RSS-reader på tværs af flere platforme - G~
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-10 14:41

Hej

Jeg skal have fundet en god måde, at læse RSS-feeds på, på tværs af
flere platforme (Mac/PC/iPad/iPhone). Lige nu bruger jeg blot Vienna
på min Mac, men jeg er ærgerlig over, at ting jeg læser ude, ikke
bliver markeret som læst derhjemme.

Når jeg er på arbejde (PC) eller på farten (med iPad/iPhone), så vil
jeg gerne kunne læse lidt RSS-feeds, og så få synkroniseret
oplysninger om, hvad jeg har læst, hvad jeg ikke har læst osv.

Hvad findes der, som er lækkert?

/Lasse

--
Skal du have en iPhone 4 hos 3? Så kig forbi www.simlock.dk/iphone4 og
få et iTunes-gavekort oven i hatten.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-10 21:52

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
> jeg gerne kunne læse lidt RSS-feeds, og så få synkroniseret
> oplysninger om, hvad jeg har læst, hvad jeg ikke har læst osv.

Du nænver selv Google Reader .. og det virker, men lækkert synes jeg
ikke det er ....

NetNewsWire til Mac kan synce feeds og læst/ulæst status med Google
Reader. (dog synes jeg ikke altid det virker 100%)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-10 22:02

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> NetNewsWire til Mac kan synce feeds og læst/ulæst status med Google
> Reader. (dog synes jeg ikke altid det virker 100%)

Hm, iflg. hvad jeg kan læse, så skulle Opera 10.6.x eller nyere også
kunne klare det... - Og for den sags skyld også SeaMonkey 2.0.x og
nyeste Firefox, men her synes jeg både Opera og SeaMonkey er bedre end
Firefox...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-10 22:07

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> kunne klare det... - Og for den sags skyld også SeaMonkey 2.0.x og
> nyeste Firefox, men her synes jeg både Opera og SeaMonkey er bedre end

Men syncer de ? .. de fleste browsere har jo efterhånden mere eller
mindre rudimentær understøttelse for RSS .. men hvis man vil bruge det
seriøst skal man have fat i en dedikeret "reader" ... eller bruge
Google.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-10 23:01

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> mindre rudimentær understøttelse for RSS .. men hvis man vil bruge det
> seriøst skal man have fat i en dedikeret "reader" ... eller bruge

Jeg véd ikke, om de kan synche eller ikke. - Det er yderst sjælden, jeg
overhovedet har brugt RSS. Men jeg kan da se, at især Opera skriver en
del om deres RSS implementering på deres websider...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-10 23:16

> [...]

> overhovedet har brugt RSS. Men jeg kan da se, at især Opera skriver en
> del om deres RSS implementering på deres websider...

Nu er netop sync jo vigtigt for OP ...

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-10-10 22:55

> NetNewsWire til Mac kan synce feeds og læst/ulæst status med Google
> Reader. (dog synes jeg ikke altid det virker 100%)

Jeg oplever ikke problemer med NetNewsWire/Google Reader. Jeg bruger i
øvrigt også NNW til iPhone uden at opleve problemer.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-10 23:16

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Jeg oplever ikke problemer med NetNewsWire/Google Reader. Jeg bruger i
> øvrigt også NNW til iPhone uden at opleve problemer.

Så er det blevet bedre ... jeg må give det en chanche mere :)

/thomas