Går ikke i vågeblus, når jeg lukker låget
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-10 15:39

Hej

Min MacBook Pro er begyndt ikke at gå i vågeblus, når jeg lukker
låget. Æblet på bagsiden af skærmen bliver ved med at lyse, og jeg kan
høre, at maskinen fortsætter som om intet var hændt.

Jeg synes ikke at jeg have pillet ved noget, men husker egentlig også,
at en Mac slet ikke kan/skal opføre sig sådan (med mindre den er
tilsluttet en ekstern skærm (hvor den interne skærm dog slukkes)).

Nogle ideer?

/Lasse

--
Skal du have en iPhone 4 hos 3? Så kig forbi www.simlock.dk/iphone4 og
få et iTunes-gavekort oven i hatten.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-10 22:52

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
> at en Mac slet ikke kan/skal opføre sig sådan (med mindre den er
> tilsluttet en ekstern skærm (hvor den interne skærm dog slukkes)).

Ja .. der er en eller anden process som hænger ... sker det altid ?

Også hvis du kvitter alle åbne programmer først ?

/thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-10 08:01

On 3 Okt., 23:52, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> Ja .. der er en eller anden process som hænger ... sker det altid ?

Lige nu er det helt konsekvent. Jeg kan dog selv vælge Vågeblus i
æblemenuen, så virker det uden problemer - hvilket undrer mig. Jeg
håber ikke "låg-føleren" er gået i stykker.

> Også hvis du kvitter alle åbne programmer først ?

Jeg prøver senere.

Hvordan kan jeg se hvilke programmer der evt. driller? Hvorfor gør
Mac'en ikke på samme måde, når jeg lukker låget, som når jeg vælger
Vågeblus manuelt? Jeg har engang taget min Mac op af tasken -
brændvarm, fordi den havde arbejdet videre i den tætpakkede taske.

/Lasse

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-10-10 15:16

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> [...]
> VÃ¥geblus manuelt? Jeg har engang taget min Mac op af tasken -
> brændvarm, fordi den havde arbejdet videre i den tætpakkede taske.

Du kan jo gå ind i processoversigten og se hvad der kører.

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 04-10-10 19:44

> [...]

> låget. Æblet på bagsiden af skærmen bliver ved med at lyse, og jeg kan
> høre, at maskinen fortsætter som om intet var hændt.

Jeg har selv søkt på dette for min MacBook Pro har samme problemet, og
det viser seg at vi er flere. Det er ingen endelig løsning - eller
tydelig årsak. Airport får ofte skylden. Noen mener at man må bruke
tastekombinasjonen for dvale og ikke bare lukke lokket igjen. Sistnevnte
ser ut til å være det problematiske for min maskin.

Det jeg gjør for å unngå "innsovningsvansker" er å fjerne eksterne
disker eller slå disse av (inkludert iPhone/iPod), slå av Airport, og så
skjule alle åpne programmer slik at kun Finder vises. Da først setter
jeg maskinen i dvale med tastekombinasjonen (cmd-alt-eject), men jeg
lukker ikke MacBook-en igjen før jeg hører at disken er stille.

Huff, det virker så komplisert når jeg skriver det ned, men bedre enn å
måtte vente på oppstart.

--
Keera in Norway
http://kafox.blogspot.com/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-10 12:54

On 4 Okt., 16:16, nospam0002+20101...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20101004) wrote:
> Du kan jo gå ind i processoversigten og se hvad der kører.

Jeg har ikke noget der ser mærkeligt ud. Jeg har netop forsøgt at
lukke låget, mens jeg var logget ud (og altså på loginskærmen). Her
fortsætter æblet (i skærmen) desværre også med at lyse.

Jeg frygter at sensoren for åbn/luk skærm er gået i stykker - kan man
lave en eller anden test på dette?

/Lasse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-10 22:46

> [...]

> fortsætter æblet (i skærmen) desværre også med at lyse.
>
> Jeg frygter at sensoren for åbn/luk skærm er gået i stykker - kan man

Hvis maskinen godt kan gå på vågeblus når du beder den om det via
æblemenuen men ikke gør det når du klapper låget i så er den sensor nok
bust.

/thomas