MS Windows
briani 27239
IE8: Link til Word åbner ikke direkte
Fra : Martin Ploug

Dato : 02-10-10 08:41

Hej

Hvordan er det nu lige, hvis man kun får mulighed
for at gemme og ikke åbne direkte, når man klikker
på et link til et Word-dokument?
Er det noget med, at man måske ikke har fået lavet
en tilknytning til Word under standardprogrammer,
skal der ændres noget i Internetindstillinger i IE8
eller begge dele?
IE8 skal måske også sættes som standardbrowser.

Det er i Windows Vista.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-10-10 12:44

Word har ikke en integrering så du kan se det direkte i browseren så
derfor får du altid en dialog om at gemme eller åbne. Bare vælg åben
så lagres Wordfilen midlertidigt på HD og åbnes i Word hvor du så kan
vælge "Gem som" eller hvis du bare lukker Word slettes den
midlertidige fil igen.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Martin Ploug

Dato : 02-10-10 12:57

Den 02-10-2010 13:44, Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> så lagres Wordfilen midlertidigt på HD og åbnes i Word hvor du så kan
> vælge "Gem som" eller hvis du bare lukker Word slettes den

Tak for dit indlæg.
Nej, det mente jeg nok
Det er ikke mig selv, der oplever "problemet", men ham der spurgte mig
sagde, at han kun fik mulighed for at gemme det i stedet for at åbne
det direkte.

Nå, jeg må nok lige høre ham igen om, præcist, hvad han oplever.

Fra : Martin Ploug

Dato : 02-10-10 13:13

Den 02-10-2010 13:57, Martin Ploug skrev:

> [...]
> det direkte.
>
> Nå, jeg må nok lige høre ham igen om, præcist, hvad han oplever.

Det kan være, at han på et tidspunkt har fjernet fluebenet i Åbn
eller gem dialogboksen:
http://tinyurl.com/55qxma

Skal man virkelig rode i regedit for at løse det i så fald.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-10-10 23:35

ja, eller brug der værktøj der linkes til for at nulstille alle
filtyper.

Regards Jens Peter Karlsen.