MS Windows
briani 27239
Findes et sådan program
Fra : Stampe

Dato : 02-10-10 14:04

Findes der et program der kan scanne en masse filer unden extentions og
finde ud af om det er billledfiler og hvilken type det er feks jpg eller bmp
og så omdøbe filen med det rigtige?

Mvh
Allan

Fra : Ole C

Dato : 02-10-10 14:17

Stampe skrev blandt andet:

> Findes der et program der kan scanne en masse filer unden extentions
> og finde ud af om det er billledfiler og hvilken type det er feks jpg
> eller bmp og så omdøbe filen med det rigtige?

Kender ikke til sådan et program, men jeg synes umiddelbart også det lyder
mystisk med en masse filer uden extension...
Er der ikke bare tale om en Windows, hvor der under Mappeindstillinger er
markering ud for "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"?

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-10-10 14:32

On Sat, 2 Oct 2010 15:04:26 +0200, "Stampe" <ask@ask-service.dk>
wrote:

>Findes der et program der kan scanne en masse filer unden extentions og
>finde ud af om det er billledfiler og hvilken type det er feks jpg eller bmp
>og så omdøbe filen med det rigtige?
Jeg ved ikke om det findes, men da jeg havde behovet kunne jeg ikke
finde et sådan program, så jeg lavede et selv.
Det er lidt tid siden så jeg husker ikke præcist hvilke filtyper det
kunne genfinde, men JPG,TIF,PNG,PDF,FLV var vist med.
Programmet omdøbte ikke, det kopierede en given fil, så det er ikke
lige det du efterlyser.

Men hvis de billedfiler der skal omdøbes var/er BMP/RAW er der vist
kun en metode, nemlig omdøb og afprøv i en billedviser.
Meget langsomt hvis programmet brager ned hver gang det får noget det
ikke lige kan håndterer.

Måske du skulle spørge i en foto gruppe ?

/Hans

Fra : Stampe

Dato : 02-10-10 15:11

"Hans Kjaergaard" wrote in message
> [...]

>ikke lige kan håndterer.

>Måske du skulle spørge i en foto gruppe ?

det er pga. jeg har scannet en harddisk efter slettede og delvis overskrevne
filer - så jeg har tusinde forskellige filer med og uden extenstions.

Mvh
Allan

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-10-10 15:40

On Sat, 2 Oct 2010 16:10:30 +0200, "Stampe" <ask@ask-service.dk>
wrote:

>det er pga. jeg har scannet en harddisk efter slettede og delvis overskrevne
>filer - så jeg har tusinde forskellige filer med og uden extenstions.
Det samme har masser af folk i foto gruppen måske også gjort før ?

Men find lige ud af om billedfilerne er JPG/TIFF/BMP/RAW/etc., det må
den ulykkelige fotograf kunne besvarer.

/Hans

Fra : Stampe

Dato : 02-10-10 17:56

> [...]
>Det samme har masser af folk i foto gruppen måske også gjort før ?

>Men find lige ud af om billedfilerne er JPG/TIFF/BMP/RAW/etc., det må

Hans vigtige billeder ligger i jpg format

Mvh
Allan

Fra : Stampe

Dato : 02-10-10 21:46

De vigtige billeder ligger i jpg format..

Mvh
Allan