MS Windows
briani 27239
USB virker stadig ikke?
Fra : Mr. Mox

Dato : 04-10-10 09:34

Jeg har adskillige gange i Enhedshåndtering på min staionære PC med
WinXP slettet alt der hed noget med USB, startet op igen og så
opdateret dem alle. Nu står der at de virker korrekt, men ta' mig en
vis mand om jeg kan bruge dem til noget!!
De "ser" ikke mine USB-nøgler og mine printere PHP Photosmart P1000 og
en nyere C4485, vil heller ikke komme ind i "Printere og Faxenheder".
Der er tændt for dem og jeg kan printe en testprint-side ud, men ikke
andet????
Hvis jeg bruger min bærbare PC er der ingen problemer.
Jeg har haft gendannet komputeren med de masterskiver jeg lavede da
PC'en var ny. Jeg har tidligere "Repareret" med skiverne, men ikke før
prøvet at lave en Fuld gendannelse.

Der må formodentlig mangle en dims i maskinen, men hvilken ??

Jeg har en klon på min externe HD, men den kører jo også over USB-
stikket, så jeg må sige jeg befinder mig i en "Catch22-situation"

Gode råd modtages som sædvanlig af Mr. Mox med taknemmelighed
PS. jeghar lavet adskillige screenprints der viser hvad der vises i
Enhedshåndteringen, må jeg sende links til dem her i gruppen? Hvilket
program er bedst til at gøre det med?

Fra : Ole C

Dato : 04-10-10 16:44

Mr. Mox skrev blandt andet:

> PS. jeghar lavet adskillige screenprints der viser hvad der vises i
> Enhedshåndteringen, må jeg sende links til dem her i gruppen?

Ja.

> Hvilket
> program er bedst til at gøre det med?

Brug for eksempel http://www.gratisimage.dk/
- en af mange...

--
vh
Ole C

Fra : Mr. Mox

Dato : 05-10-10 06:30

On 4 Okt., 17:44, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> Ja.

> [...]

Tak for linket, men jeg kan ikke få at se de fotos jeg har hentet ind
i programmet. Jeg har efter megen døje fået adgang til det og satte
de screenprints ind jeg har taget, men jeg kan ikke se dem selv og
ikke finde ud af at få dem over i det galleri som jeg har oprette (som
jeg vel sagtens skal?). Og så kan de vel ikke vises andre steder???
Findes der ingen "Hjælp" til programmet?
Mvh Mr. Mox

Fra : Ole C

Dato : 05-10-10 13:40

Mr. Mox skrev blandt andet:

> Tak for linket, men jeg kan ikke få at se de fotos jeg har hentet ind
> i programmet.

Mærkværdigt, for du fik et link i samme arbejdsgang

> Jeg har efter megen døje fået adgang til det

Lige så mærkværdigt...

> [...]
> jeg vel sagtens skal?). Og så kan de vel ikke vises andre steder???
> Findes der ingen "Hjælp" til programmet?

Måske ikke - men der er masser af den slags sider på nettet.
Søg på " upload billeder", "image upload" eller lignende på Google

--
vh
Ole C

Fra : Simon

Dato : 06-10-10 10:02

Klip/

[...]

Har desværre ikke nogen god forklaring på hvorfor usb opfører sig som
beskrevet, men jeg
har selv haft meget bøvl med usb-porte. Når jeg fx satte usb-pind, printer
usbstik og andet
i portene og næste gang kom til at bytte rundt på nøglerne el. andet, så
virkede portene
ikke længere uanset om jeg afinstall dem, genstartede pc eller andet.
Flere af mine venner har samme problem - systemet ser ud til at virke
ustabilt!
Simon

Fra : Kjeld Holm

Dato : 06-10-10 12:39

Har du tjekket, om der en seperat driver til USB 2.0 blandt dine CD'er?
hvis du har installeret den originale xp fra skiverne, og det er en sp1,
understøttes usb 2.0 vist ikke uden særlige drivere. - alternativt opdater
til sp3 via windows update, hvis du ikke allerede har gjort dette. Så vidt
jeg husker, kom windows egen understøttelse af usb 2.0 først med i sp2.

/Kjeld