Service's har et problem eller ?
Fra : Peter Enoch

Dato : 13-12-00 15:17

Jeg tænker på linux i et miljø med 50+ brugere som eksempelvis bruger SAMBA
som filserver. Sådan som alle services jeg udmidbart kender til har en conf
fil hvor man konfigurere service'et, når der er lavet rettelser i denne skal
service'et lige ned og op igen (da den skal læse de nye rettelser ind),
dette kan da være et STORT problem med linux som filserver eller ?, da
brugere der er igang med en kopiring vil vel miste forbindelsen eller ?.
Alle andre service's er på samme måde. Jeg "elsker" linux, men hvis man skal
bruge den i enterprise miljø'er skal disse ting vel laves på en anden måde
eller hva' ??

MVH

Peter Enoch

Fra : frank damgaard

Dato : 13-12-00 17:25

Peter Enoch <enoch@spy.dk> wrote:
> [...]
> service'et lige ned og op igen (da den skal læse de nye rettelser ind),
> dette kan da være et STORT problem med linux som filserver eller ?, da

Hvorfor overhovedet nedlukke dæmonen ?

Fra "man smbd":

Sending the smbd a SIGHUP will cause it to re-load its
smb.conf configuration file within a short period of time.

Desuden kan jeg ikke tro at når man korrekt nedlukker dæmonen, så
vil den afbryde midt i læsning/skrivning.
--
Frank Damgaard

Fra : Kent Friis

Dato : 13-12-00 18:41

Den 13 Dec 2000 16:25:15 GMT skrev frank damgaard:

>Hvorfor overhovedet nedlukke dæmonen ?
>
>Fra "man smbd":
>
> Sending the smbd a SIGHUP will cause it to re-load its
> smb.conf configuration file within a short period of time.

Enten en gammel smbd, eller en gammel manual. Samba kan til en hvis
grad selv finde ud af hvornår den skal genindlæse sin konfiguration.

Mvh
Kent
--
Grafik-siden er opdateret på http://www.celebrityshine.com/~kfr/
- sidste billede uploadet: santa.png

Fra : frank damgaard

Dato : 14-12-00 08:16

Kent Friis <leeloo@mailandnews.com> wrote:

> Enten en gammel smbd, eller en gammel manual. Samba kan til en hvis
> grad selv finde ud af hvornår den skal genindlæse sin konfiguration.

Tja lidt højere oppe stod :

The configuration file, and any files that it includes,
are automatically reloaded every minute, if they change.
You can force a reload by sending a SIGHUP to the server.
Reloading the configuration file will not affect connec­
tions to any service that is already established. Either
the user will have to disconnect from the service, or smbd
killed and restarted.

så manual og version er vist ok, men manualen er lang..... :))

--
Frank Damgaard