Nyhedsgrupper?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-10-10 20:24

I Mozilla Thunderbird findes en funktion, hvor man kan oprette en konto
til brug for nyhedsgrupper. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg kan
gøre det samme i Mail eller andet steds på min MacBook.

Kender nogen her en løsning?

Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-10 20:56

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> til brug for nyhedsgrupper. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg kan
> gøre det samme i Mail eller andet steds på min MacBook.

Mail kan ikke bruges som newsreader, så enten skal du bruge Thunderbird
eller en separat newsreader. - Vælg Thunderbird, - det er den letteste
at sætte op.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-10-10 21:08

Den 04/10/10 21.56, Erik Richard Sørensen skrev:
> Mail kan ikke bruges som newsreader, så enten skal du bruge Thunderbird
> eller en separat newsreader. - Vælg Thunderbird, - det er den letteste
> at sætte op.
>
> mvh. Erik Richard

det har jeg præcis på min iMac og har brugt Thunderbird gennem mange år
og er godt til freds med det.

Jeg er jo i gang med at sætte min nyanskaffede MacBook op og ville gerne
have Thunderbird på den som jeg har det på min iMac, MEN efter at have
installeret den, kan jeg ikke finde ud af at sætte den rigtigt op, da
den kun vil lave kontoen som en IMAP og ikke en POP.

Det kan godt være jeg vrøvler, men sådan ser det ud fra min plads ved
tasterne her.

Hav er det jeg mangler at gøre?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-10 21:32

Hans Houmøller wrote:

> [...]
> den kun vil lave kontoen som en IMAP og ikke en POP.
>
> Det kan godt være jeg vrøvler, men sådan ser det ud fra min plads ved

Du har nok lavet samme nummer, som jeg gjorde første gang, jeg skulle
sætte Thunderbird op på min PowerBook. - Du har med garanti gjort det
automatisk og ikke fuldt manuelt. - I det tilfælde vælger den automatisk
IMAP og ikke POP3. Jeg kunne ikke umiddelbart få den til at virke med
POP3, så jeg slettede alt Thunderbird fra computeren og geninstallerede
den og sørgede for at vælge 100% manuel opsætning, - så kunne jeg vælge
mellem IMAP og POP3, - men huske præcis hvordan jeg så gjorde det, - den
er væk nu...

Thomas v.H...vågn op..-))!

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-10-10 21:56

Den 04/10/10 22.31, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> den og sørgede for at vælge 100% manuel opsætning, - så kunne jeg vælge
> mellem IMAP og POP3, - men huske præcis hvordan jeg så gjorde det, - den

Tak for svar. Jeg prøver igen med en ny installation.
Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-10-10 22:17

Så lykkedes det: jeg hentede programmet og og satte det manuelt op, og
der var muligheden for at vælge mellem IMAP og pop, så tak for assist.

Nu skal jeg så til at prøve, om jeg kan få hældt mine postmapper fra
iMac'en til MacBook'en, og det skal nok blive spændende.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-10 22:46

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Thomas v.H...vågn op..-))!

Jeg er skam vågen .. men jeg har været til koncert med Porcupine Tree på
Train her til aften ;)

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-10-10 22:52

Så lykkedes det, sgu'!!!

Fremgangsmåde:

1) downloade Thunderbird
2) sætte den op manuelt og vælge pop fremfor IMAP server
3) overføre indstillinger fra min iMac via muCommander

Derefter blev jeg nødt til at oprette nyhedsgrupperne manuelt, men nu
kører det, som jeg gerne ville have det til.

Tak for vanlig god assist her.

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-10-10 23:56

En lille detalje til, jeg ikke kan finde ud af:

når man vil hente ny post, siger programmet, at man skal bruge æble+T
eller shift+æble+T, men det virker ikke på min MacBook, mens det gør på
min iMac.

Har jeg glemt at gøre noget for at det kan virke?

Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-10 06:56

> [...]

> Mail kan ikke bruges som newsreader, så enten skal du bruge Thunderbird
> eller en separat newsreader. - Vælg Thunderbird, - det er den letteste

Vælg MacSOUP - det er den letteste at bruge. I længden.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk