MS Windows
briani 27239
windows 7 spæringer
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-10-10 18:35

jeg mener bestemt selv med det forskrækelige vista men nu også med win7
at man kan slå det fra så jeg ikke skal godkende hver gang jeg åbner en
rar fil - nogen bud på hvor jeg slå ALT fra der skal godkendes jeg
faktisk så den opføre sig som var den en xp :) ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-10-10 18:43

Bo M. Mogensen skrev:

> [...]
>rar fil - nogen bud på hvor jeg slå ALT fra der skal godkendes jeg
>faktisk så den opføre sig som var den en xp :) ?

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Løsningscenter
Kontrol af brugerkonti
og juster skyderen nedad

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-10-10 20:47

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Løsningscenter
> Kontrol af brugerkonti
> og juster skyderen nedad

Eller den lidt hurtigere vej til samme sted:

Start - skriv UAC i søgefeltet

Jan

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-10-10 21:01

Jan Vestergaard skrev:

>Start - skriv UAC i søgefeltet

Næh du, det skidt er væk
classic shell er vejen frem

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-10-10 21:21

> Næh du, det skidt er væk

Ikke helt

> classic shell er vejen frem

Start giver så mulihed for Kør - hvor UAC IKKE virker

Shift+Start giver så den nye menu med Søg feltet, hvor UAC virker

Med mindre du har ændret default-tasterne

Jan

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-10-10 21:27

Jan Vestergaard skrev:

>Start giver så mulihed for Kør - hvor UAC IKKE virker

Så kan det rigtige navn jo bare skrives hvis det er
UserAccountControlSettings.exe

>Med mindre du har ændret default-tasterne

Selvfølgelig har jeg det, det _skidt_ skal _ikke_ være der

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-10-10 21:51

Den 05-10-2010 19:43, Ivan V. Klattrup skrev:

Perfekt det virker :)

Der er en af mine venner der har skrevet et program til at pakke rar
filer - altså masser af sæt - ud med
i en kø og det virker nu ...

Mv.
BMM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-10-10 21:42

tak for alle svar nu vil jeg smide dem over som et txt dokument og se
om jeg kan finde ud af det
for det her er da godt nok en pest

Mv.
Bo MM

Fra : Kurd

Dato : 06-10-10 21:50

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> tak for alle svar nu vil jeg smide dem over som et txt dokument og se
> om jeg kan finde ud af det
> for det her er da godt nok en pest
>
> Mv.
> Bo MM

Ja, det er svært.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-10-10 10:27

Den 05-10-2010 19:35, skrev Bo M. Mogensen:

> [...]
> rar fil - nogen bud på hvor jeg slå ALT fra der skal godkendes jeg
> faktisk så den opføre sig som var den en xp :) ?

Som nævnt længere nede kan det slås fra. Men det giver så også lidt øget
risiko ved at være online, idet denne funktion kan være med til at
forhindre at der eksekveres ondsindet kode på ens maskine.

Mvh

Karsten