MS Windows
briani 27239
Standby virker ikke på IBM R51 bærbar.
Fra : Thomas

Dato : 05-10-10 14:34

Hej.

Jeg har forsøgt med denne tekst i bærbar gruppen, men desværre uden held, så
nu tillader jeg mig lige at gentage indlægget her i gruppen, hvor jeg så
krydser fingere for at nogen kan hjælpe.

Jeg har en IBM Thinkpad R51, som jeg i øvrigt er meget glad for.
Maskinen er med Windows XP, og iflg. min overbevisning med alle
opdateringer, også alle relevante drivere fra IBM.
Der er intet ud over en mus (og ydre strømforsyning) tilsluttet maskinen.
Den står og overvåger en bestemt hjemmeside for ændringer. (Nedenstående
problem er der stadig selvom jeg lukker browser vinduet helt)
Derfor står den altid tændt, i hvert fald når jeg er i nærheden.
Eller sådan var tanken, burde jeg nok tilføje.
Ideen er at den helst skal gå i systemstandby når jeg ikke har aktiveret
maskinen i ca. 45 min. Så burde den altså gå i systemstandby , og først igen
blive aktiv når jeg returnere til maskinen og vipper lidt til musen.

Problemet er bare at selvom jeg mener at have sat alle strømstyrings værdier
korrekt, så går den aldrig i systemstandby.
I samme strømstyring har jeg sat skærm og harddisk til at slukke efter kort
tid, og det ser du til at fungere fint. Men den efterfølgende system standby
når den aldrig til efter yderligere lidt tid.

Det har faktisk virket på denne maskine tidligere, men om det er en
programinstallation eller en windows update, der har "frarøvet" mig denne
egenskab er jeg så i tvivl om nu.

Jeg har kikket lidt i de filer som maskinen starter ved boot, og der er ikke
noget som jeg mener bør holde maskinen igang, så den aldrig når at tælle
minutter op til en systemstandby.
Jeg har under denne tekst indsat min opstart, hvis nogen kan gennemskue
noget ud fra det.

Det skal også nævnes at manuel systemstandby virker helt fint og lukker
maskinen ned på 2 sek.
Samme problem er desværre også konstateret med dvale funktionen, som ellers
havde været et meget godt alternativ.

Kan nogen måske hjælpe mig på sporet for at genskabe denne ganske nyttige
funktion?

Thomas.

HKCU:Run microHAM_urouter
HKCU:Run CTFMON.EXEHKCU:Run ibmmessages
HKLM:Run UpdateManagerHKLM:Run TrackPointSrv
HKLM:Run TPKMAPHELPER
HKLM:Run TPHOTKEYHKLM:Run TP4EX
HKLM:Run Symantec NetDriver Monitor
HKLM:Run S3TRAY2HKLM:Run QCWLICON
HKLM:Run LVCOMSXHKLM:Run IgfxTray
HKLM:Run IBMPRCHKLM:Run ibmmessages
HKLM:Run HotKeysCmdsHKLM:Run EZEJMNAP
HKLM:Run dlaHKLM:Run ccApp
HKLM:Run BMMMONWNDHKLM:Run BMMLREF
HKLM:Run Creative KSRun Persistence Module
HKLM:Run VolPanelHKLM:Run TVT
Scheduler ProxyHKLM:Run QCTray

Fra : Ole C

Dato : 05-10-10 15:51

Thomas skrev blandt andet:

> Det har faktisk virket på denne maskine tidligere, men om det er en
> programinstallation eller en windows update, der har "frarøvet" mig
> denne egenskab er jeg så i tvivl om nu.

Tvivler på at det skyldes en opdatering.

> Jeg har kikket lidt i de filer som maskinen starter ved boot, og der
> er ikke noget som jeg mener bør holde maskinen igang, så den aldrig
> når at tælle minutter op til en systemstandby.

Det er tilsyneladende ikke nok, at du "mener" det ikke skyldes et af
opstartsprogrammerne.
Prøv at deaktivere dem alle under MSconfig - og prøv så at aktivere dem ét
for ét for at finde synderen.

--
vh
Ole C

Fra : alexbo

Dato : 05-10-10 15:54

"Thomas" skrev

> Problemet er bare at selvom jeg mener at have sat alle strømstyrings
> værdier
> korrekt, så går den aldrig i systemstandby.

Jeg har lige maset med min nye maskine med windows 7, den ville ikke gå i
pauseskærm,
det viste sig at være det trådløse tastatur eller rettere
sende/modtageenheden der holdt den igang.

Jeg tog alt fra, printer, netkabel, tastatur og mus, så virkede det, og så
sætte det til igen en for en.
Hvis din mus er trådløs kunne det være samme forklaring.
Jeg mangler så at få pauseskærmen til at vise filsti, men det er noget helt
andet.

mvh
Alex Christensen