Uden job, ingen mad, sa Paulus
Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-10 19:16

Uden job, ingen mad, sa Paulus

Han er næsten så vigtig som Jesus for kristendommens opståenhed,
magtfuldhed, og er hovedårsag til at Romerrigets der behøvede
saltvandindsprøjtning, ikke valgte Mitras-tro men Jesus-tro som ny
statsreligion.
For Paulus var businesman og telt-kapitalist og fik en stor del af
jødisk diaspora i Romerriget til at vise nosser og STYR PÅ SIT SHOW.
Man blev kristne og testamenterede formuer til kirker

At man ikke var forfløjen sværmerisk ur-kristen anarki-romantik ses
især af en foragt for snylt og respekt for iværksætteri, som Jesus var
for dum til.:

If a man will not work, he shall not eat. Paulus, 2 Thessalonians
3:10

Paul 10 f K t 66 e K

I mit kød bor der intet godt.      Paulus

Det gode jeg vil det gør jeg ikke, det onde jeg ikke vil, det gør jeg
Paulus

Kvinden skal tie i kirken.      Paulus

If a man will not work, he shall not eat. Paulus, 2 Thessalonians
3:10

Det er mig og ikke dig der skal dømme, sae Vorherre Romerbrev 12:19

Lad hver mand følge sin overbevisning. Romerbrev 14:5

Hils hinanden med et helligt kys. romerbrev 16:16

Bed for hinanden. romerbrev 1:9
Når Gud er for os, kan ingen være imod os. rom8:11
Lad os gøre ondt, som der kommer godt udaf. Romerbrev 3:8
Vær tilstede i ånden, når de er fysisk fraværende. Korint5:3
Naturen lærer os at det er vanæende for en mand at have langt hår, men
det er ærefuldt for en kvinde at have langt hår. Det er hendes slør.
Der er måske nogen der har lyst at strides om dette, men vi har ingen
sådan skik. Kornit:1:11:14-16(Om kvindernes hovedbeklædning ved
menighedens sammenkomst.)
Den vantro husbond helliggøres af hans kone. Korint7:14
Gud elsker en glad giver Korint 2:7:9
Tåberne lider gladeligt for dig, når de ser at du er vis. Korint9:9:19
Alt hvad sælges på kødtorvet, kan I spise med god samvittighed , som
korrekt offerkød. Korint1:10:25
Død hvor er din brod, Grav hvor er din sejr. Korint2:15:55 - og Hamlet
Min styrke bliver gjort perfekt af svaghed. Korint 2:12:9(kapitlet om
"Magtesløshedens styrke")
Tungetale er tegn for de ikke-troende, ikke for de troende
Profestisk tale er for de troende, ikke for de ikketroende.
Kornint1:14:22-23(begrundelse: udenforstående vil sige "I er
vanvittige")
Tag guds rustning på Efeser6:11
Jeres tale skal være venlig, krydret med salt, så I ved hvordan i skal
svare hver enkelt.Kollessenerbrev 4:5
Vær altid,glade, bed altid, tak altid.Thesalonikabrev 5:16
For den rene er alting rent Ti(mo?)t(e)us1:15
Glem ikke både at gøre godt OG kommunikere. Hebræerbrev 13:16

¢   Paulus Rom 7:19 - og Ovid

> v18 Jeg ved, at i mig, altså i mit kød, bor der intet godt. Viljen har jeg,
> men udføre det gode kan jeg ikke.
v19 For det gode, som jeg vil, det gør jeg
> ikke, men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg.
v20 Men når jeg gør det,
> jeg ikke vil, er det ikke længere mig, der handler, men synden, som bor i
> mig.

¢   > v6 Vi påbyder jer, brødre, i vor Herre Jesu Kristi navn at
holde jer fra
> enhver broder, der lever et uordentligt liv og ikke holder sig til den
> overlevering, de modtog af os.
v7 I ved jo selv, hvordan I bør efterligne
> [...]
> at ligge nogen af jer til byrde, v9 ikke fordi vi ikke havde ret til det,
> men for at give jer et forbillede, så I kan efterligne os. v10 For allerede
> da vi var hos jer, bød vi jer, at den, der ikke vil arbejde, skal heller
> ikke have føden. v11 Vi har nemlig hørt, at der er nogle blandt jer, der
> lever uordentligt; de arbejder ikke, men blander sig i ting, som ikke kommer
> dem ved. v12 Dem byder og formaner vi ved Herren Jesus Kristus, at de skal
> arbejde støt og stille og selv skaffe sig til livets ophold.

Vi har ALLE (uden undtagelser) været med til at henrette Jesus
(Paulus, Rom

¢   v19 Tag ikke retten i egen hånd, mine kære, men giv plads for
Guds vrede,
> for som der står skrevet: "Hævnen tilhører mig, jeg vil gengælde," siger
> Herren.

¢   > v1 Den, der er svag i troen, skal I tage imod uden at sætte
jer til doms
> [...]
> Kristus og blev levende igen, for at han skulle blive herre over både døde
> og levende. v10 Men du, hvorfor dømmer du din broder, eller hvorfor foragter
> du din broder? Vi skal jo alle stå frem for Guds domstol, v11 for der står
> skrevet:
> Så sandt jeg lever, siger Herren:
> For mig skal hvert knæ bøje sig,
> og hver tunge skal bekende Gud.
> v12 Vi skal altså hver for sig aflægge regnskab over for Gud.
> v13 Lad os derfor ikke længere dømme hinanden, men I skal meget hellere
> dømme sådan: Ingen må bringe sin broder til at snuble eller falde.
¢   > v9 Gud, som jeg i min ånd tjener med evangeliet om hans søn,
er mit vidne
> på, at jeg uophørligt nævner jer i mine bønner v10 og altid beder om, at det
> med Guds vilje dog endelig må lykkes mig at komme til jer.
¢   > Rom 8,31
> Hvad er der mere at sige! Er Gud for os, hvem kan da være imod os?

> v8 Og skulle vi så gøre det onde, for at det gode kan komme, sådan som
> nogle bagtaler os for og påstår, at vi siger? De får den dom, de fortjener!
¢   > v3 Hvad mig angår, så har jeg, personligt fraværende, men
åndeligt
> nærværende, allerede fældet min dom over den skyldige, som om jeg virkelig
> var til stede:
¢   > v14 Lærer ikke naturen selv, at det er vanærende for en
mand at have langt
> hår, v15 mens det er ærefuldt for en kvinde at have langt hår? Hun har jo
> fået håret som et slør. v16 Der er måske nogen, som har lyst til at strides
> om dette; men vi har ingen sådan skik, og Guds menigheder heller ikke.

1 Joh 4,8
> Den, der ikke elsker, kender ikke Gud, for Gud er kærlighed.

Antikrist er enhver, der fornægter faderen og sønnen
Johannesbrev1:2:23