Andagt: Tjenestens udfordring
Fra : Ole Madsen

Dato : 02-10-10 09:13

Oswald Chambers
Alt for ham

Oktober 3

TJENESTENS UDFORDRING
"Den slags kan kun drives ud ved bøn." (Mark. 9,29)

Hvorfor kunne vi ikke uddrive den?" Svaret ligger i det personlige forhold
til Jesus Kristus. Den slags kan ikke uddrives ved andet end koncentration
og fornyet koncentration om ham. Vi vil forblive magtesløse, som disciplene
var det, hvis vi forsøger at gøre Guds arbejde uden at tænke på hans kraft,
men kun på vores egne evner. Vi krænker Gud netop ved vores iver for at
arbejde for ham uden fuldt ud at kende ham.

Du bliver stillet overfor et vanskeligt tilfælde, og der sker tilsyneladende
intet, og dog ved du, at der vil blive skænket frigørelse, fordi du er
koncentreret om Jesus Kristus. Det drejer sig om din tjeneste - er der
kommet noget ind imellem Jesus og dig? I så fald må du få det bragt ud af
verden, ikke ved ærgerligt at lade som ingenting, eller ved at komme højt
op, men ved at se det i øjnene og trænge igennem ind i Jesu Kristi nærhed.
Så vil selve den ting og alt, hvad du har måttet igennem i den forbindelse,
herliggøre Jesus Kristus på en måde, du først vil forstå, når du ser ham
ansigt til ansigt.

Vi må kunne stige op på ørnevinger, men vi må også vide, hvordan vi kommer
ned igen. Guds barns kraft ligger i det at komme ned og leve dernede. "Alt
formår jeg i ham, der giver mig kraft," sagde Paulus (Fil. 4,13), og de
ting, han hentydede til, var for størstedelen ydmygende ting. Vi kan nægte
at lade os ydmyge og sige: "Nej tak, jeg foretrækker at være på bjergtoppen
hos Gud." Kan jeg møde tingene, som de faktisk er, i lyset af Jesu Kristi
virkelighed, eller vil tingene, som de er, helt udviske min tro på ham og
slå mig med forvirring og rædsel?

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : tkruse

Dato : 04-10-10 19:11

On 2 Okt., 10:12, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> virkelighed, eller vil tingene, som de er, helt udviske min tro på ham og

vis gud har skabt alt og er alt
så kan vi ikke krænke gud
ved at være guds uvidenhed
jeg har også læst
at gud er den svageste af alt

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-10-10 10:13

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

og jeg har læst, at Guds folk går til grunde pga manglende kundskab

KH

Ole