Win 2K adv. server og zone alarm
Fra : Brian Møller

Dato : 07-08-01 20:06

Hejsa

Jeg har installeret zonealarm (ZA) i mangel på bedre på min lille server
herhjemme. Nu er det så meningen at den skal spærre alt trafik som ikke er
berettiget til at komme ind når internet security står på højeste niveau.
Det gør den så også endda ret grundigt :( Jeg kan nemlig ikke komme igennem
via de klienter der er koblet på mit lan herhjemme. Lan'et har ZA fundet og
add'et det i sin config. Forsøger jeg at sætte ZA til at være en Gateway,
hvad min maskine egentligt er så løser den og jeg er nødt til at genstarte
den på den hårde måde, nemlig powerknappen. :(

Jeg har en NE2-forbindelse fra TDC, hvor jeg har smidt den latterlige router
væk og installeret ras-pppoe. Derfor har jeg 2 netkort i min maskine og
derfor skal den stå og sende trafikken videre.

Hvordan får jeg ZA ikke at blokere for alt trafik på fra mine klienter og ud
fra min server?

På forhånd tak

Brian

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 07-08-01 21:13

"Brian Møller" <n97bm001@get2_REMOVE_THIS_net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor skal den stå og sende trafikken videre.
>
> Hvordan får jeg ZA ikke at blokere for alt trafik på fra mine klienter og

Klik på knappen "Advanced" i Security. I det nye vindue sætter du flueben i
NDIS5 driver.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk

Fra : Brian Møller

Dato : 07-08-01 22:39

Hejsa

Nu ved jeg ikke om jeg skal finde mine briller eller få nogle nye. Men i ZA
kan jeg ikke lige finde noget der omhandler NDIS5 driver. Hvilket faneblad
er det på?

Eller er jeg bare helt tabt bag en betonblander og skal sætte det flueben i
en advanced ting i win2k adv.serveri stedet for ?

Mvh

Brian

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 08-08-01 15:51

> [...]
>
> Eller er jeg bare helt tabt bag en betonblander og skal sætte det flueben
> en advanced ting i win2k adv.serveri stedet for ?

I Security Settings er der en "knap" der hedder Advanced - har du prøvet den
?

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk

Fra : Brian Møller

Dato : 08-08-01 21:08

Den har jeg trykket på. Så kommer der et vindue frem med 7 faneblade:
General, LocalZone Contents, Restricted Zone, Mailsafe, InternetZone Custom
Settings og LocalZone Custom Settings.

På ingen af de faneblade kan jeg se noget om ndis5???

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 08-08-01 21:22

> [...]
Custom
> Settings og LocalZone Custom Settings.
>
> På ingen af de faneblade kan jeg se noget om ndis5???

Det må være ZoneAlarm Pro du har (jeg bruger standard) -findes der så ikke
en mulighed for at tilføje computerne i LocalZone Settings ?

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk

Fra : Brian Møller

Dato : 08-08-01 22:32

Jeg har tilføjet hele min lan til LocalZone Contents, og sat flueben ud for
det og fjernet det fra min adsl-forbindelse.