MS Windows
briani 27239
Sød lille og gl. PC med små problemer
Fra : Stampe

Dato : 03-10-10 03:48

Jeg har fået fat i en "Amitach SmartVision 3501 (XP) Den er sku meget sød
med indbygget DVD og Floppy, RAM i selve skærmen. Strømforsyningen og
hardisk sidder i foden.
Problemet er ar der sad kun en 256Mb RAM i den og det er sku ikke meget til
en XP Pro. Der er plads til to RAM moduler PC133. Hvis jeg prøver at sætte
to 512Mb RAMi kan den kun se den ene og starter ikke ordentligt op - kan det
være ritigt? Kan ikke rigtig finde specifikationer på maskinen ppå nettet.

Er der nogen der kan hjælpe?

PS. Kunne det være en fordel at køre en Linux version der ikke bruger for
megen resourser? Men hende der skal bruge den er total Novice. Den skal
bruges til mail, netbank, facebook, og google

Mvh
Allan

Fra : Fynbo

Dato : 03-10-10 05:45

"Stampe" <ask@ask-service.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> megen resourser? Men hende der skal bruge den er total Novice. Den skal
> bruges til mail, netbank, facebook, og google

Det er jo en ældre sag så den understøtter nok ikke 512 mb Ram moduler. Prøv
2 x 256 mb moduler
og se om det ikke skulle virke.

Fynbo

Fra : Stampe

Dato : 03-10-10 06:54

"Fynbo" wrote in message news:6vydnfk2WN4dlzXRRVn_vwA@giganews.com...

> [...]
>

> Mvh
> Allan

>Det er jo en ældre sag så den understøtter nok ikke 512 mb Ram moduler.

Jow den vil gerne tage den ene 512Mb RAM men den vil ikke have to i så siger
den bare der stadig er 512 Mb RAM

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-10-10 07:27

"Stampe" <ask@ask-service.dk> skrev :

>Jow den vil gerne tage den ene 512Mb RAM men den vil ikke have to i så siger
>den bare der stadig er 512 Mb RAM

Så understøtter bundkortel vel ikke mere.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Svend

Dato : 04-10-10 11:25

On Sun, 03 Oct 2010 08:27:16 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Så understøtter bundkortel vel ikke mere.

For ca. 8 år siden lavede Intel et meget populært og energivenligt
pentium chipset der ikke kunne anvende mere end 512MB ram.

/Svend

Fra : Fynbo

Dato : 03-10-10 10:17

> [...]
> <og se om det ikke skulle virke.
>
> Jow den vil gerne tage den ene 512Mb RAM men den vil ikke have to i så

Der skulle selvfølgelig ha stået at den ikke understøtter moduler større end
512 mb.

Beklager

Fynbo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-10-10 07:47

Stampe skrev:

> PS. Kunne det være en fordel at køre en Linux version der ikke bruger for
> megen resourser? Men hende der skal bruge den er total Novice. Den skal
> bruges til mail, netbank, facebook, og google

Så meget desto større fordel vil hun have af Linux. Prøv at
installere Ubuntu på maskinen. Ubuntu er født med de programmer
hun får brug for

Jeg hørte første gang om Ubuntu af en der havde givet en skive
med systemet til en totalt unørdet novice, og siden har han ikke
hørt fra hende = nul problemer.

--
Bertel

Fra : Stampe

Dato : 05-10-10 00:47

"Bertel Lund Hansen" wrote in message
> [...]

>Jeg hørte første gang om Ubuntu af en der havde givet en skive
>med systemet til en totalt unørdet novice, og siden har han ikke

Takker for svarene prøver med en linux

Mvh
Allan