Overstimulering af babyer - muligt?
Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-10 14:54

En børne og ungdoms psykiatrisk dame kronikker i Berlingske at børn
skal glo på MOR og ikke på verden så en bæresele hvor barnet ikke kan
se mors fjæls gør de til ADHD-afviger.

DEt viser at psykiatere er nævenyttige narrahatte med sans for
formynderi og had mod frihed.

En politikenjournalist , Per Munck var anderledes klog - han lod sig
fotografere med ladcykel med sin baby gloende på HAM og jeg mailede
til diskussionsgruppe med kopi til Per Munck at forældres selvfedme
ikke bør få dem til at tvinge barnet til at beundre forælderen -
*verden* er mere afvekslende , spændende og lærerig.

Han takkede og gav mig ret og snart så man i Politiken billede hvor
far og søn så begge ud mod verden.

Selvfølgelig kan man påtvinge baby så mange indtryk at det ikke kan nå
at fordøje dem
Både jeg og en klassekammerat der nu er læge har slæbt egen baby rundt
i natur så når mor dukkede op fik ungen et grådanfald af glæde ved den
genfundne tryghed.

Vi var enige om at det man ikke dør af, bliver man stærkere af, så
overstimulationen var helt fin.
Når jeg havde min søn mellem benene i en traktorsaddel der kune vendes
180 grader var det tydeligt at han hellere ville cykle og glo frem end
tilbage - vil du ikke hellere togrejse og se landskabet dukke op end
forsvinde?