich

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-10 05:10

> Eplehusets

Og så husker du vel at udtale 'husets' navn rigtigt - på syngende
norsk
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk