optimering af langsom macbook pro
Fra : samir

Dato : 01-10-10 12:55

hejsa,

men ellers kun 1 år gamle mac booc pro er lidt langsom efterhånden.
synes jeg har været på passelig med at instalere for meget crap. men
synes den lækker lidt i opstart af programmer nu... kan jeg instalere
noget optimering-ting?

sam

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-10-10 00:39

samir <samir.munir@gmail.com> writes:

> [...]
> synes jeg har været på passelig med at instalere for meget crap. men
> synes den lækker lidt i opstart af programmer nu... kan jeg instalere

Næh, men du kan give den mere ram :) Altid godt.

Fra : Jesper

Dato : 02-10-10 01:55

samir <samir.munir@gmail.com> wrote:

> [...]
> synes jeg har været på passelig med at instalere for meget crap. men
> synes den lækker lidt i opstart af programmer nu... kan jeg instalere

Hvor meget ram er der i MBP? Er harddisken for langsom, f.eks. fordi det
er en 4200 eller 5200 RPM disk. Sæt en 7200 RPM i. Eller disken er
fragmenteret. iDefrag er god til at defragge den. Er disken mere 90%
fyldt? Se at få slettet nogle filer. Ellers prøv at køre Onyx på dyret.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.